Dan is er aangemodderd met onderdelen... oogt het compleet.
Want die combinatie is nooit door Super Tigre geproduceerd?
En zeker niet met coniciteit in combinatie. Die is namelijk zinloos.
Kan zelfs kantelende of happende zuiger opleveren?
Iemand heeft de motor in zekere zin compleet willen maken, en wat moet, dat moet dan.
Ronde stukken door vierkante gaten slaan. Haha...
Met Como onderdelen? Of de Saturno? Ik heb hier een Super Tigre 10cc met zuigerveer liggen. Stalen bus.
Modelmotoren tweetakt methanol zijn altijd ABC of zuigerveer-stalen bus combinatie.
Of... Enya met de AA zuiger-cilinder combi... alles aluminium...
Behalve dan weer Saito viertakt met de chroom coating... maar die heeft geen conische dichting...
In ooit in brons geweest, de vroege series, later Audi gelijk, de coating direct in de alu bus...
In GB op eBay staat een setje voor mogelijk deze of nog de voorganger er van...
Wil je dat het werkt, dan dit er in en het andere in de onderdelenbak voor 'ooit'
https://www.ebay.nl/itm/264780526100?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&fromMakeTrack=true
Die poorting is iets geflowed... zit zelfs niet meer in mijn editie... vandaar denk ik die 20,5K rpm haalbaar was?
Prettner wilde in zekere zin lichte motoren en stille motoren, ABC. Onder de 12K. Koppel. Motor moest 1 seizoen mee... en werd wellicht voor hem ingelopen. Stonden er meerdere motoren voor hem klaar. De man was geweldige promotie.
Zelfde als met de Prettner OS 61 RE... ABC... Prettner is weggekocht door OS met beloftes en centjes... En die speciale pomp motor kwam er. Super Tigre had geen pomp in het programma.
Later is de zuigerveer versie gekomen in de OS prett. Stalen bus.
Ook deze ABC Prettners gingen regelmatig pealen, veel te snel stuk.
Ik heb hier ook zo een banaan liggen... hopeloze ABC junk...
wil je een prettner hebben... mik op de ring editie... die was voor de markt bedoeld...
en zij die altijd een ring wilden hebben... Prettner heeft niet met ring gevlogen... meen ik...
Dit is het datablad van mijn torretje... ABC
En dit is die andere ring-tor... S 61 Het voorstuk past pardoed op het X huis.
De drijfstang paste dacht ik niet... weg gezakt...
Ik vermoed wel dat de timing van de as ook anders is. Verder geeft de X een dunnere motoras
van 7 mm, die van de onderstaande "S" een diameter van de S 61 heeft een diameter van 8 mm.
Deze is zelfs 60 gram lichter dan de X serie... weer een verdere ontwikkeling...
De motor mogelijke klant voor de Koas...
Leuk onderwerp... maar de informatie is bijna niet te achterhalen...
Gr Bas