Brandstof motoren

En ik een compleet wrak met een bus zo gestript op de wand, dat het de dames op de wallen zou doen blozen... en de spreken bepaald geen ABN :mrgreen:

Het is niet meer te fixen. Onderdelen zijn er niet...
zuiger en bus zouden met stevige huisvlijt kunnen ontstaan. Nader tot staal en zuigerveer. Wie weet komt het er nog een keer van.

Maar ik weet dat er sterkere werkpaarden zijn.

De kop is erg verbleekt. Dat kan overpoetst maar ook te slechte koeling zijn geweest... of samenstelsel uit onderdelen? Zeg het maar. Leut is de drijfveer, die zit tussen de oren.
Niet de kwaliteit, die is gecalculeerd. [emoji39].
 
  • Like
Reactions: Cnn
Het is niet meer te fixen. Onderdelen zijn er niet...
zuiger en bus zouden met stevige huisvlijt kunnen ontstaan. Nader tot staal en zuigerveer. Wie weet komt het er nog een keer van.
Voor zover ik weet, is er in Australië iemand die vrij recentelijk een serie ABC zuigers en voeringen gemaakt heeft voor de Hanno special. Daar kon je je op inschrijven.

Making ABC piston/liner/rod/pin sets for O.S. 61SF /RF engines (tally in OP) - RC Groups

Daar zijn zo te lezen later ook de Hanno-setjes bij gekomen, en er is sprake van dat er dit jaar weer een serie geproduceerd gaat worden.
Op 30 Dec jongstleden waren er 30 aanmeldingen voor een serie Hanno setjes, en het schijnt dat hij er bij 40 stuks over na gaat denken en bij 50 stuks tot actie overgaat.

Dus ik zou daar eens naar kijken en op inspringen. Er word gezegd, dat die setjes goed zijn voor 250 draaiuren... (1500 vluchten)
 
Laatst bewerkt:
Ja... de hele draad doorgeflitst. Lijkt erg op Super Tigre bus, Picco en OPS... De bus op deze bouwwijze vele malen beter dan origineel...
 
Die gast is serieus, en als je je Hanno aan de praat wilt hebben, beter dan hij ooit gelopen heeft, dan moet je zorgen dat je intekent.
Ik ken die man verder niet, maar hij schijnt normaliter custom zuiger/cylinder setjes te maken voor CL wedstrijdmotoren en dergelijke, dat schijnt echt topspul te zijn.
Dat schijnt niet alleen, dat is ook zo....:thumbsup:
De eerste units die Brian maakte waren voor de Fox 35 Stunt, want de meeste van die Foxen moesten heel lang inlopen en als dat eindelijk was gebeurd, was de passing alweer te ruim.
Daarna volgden OS .35, Merco .35, Veco .35 en Super Tigre .35 Stunt, vervolgens de 7,5- 8 cc modellen van dezelfde fabrikanten en ook nog de Super Tigre .60 (Ook wel het 'V'type genoemd).
Hij heeft zich daarmee (net als destijds Frank Bowman met zijn zuigerveren) onmisbaar gemaakt om deze vintage motoren aan de gang te houden.
Nu de generatie LB vliegers die op hoog niveau hebben gevlogen een beetje uitsterft (net als de stick en tissue VV vliegers, de classic Pattern RC piloten en eerste generatie Helivliegers en ga zo maar door), zal de klandizie wel wat teruglopen...
 
Staan ook op marktplaat.nl , volgens mij dezelfde verkoper https://www.marktplaats.nl/u/henk/5959722/

Groeten Jef
Dat zag ik ook al.
Ik heb alleen niet de indruk dat hij weet wat hij verkoopt als ik naar merken en genoemde types kijk.
En ook valt op dat bijvoorbeeld een carter deksel verkeerd om zit of er een uitlaat op zit wat niet bij dat type motor hoort.
Maar begrijp ne niet verkeerd want ik kan verder de staat natuurlijk niet beoordelen.

Jan
 
Dat zag ik ook al.
Ik heb alleen niet de indruk dat hij weet wat hij verkoopt als ik naar merken en genoemde types kijk.
En ook valt op dat bijvoorbeeld een carter deksel verkeerd om zit of er een uitlaat op zit wat niet bij dat type motor hoort.
Maar begrijp me niet verkeerd want ik kan verder de staat natuurlijk niet beoordelen.
Inderdaad.
Lijkt me trouwens een kleine handelaar:
Zeker gezien de prijzen die vraagt: 50 Euro voor een ST G21/46.....:eek: https://www.2dehands.be/a/hobby-en-...774844-supertigre-46-g21.html?previousPage=lr
'de propeller is een Super Nylon 23-10.' Daarmee geef je toch wel aan, niks van die motor te snappen... :rolleyes:
 
Die gast is serieus, en als je je Hanno aan de praat wilt hebben, beter dan hij ooit gelopen heeft, dan moet je zorgen dat je intekent.
Ik ken die man verder niet, maar hij schijnt normaliter custom zuiger/cylinder setjes te maken voor CL wedstrijdmotoren en dergelijke, dat schijnt echt topspul te zijn.

