Hopla! MVVS! Webra heeft andere koelribben.
ook de carburateur wijst ontstellend uit naar MVVS
... zo ook de propmeenemert!
Kan er licht in gegraveerd zijn geweest... en is dat weg-geoxideerd.
Hier mijn 10cc
Heb nog een 8 cc liggen en een 6,5 cc. Op de foto lastig in te schatten welke je hebt.
Hier wat herkenning...
http://www.mvvs.cz/glow_engines.html
maar dat waren de laatste edities.
Op de site wat er nog van over is. Echt triest dat het voorbij is. Buitengewoon goede motoren, beter dan OS en aanzienlijk vermogen.
Collega vliegt een 10cc met reso op een deltawing. Loeihard. wel 10" prop hoog in de toeren. Rechts een OS 10cc SF.
De MVVS kon je de bus/cilinderkoellichaam voor het inlopen 90º keren. Had je de uitlaat naar achter voor een betere stroomlijn met resonantieuitlaat, in de kist ingebouwd/omsloten...
Kon ook met jou motor. Netjes oppoetsen en op een model plaatsen... vliegen er mee
.
Gr Bas
ook de carburateur wijst ontstellend uit naar MVVS

Kan er licht in gegraveerd zijn geweest... en is dat weg-geoxideerd.
Hier mijn 10cc
Heb nog een 8 cc liggen en een 6,5 cc. Op de foto lastig in te schatten welke je hebt.
Hier wat herkenning...
http://www.mvvs.cz/glow_engines.html
maar dat waren de laatste edities.
Op de site wat er nog van over is. Echt triest dat het voorbij is. Buitengewoon goede motoren, beter dan OS en aanzienlijk vermogen.
Collega vliegt een 10cc met reso op een deltawing. Loeihard. wel 10" prop hoog in de toeren. Rechts een OS 10cc SF.
De MVVS kon je de bus/cilinderkoellichaam voor het inlopen 90º keren. Had je de uitlaat naar achter voor een betere stroomlijn met resonantieuitlaat, in de kist ingebouwd/omsloten...
Kon ook met jou motor. Netjes oppoetsen en op een model plaatsen... vliegen er mee

Gr Bas
Laatst bewerkt: