BRCC Black Country Arena

Inderdaad ze reed zeer goed...
Nu een 1/8 kan zeker hoor, het scherpe keren in het midden heb je iets nadeel, maar voor de rest kan je goed volgen!

Wat autotje / motor / regelaar zouden jullie aanraden in de 1/10?

een standaard Team Associated B4, met een 10.5 brushless en bijhorende goedkope snelheidscontroller ...
als bandjes: schumacher Staggerib yellow voor en achteraan schumacher minispikes yellow.

dan een lipooke erin en je kan zeker mee.
Trouwens dat "blondje" zal zeker Thaïssa geweest zijn en zij rijdt met een B4 en zoals je zag kan dat wagentje goed mee.

Dank je wel voor de info Low_E

Aan wat prijsklasse moet ik dan denken, ik had gekeken naar de krikke zijne Durango. zo ne DEX410R kost kaal 319euro ongeveer...

haha amai wat een lange tenen :-)

Ludo heeft gelijk :-)

Tjah, lachwekkend ze 1/8 op die piste dat is echt van willen maar niet kunnen.
Mor allez, de mogelijkheid is er toch en dat is wel fijn.

Ik bedoel gewoon dat het er niet uitziet, grote auto op 'kleine' piste. Maar ik zeg dan ook niet dat ge niet moogt en dat 'k het fijn vind dat die mogelijkheid er is. Leer eens lezen hé. :rolling:

't is een beetje zoals de Jo op een hotel WCtje, het is eigenlijk te klein, maar het gaat wel. Zeker na wat oefening.

en Thaissa haar skills zijn niet te onderschatten, ze doet velen met schaamrood op de wangen de stelling afkomen. Ze moet alleen nog leren samen rijden met anderen zonder ze van de baan te rammen.

ps: neem me maar eens mee naar sterrebeek, graag.
ps2: "van willen maar niet kunnen" moet je wel correct interpreteren hé, dat is zoals "cooper rijdt alsof hij belgisch kampioen wil worden maar dat zal hij niet kunnen"

Laatst bewerkt:
hmmm bij ons in de streek komt het over als je willen maar niet kunnen zegt dat je iets wil doen dat je eigenlijk niet kan betalen :)

Oh nee heb helemaal geen lange tenen hoor :D

een B4 heb je in een Belgische winkel voor minder dan € 200,00. Daarna pakweg nog een € 100,00 voor een eenvoudige brushless motor + ESC-combinatie en je zender en ontvanger zal je nog wel hebben.
Als accu rijden wij wel op 7,4V (en niet op hogere waarden zoals vaak gebeurt in 1/8e) maar een Zippy's kan je hebben aan pakweg € 40 't stuk.

Dan nog bandjes en wat velgen ..

(Zippy's zijn eenvoudige maar degelijke lipo-accu's die sommigen uit den buitenland bestellen)
Dus eigenlijk ben je helemaal rij- (en competitie)klaar voor een € 400,00 denk ik.

Ohja ludo lipo's heb ik nog genoeg :) de vorza ging van 4s tot 6s eh ;)

Worden daar de gewone stick packs voor gebruikt? ik heb hier nog 4 stuks 7.4v 2S 5000mah 40c en 50c lipo's liggen :) of zijn dit van die saddle packs?

Sanwa M11x zender ontvanger heb ik ook nog...

Ik veronderstel dat dit 2wielaangedreven is, hoe is dit te vergelijken met 4wielaangedreven?
Hoe zit het met de onderdelen voorziening van Asso in België?

Laatst bewerkt:
2wd is moeilijker qua rijgedrag ... maar eenvoudiger in onderhoud, afstelling, slijtage.
onderdelen voor een B4 kan je haast in elke RC-shop vinden. In alle geval zonder veel problemen bij MCM en die leveren aan veel winkels door.

lipo 7.4 aan 40 en 50c : da's plenty genoeg.

Zelf rij ik met een Kyosho RB5; die is meer vergevingsgezind dan de B4 en iets minder scherp.
Ook is het zo dat vele rijders verderop evolueren: de Asso B4 is een rear-motor (de motor ligt achteraan, achter de aandrijfas) en de tendens in onze contreiën is om mid-motor te rijden: motor voor de aandrijfas. Voor de B4 bestaat er een kit van X-factory om van de B4 een X6 te maken: een midmotor-wagen.
Ook bestaan er kits om de Losi 2wd om te zetten, o.a van Atomic Carbon
Daarnaast heeft Schumacher heel recent ook hun 2wd uitgebracht en dat is standaard een midmotor-wagen.
Durango gaat nog een stapje verder en is bezig aan de ontwikkeling van een 2wd-wagen waar je zal kunnen kiezen en de wagen mid-motor or rear-motor kunnen rijden, afhankelijk van de ondergrond.
EN dan is er ook nog de Tamiya 201TRF die eigenlijk een schaamteloze kopie is van de B4, maar dan misschien met onderdelen van hogere kwaliteit en bijpassende prijskaartjes
Of de Ansman Mad Rat: ook een kopie van de B4 maar dan weer spotgoedkoop.

... maar als je een goede, eenvoudige, 2wd wil die zijn sporen ruimschoots al verdiend heeft en die zeer geschikt is voor astroturf: den Asso B4

maareu ... we zijn wel wat off-topic aan het gaan.
Je zal hierover zeker meer info vinden in andere draadjes op dit forum.

Laatst bewerkt:
De 'Coop', da's zeker de kwaadste nie, gewoon soms eens 'straf' met z'n uitspraken, komt een beejte over als een ruwe bolster maar met zachte pit ;-)

Zippy's ? Da's eerder rond de 25Euro, nu ook via Duitsland.

