Vandaag de tuf weer ff kunnen laten lopen. Kwartiertje looptijd..
Zonder bladen, in de tuin. Buren gelukkig weg;-)
Viel me op dat de koppeling nogal vroeg aangreep. Zeker nadat ik na het opnieuw inbouwen van de motor iets aan de koppeling had gezien, maar de vinger er niet op kon leggen.
ik lette er dus nogal op..
motor weer 'ff' eruit. Koppeling eraf. 1 kant bijna dwars door gescheurd.
nadruk op bijna.
die trex 600 koppelingen zijn sterk zolang ze zonder bijzonderheden gebruikt worden, maar met een motor die wel eens terugslaat, gaan ze vrij vlot bergafwaarts...
en aangezien ik in het begin nogal wat timingsproblemen had en hij hierdoor verschrikkelijk terugsloeg..
oorzaak bekent. Gelukkig een extra op voorraad
Tweede puntje.
viel me op dat alle servo's dansten. En dat hield op zodra ik de sensor van de vbar vastpakte.
beetje zitten voelen in het frame, maar waar de sensor nu zit, is detrilling schijnbaar het ergst (voorin,bovenop)
Heb de sensor nu naar achter gezet, bovenop het tailboomblock, kortweg dat ding waar de staart uit het frame komt
met de vinger bevoelt, is het daar veel minder..
volgende puntje
Met de sensor los, kan niet 1 servo raar doen. Immers, de unit kan niet corrigeren.
Toch zag ik net na de tailslider, dus tussen de slider en de staartaansturing wat beweging.
Dat klopt niet.
Blijkt: slider ok. Aansturing ok.
Maar de bladhouder had flink speling.. en blijkbaar door het gebrek aan bladen, ging het 'zoeken'
Grappige is dat ik al een extra lager en opvulling erin heb zitten, juist om dit te voorkomen..
Heli zit alweer in elkaar. Alleen de staart moet ik nog checken.
Misschien s kijken voor andere staartbladhouders.
Misschien dat de nieuwere versies beter zijn.. of domweg de ruimte opvullen in degene die ik heb..