Topstukje!
Echter... Schone nieuwe brandstofleidingen zonder meuk en siliconenresten die direct weer gaan verstoppen, schone nieuwe tank, wellicht nieuwe plug. Met permanent gloeien werkt de plug ook. Mits spiraal gebroken is. Maar met de jaren kan de platinum coating deels losgelaten hebben. En dan werkt het proces niet meer.
Carb goed poetsen. Er af halen moet nimmer een probleem kunnen zijn, zeker geen rijstberg waar je je doorheen hoeft te vreten.
Gewoon dat ding donders goed schoon maken. En doorblazen met perslucht. Anders in de aceton weken, maar dan gedemonteerd en de rubbers er af.
Manuals tref je bijkans online over de carbafstelling. Bijkans is dat wat Brutus schrijft, 1 3/4 slag.
Maar ik heb nog wel ergens info liggen, is wel op te snorren. Geen airbleed, dus een stationair sproeier?
Maar... FP heeft altijd airbleed... en dan mist het stelschroefje op de zijkant? Valt er amper te starten vrees ik.
Montage altijd met een weinig conserveringsolie. Rubbers en metalen deeltjes gesmeerd monteren.
Opwarmen helpt de castor minder viscoos te maken. Je kan de motor goed spoelen in de eigen verse brandstof. Maakt niet uit of dat een syntheet of wonder is bij het poetsen.
Motortje heeft stalen bus en gietijzeren zuiger. Dus zoals Brutus aangeeft... voor aan de loop een wonderolie only motortje. Oeps! Is ABC volgens OS datablad vol emotie der vergeten tijden. Maar wonder olie ruikt lekker....
Mijn 26 FS is wel gevoelig op de airbleed. Vond de tor wel een vieze zuipschuit.
Maar met de luiste prop, voldoende grote wielen met minder grasweerstand... rondjes getuft...
Net an... eenmaal in de lucht... alleraardigst.
Testfase met special plumming drainage ... stil dat ie was
Maar niet heus...
Geslaagde remaiden... nog met de oude wieltjes en pootjes te ver naar achter...
Groet Bas