Die gast aakt idd mooi spul
21F893C4-D260-447D-B979-3933F2446022.png
 
Van RC-Groups... of op eigen tafel :-)
Top ziet het er zeker uit! Niemand durft het te draaien... motoren weer veel te mooi
en gaan de kast in... Haha..
Gr Bas
 
Inderdaad.
Lijkt me trouwens een kleine handelaar:
Zeker gezien de prijzen die vraagt: 50 Euro voor een ST G21/46.....:eek: https://www.2dehands.be/a/hobby-en-...774844-supertigre-46-g21.html?previousPage=lr
'de propeller is een Super Nylon 23-10.' Daarmee geef je toch wel aan, niks van die motor te snappen... :rolleyes:

Typisch iemand die alle ouwe zooi verzameld en in elkaar zet om te verkopen....... dit soort figuren die geld willen verdienen door troep te verkopen heeft bij mij al veroorzaakt dat ik nooit en te nimmer meer iemand vertrouw die ik niet persoonlijk ken qua gebruikte motoren kopen.

Super tigre 2300 die volgens de verkoper maar een paar keer had gedraaid en gegarandeerd in topstaat moest zijn bleek maar 1 carterdeel en de uitlaat van bruikbaar, lagers blauw, cilindervoering gepeald, krukas krom en drijfstang ruim

Daarvoor 2 toestellen met saito 15cc motoren erin waarvan volgens de verkoper de zuigerveer vastgekoekt zat met ricinus, motoren hebben pas nog gedraaid en lopen prachtig.......... thuis bleek mn vermoeden waarheid, lagers verrot, cilindervoering gepeald zuiger en veer helemaal beschadigd......... zuchttt....
gelukkig had ik betaald wat ik voor de kist zelf over had dus de motor zou dan leuk meegenomen zijn mocht die goed zijn...... maar toch.......waarom moet daar om gelogen worden :(

In eerste instantie was ik pissed en dacht eraan om hetzelfde te flikken..... een ander doet dat immers ook bij mij
Maar zo steek ik niet in elkaar... ik wil mensen recht in de ogen kunnen blijven kijken zonder schuldgevoel, die saito’s liggen als sierstuk op de plank.. deels met de hoop dat ik er ooit een cilinder voor tegekom want saito maakte ze niet meer...
 
Super tigre 2300 die volgens de verkoper maar een paar keer had gedraaid en gegarandeerd in topstaat moest zijn bleek maar 1 carterdeel en de uitlaat van bruikbaar, lagers blauw, cilindervoering gepeald, krukas krom en drijfstang ruim
Jeetje... hoe krijg je nu een ST aan het pealen? en zeker een zuigerveer motor...
 
Typisch iemand die alle ouwe zooi verzameld en in elkaar zet om te verkopen....... dit soort figuren die geld willen verdienen door troep te verkopen heeft bij mij al veroorzaakt dat ik nooit en te nimmer meer iemand vertrouw die ik niet persoonlijk ken qua gebruikte motoren kopen.

Super tigre 2300 die volgens de verkoper maar een paar keer had gedraaid en gegarandeerd in topstaat moest zijn bleek maar 1 carterdeel en de uitlaat van bruikbaar, lagers blauw, cilindervoering gepeald, krukas krom en drijfstang ruim

Daarvoor 2 toestellen met saito 15cc motoren erin waarvan volgens de verkoper de zuigerveer vastgekoekt zat met ricinus, motoren hebben pas nog gedraaid en lopen prachtig.......... thuis bleek mn vermoeden waarheid, lagers verrot, cilindervoering gepeald zuiger en veer helemaal beschadigd......... zuchttt....
gelukkig had ik betaald wat ik voor de kist zelf over had dus de motor zou dan leuk meegenomen zijn mocht die goed zijn...... maar toch.......waarom moet daar om gelogen worden :(

In eerste instantie was ik pissed en dacht eraan om hetzelfde te flikken..... een ander doet dat immers ook bij mij
Maar zo steek ik niet in elkaar... ik wil mensen recht in de ogen kunnen blijven kijken zonder schuldgevoel, die saito’s liggen als sierstuk op de plank.. deels met de hoop dat ik er ooit een cilinder voor tegekom want saito maakte ze niet meer...


Dus er zit een motor met gepealde cilinder op de easystar?? Oplichter!!
 
Jeetje... hoe krijg je nu een ST aan het pealen? en zeker een zuigerveer motor...
Als het een 2300 is, lijkt me dat ook uiterst onwaarschijnlijk.
Bij mijn weten zijn die alleen in Pianoro (Bologna) geproduceerd.
Toen stunthenk en ik een keer die fabriek bezochten, was de kwaliteitscontrole daar nog helemaal prima.
 
2300 is toch stalen bus?
Kromme as... 1x nose over en het is bijkans krom.
Dat maakte de motoren niet echt populair... helaas heeft internet geen geheugen. RC Groups ook niet...
OS is ook verre van heilig...
Hier wel wat corrupt geraakte motoren staan.
Ga maar fixen... maar de uren knallen voorbij.
Op een dag is het versleten. Alleen heel handige handjes fixen
 
Back
Top