Brandstof motoren

Ja mooi hoor! Ik heb hem niet, de Prima, maar de Sky Hero van Graupner In de verte even basaal opgetrokken, was ook een hele vlotte. Maar ook verder een wrakkige ARF. Leut...
Beter een te bouwen naar een lasercut... als die bestaat. Alles van Graupner is immers woekerprijs...

Dromen genoeg... eerst andere projecten. Komt geen kist meer bij of tussen! Haha.

De Kaos lijkt me ook leuk voor een drone-chase... mooie opnames... en vraagt de dronevieger om behoorlijke vaardigheid. Top!

Gr Bas
 
Laatst bewerkt:
Zal met de Corona toestand van tegenwoordig niet makkelijk worden...
Dat valt wel mee.
De modelvliegsport is een individuele activiteit, maar je moet even zelf de spelregels hieromtrent lezen het veldje waar je modelfladderd ligt in de provincie Drenthe.
Even de >>noodverordening<< ff klikken er bij pakken van die regio, per regio kunnen er verschillen zijn artikeltje 2.12
de triage vind thuis plaats even zelf doen.
Bij symptomen die bij COVID-19 horen, blijf thuis.
Momenteel heerst er geen griepvirus dus dat is even makkelijk, geen smoesjes.
En overmatig reizen natuurlijk beperken, dus is het niet nodig om echt te komen, blijf dan thuis.
 
Laatst bewerkt:
Je moet eens bij ons langskomen, Jan... Wij hebben een gespecialiseerde clubstalker....
Dat zal Jan zeker leuk vinden.
Want wordt er bij jullie dan ook LB kuntvlucht gevlogen?
En hoe groot mag die Stalker dan zijn?
Dit is bijvoorbeeld een .61
stalker-61-lt-ex-stunt-engine.jpg
 
Nou, het is meer dat onder zulke omstandigheden, "gastvliegen" vaak wat op weerstand stuit...
Mensen wanen zich veilig in vertrouwd gezelschap.
Sociale controle, als iemand symptomen van COVID-19 binnen het vertrouwde gezelschap vertoond op het veld, stuur hem naar huis.
Dat zal op weerstand stuiten, maar dan weet je ook meteen waar wat hersencellen ontbreken.
 
Voordat het alleen maar over Corona gaat weer even terug naar waar dit draadje mee begonnen is:)
Leuke en bijzondere motoren.
Mijn laatste aanwinst.
Een 20 cc RCV.
Nooit een succes geworden maar ik blijf het geniaal bedacht vinden.
Je moet er maar op komen en dan ook nog in de praktijk brengen.
Echt gaaf:)

Jan
 
Mensen wanen zich veilig in vertrouwd gezelschap.
Sociale controle, als iemand symptomen van COVID-19 binnen het vertrouwde gezelschap vertoond op het veld, stuur hem naar huis.
Dat zal op weerstand stuiten, maar dan weet je ook meteen waar wat hersencellen ontbreken.
Nee joh, daar heeft het niks mee te maken...

Je gaat beperkingen krijgen in hoeveel mensen er tegelijk bezig mogen zijn, en dan geven "gasten" scheve blikken... Dan vind men al snel "eigen volk eerst"...

Dat is een tamelijk universele menselijke neiging.
 
Voordat het alleen maar over Corona gaat weer even terug naar waar dit draadje mee begonnen is:)
Leuke en bijzondere motoren.
Mijn laatste aanwinst.
Een 20 cc RCV.
Nooit een succes geworden maar ik blijf het geniaal bedacht vinden.
Je moet er maar op komen en dan ook nog in de praktijk brengen.
Echt gaaf:)

Jan
Oh, wat gaaaf!

En je zegt wel "nooit een succes geworden"... Maar die dingen zijn toch behoorlijk lang in productie geweest, minstens 20 jaar volgens mij, maar kon heel goed nog wel eens langer zijn.
RCV bestaat nog steeds, maar doet tegenwoordig alleen UAV motoren.
 
Een 20 cc RCV.
Nooit een succes geworden maar ik blijf het geniaal bedacht vinden.

Wow dat is gaaf.
Ik heb 2 motoren op mijn wish-list staan, een Wankel (die heb ik inmiddels) en deze .
Gewoon gaaf een motor die anders is als normaal.

Waar tref je zo iets, ik zoek al lang?

EDIT - ik zie dat ik vrijwel gelijk reageerde met @brutus dus mijn eerste zin lijkt nu wel een papagaai.....
 
In 2006 heeft Arvid zijn TF Corsair gemaidend bij ons op Ede, hier zat ook een RCV motor in.

Geloof redelijk wat afstel koelproblemen mee gehad.
Later ook nog eens op Spaarnwoude en Rozenburg (dacht ik) geprobeerd maar geloof beide keren met minder succes.

Da`s de enige keer dat ik dat type motor in actie heb gezien.
 
Ze waren inderdaad, van wat ik er van begrepen heb, behoorlijk kritisch qua koeling.
Dat komt omdat de cylindervoering een draaiend onderdeel is en dus geen strak contact met het koellichaam (de "cylinder met koelribben") maakte, maar zijn warmte via een oliefilm kwijt moest zien te raken, MAAR die oliefilm genereerde zelf óók warmte...
 
Is ook een zeer oud patent. 1910? Zo iets...
Bewegende bussen trof je in de motoren van het Belgische merk Minerva... En de beroemde Hawker Tempest met Napier Sabre engine. Heeft flink geduurd voordat ze die motor onder de knie hadden. En snel inhehaald door de jet-age...

Heb op mijn zoldertje nog een RCV .58 in doos.

Zeer recent is er een van een clublid verkocht. 120 en echt een plaatje van een motor. Op zo een TopFlite Corsair komt die motor schitterend tot z’n recht. Errug mooi! Dan komt deze vast uit Emmen. En is dan ook direct in de juiste handen gekomen! Helemaal top!

Castorolie is uit den boze... staat garant voor vastlopen.
 
Laatst bewerkt:
Bewegende bussen,bristol sleeve valve motoren,ook hp en webra hebben het geprobeerd,de ene wat succesvoller dan de ander
Heb zo een motor gehad,heet lopen en geweldig trillen,bijna niet te gebruiken in een model.wel een mooi stukje techniek...
 
ook hp en webra hebben het geprobeerd
Die hadden bij mijn weten geen bewegende bus... Wel een roterende klep bovenin.
De Webra was bij mijn weten niet echt succesvol (zwaar en niet erg krachtig) maar de HP viertaktjes zag je nog best wel regelmatig op de diverse clubveldjes in de jaren 80 en 90... Die liepen heel aardig.
 
Back
Top