Goedkope esc/motor combo ? Neem zeker een sensored model, die sensorloze zijn ook goed, maar missen toch iets bij start uit stilstand.
Op Ebay een HW 60amp Xerun met 8.5T sensored motor voor 115 à 120E (beetje zoeken, zijn dan de goedkoopste die je vindt, inclusief versturen.)
Zijn ook al hier te koop maar voor een serieus hoger bedrag :-(

Asso wordt ingevoerd door Thunder Tiger, invoerder uit Duitsland.

Je vindt ook regelmatig heel goeie 2dehands op dit en andere fora, al dan niet met een berg wisselstukken, meestal voor minder dan de prijs van een nieuwe!

De meeste modelbouwzaken verkopen dit merk, en krijgen geregeld bestellingen binnen, dus wisselstukken is niet echt een probleem.
Meeste wat kapot gaat aan zo'n wagens zijn de voorarmen (aanrijdingen..) en die zijn eigenlijk niet duur.
Voor astro heb je gewoon Schumacher Stagger Ribs nodig als voorband en Spike of Minipin Yellow v/h zelfde merk voor achteraan.
Je kan zeker 4 paar achterbanden verslijten vooraleer je voorbanden aan vernieuwing toe zijn.

Ook heb je voor astro geen 4X4 nodig, met de juiste voorband op een 2X4 is 't zeker zo plezant, en een stuk goedkoper/eenvoudiger.
Slechts 1 diff & 'boite' te onderhouden, geen gedoe met riemen/polies/cardans...

LosiXXXCr is ook goed, beetje steviger volgens mij, maar heeft meestal wat minder 'stuur', waardoor minder populair en de Asso B4 de voorkeur geniet bij velen.
Ook is de onderdelenservice niet meer zo goed in ons land.

Tegenwoordig is ook de Schumacher vrij populair, waarbij ik toch mijn twijfels heb : er zitten nog wat kinderziektes in + er worden er op Oople al zeer veel terug verkocht, ook al zijn ze nog zo nieuw....dat zegt toch ook wat !

En dan zijn er nog de midmotorconversies X6 van X-Factory(voor de B4) en de CR2 van Atomic Carbon (voor de Losi) die de nieuwe 'trend' zijn, om zogezegd sneller door de bochten te gaan, hoewel het tegendeel bewezen is op de Euro's vorige week :
Winnaar was de nieuwe Tamiya 201 en 2de een Durango prototype en 3de een Associated B4 (of 4.1...) alle 3 modellen met motor achter de as, waardoor het bewijs geleverd is dat middenmotor toch niet in elke situatie beter is, en dat klassieke modellen het nog altijd kunnen!

Laatst bewerkt:
is inderdaad minder handig met die snoeren maar dat is altijd wel in orde te krijgen.
Desnoods dremel je een stukje weg uit de battery-tray.

Besides, de batterijruimte is langer dan zo'n accu, zeker een paar cm, zodat je met de accu je gewichtsverdeling wat kan trimmen.

Hmmm,

geen voorstander van lipo's met draden eraan, slechte ervaringen met nimh stickpacks uit het verleden

-> als die draden vaak gekneld zitten, gaat de isolatie kapot = ongewenst vuurwerk !

Ligt misschien aan mezelf : batt's blijven gebruiken tot in der eeuwigheid... :D

deze zijn de veelgebruikte en beproefde, maar met 4mm busjes in het doosje, gewoon je kabels van de regelaar op lengte maken en 4mm stekker aansolderen (haaks)

nu wel in zwart doosje ipv het gekende rooie ;-)

HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 4000mAh 2S1P 25C (DE Warehouse)

laat je niet misleiden dat ze 'maar' 4000 en 25C zijn, ze voldoen ruimschoots voor een 2X4 1/10 buggy, rijtijd zeker 10' en power op overschot !

mannekes ...
misschien best proberen om af te sluiten ivm autootjes-keuze en batterijkes ...
and back on topic: de Black Country Arena

Beste VW-Powah, nu sta of zit ik hier even perplex ...
Op welke manier verplichten wij mensen om zich bij ons lid te maken?
Iedereen kan toch bij ons komen rijden? Las je wel alle voorafgaande info?

Was ook maar een eerder informatieve "ik hoop dat het niet zo het geval is" vraag...

Kan zijn dat ik inderdaad een hoop info gemist heb, maar ik denk dat ik nog altijd geen sluitend antwoord betreffende het BNK gelezen heb.

Kerel, doe me een lol en lees dan de voorbije paar pagina's eens vooraleer je je kritiek hier komt herhalen. Het antwoord op die vraag werd meermaals gegeven.

primo: VIP's hebben hun eigen plekje
secundo: bezoekers die een dagbeurt betalen mogen onze vrije VIP-plekjes gebruiken óf hun eigen tafel en stoel
tertio: bij wedstrijden mogen de vrije VIP-plekjes gebruikt worden ... en eens deze "opgebruikt" zijn, moet je je eigen tafel en stoelen gebruiken.

Met andere woorden: waar je anders op zowat elke wedstrijd verplicht bent om je eigen tafels en stoelen mee te brengen, bestaat hier in tegendeel de kans om prima pit-ruimte van de clubleden gratis en voor niets te gebruiken.

where's the problem??

Laatst bewerkt:
kunnen we niet op voorhand met een automatisch sms-systeem op de hoogte gehouden worden of we ons tafelke al dan niet moeten meepakken?

héhé just kidding ;-)

Back