De 'Coop', da's zeker de kwaadste nie, gewoon soms eens 'straf' met z'n uitspraken, komt een beejte over als een ruwe bolster maar met zachte pit ;-)
Zippy's ? Da's eerder rond de 25Euro, nu ook via Duitsland.
Goedkope esc/motor combo ? Neem zeker een sensored model, die sensorloze zijn ook goed, maar missen toch iets bij start uit stilstand.
Op Ebay een HW 60amp Xerun met 8.5T sensored motor voor 115 à 120E (beetje zoeken, zijn dan de goedkoopste die je vindt, inclusief versturen.)
Zijn ook al hier te koop maar voor een serieus hoger bedrag :-(
Asso wordt ingevoerd door Thunder Tiger, invoerder uit Duitsland.
Je vindt ook regelmatig heel goeie 2dehands op dit en andere fora, al dan niet met een berg wisselstukken, meestal voor minder dan de prijs van een nieuwe!
De meeste modelbouwzaken verkopen dit merk, en krijgen geregeld bestellingen binnen, dus wisselstukken is niet echt een probleem.
Meeste wat kapot gaat aan zo'n wagens zijn de voorarmen (aanrijdingen..) en die zijn eigenlijk niet duur.
Voor astro heb je gewoon Schumacher Stagger Ribs nodig als voorband en Spike of Minipin Yellow v/h zelfde merk voor achteraan.
Je kan zeker 4 paar achterbanden verslijten vooraleer je voorbanden aan vernieuwing toe zijn.
Ook heb je voor astro geen 4X4 nodig, met de juiste voorband op een 2X4 is 't zeker zo plezant, en een stuk goedkoper/eenvoudiger.
Slechts 1 diff & 'boite' te onderhouden, geen gedoe met riemen/polies/cardans...
LosiXXXCr is ook goed, beetje steviger volgens mij, maar heeft meestal wat minder 'stuur', waardoor minder populair en de Asso B4 de voorkeur geniet bij velen.
Ook is de onderdelenservice niet meer zo goed in ons land.
Tegenwoordig is ook de Schumacher vrij populair, waarbij ik toch mijn twijfels heb : er zitten nog wat kinderziektes in + er worden er op Oople al zeer veel terug verkocht, ook al zijn ze nog zo nieuw....dat zegt toch ook wat !
En dan zijn er nog de midmotorconversies X6 van X-Factory(voor de B4) en de CR2 van Atomic Carbon (voor de Losi) die de nieuwe 'trend' zijn, om zogezegd sneller door de bochten te gaan, hoewel het tegendeel bewezen is op de Euro's vorige week :
Winnaar was de nieuwe Tamiya 201 en 2de een Durango prototype en 3de een Associated B4 (of 4.1...) alle 3 modellen met motor achter de as, waardoor het bewijs geleverd is dat middenmotor toch niet in elke situatie beter is, en dat klassieke modellen het nog altijd kunnen!