Breedbank (II) ( Bouw Voith's ) 1:25

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Martin '70, 10 nov 2009.

  1. Martin '70

    Martin '70

    Lid geworden:
    7 jan 2006
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Spijkenisse
    Fredrik daarom ook een "humorisch " antwoord ;) er zijn mensen op dit forum die dit soort humor sarcastisch vinden, maar gelukig weet ik wie het zegt ;).

    Gr Martin die op zoek gaat naar Nonius op z'n draaibank anders heb ik de wel bekende kat in de zak gekocht :confused: :-D
     
  2. Martin '70

    Martin '70

    Lid geworden:
    7 jan 2006
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Spijkenisse
    Een hele kleine update.

    Heb even een dry fit gemaakt van de 2de voith ( het binnen werk met er nog in nog even een 5 tal spoed stangen frezen en draaien )

    [​IMG]

    Voor een maat indicatie een 10 cent muntje er naast. Het gewicht moet ik even schatten maar zal zo rond de 1,5 a 2 kg zijn per voith denk ik.

    Gr Martin :D
     
  3. ron alders

    ron alders

    Lid geworden:
    23 jun 2002
    Berichten:
    479
    Locatie:
    Hoogvliet RT
    Hoi Martin,

    nu als de sodemieter gaan bouwen om met de WSD-dag te kunnen varen!! Ziet er goed uit hoor, gewoon lekker door gaan en dan zien we wel wanneer het kan/gaat varen.

    Het binnen werk valt toch wel mee om te maken? Dit zijn heerlijke dagen om weer te rommelen aan de bootjes, buiten is het toch (censuur) weer!!
     
  4. Martin '70

    Martin '70

    Lid geworden:
    7 jan 2006
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Spijkenisse
    Hallo Ron,

    Als je het snel zegt is het al gereed ;) ik denk dat als je een daagje freest en draaid dan is het wel gedaan hoor. Daar is de kerstvakantie een mooie uitdaging voor :D. Het meeste werk is al voorbereid het moet alleen nog gemaakt worden. Als ze klaar zijn dan pas het bootje er om heen en varen zal ze wel maar 2012 of zo :rolleyes:.

    Gr Martin :D


    euhmm had nog een cadautje in de auto liggen bedenk ik mij in eens. je was toch niet aan het bedraden Ron ?
     
  5. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
    euhmm had nog een cadautje in de auto liggen bedenk ik mij in eens. je was toch niet aan het bedraden Ron ?[/QUOTE]

    Had geloof ik nog een bosje touw liggen als cadeau:D :D
    Of dat daar stroom doorheen gaat dat weet die vonkentrekker wel hoor:confused: ;) ;)
    mvg
    Frederik:D :D :D :D
     
  6. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.830
    Locatie:
    As,België
    hallo


    om terug te komen op het opspannen op de plaat

    ik gebruk daarvoor schuurpapier wat aan een kant van dat velcro is voorzien
    die velkro houd op de plaat en het schuurpapier zet ik tegen het draai stuk
    voor de rest mooi werk en ik blijf zeker volgen
    groetjes raf
     
  7. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
    :D
    Hopi Raf dat papier kan ik niet hoe ziet dat er dan uit
    mvg
    Frederik:D
     
  8. Martin 70

    Martin 70

    Lid geworden:
    6 jan 2010
    Berichten:
    40
    Zo na een berg pc ellende alles weer oporde hoop ik en ga ik hier weer door jet leven als Martin 70 ipv martin '70. Om de simpele rede dat mijn vorige accound niet meer wordt geaccepteerd maar het zal wel in de ' zitten denk ik dus eventuele PB naar mijn oude accound hebben niet zo veel zin meer daar ik deze niet meer kan openen.

    Maar goed tussen de bedrijven door toch nog wel wat gedaan en heb ik een 2 tal ringen uit epoxy gemaakt waarin de voith's komen te draaien. Deze ringen worden later in de romp verlijmd en gelammineerd zodat het 1 geheel wordt.
    Alleen heb ik de buitenrand deels versterkt met "vogeltjes zand" maar nu denk ik dat is straks een kango nodig heb om er gaatjes in te boren voor RVS draad einden :rolleyes:.

    [​IMG]
    De mal en de binnen ring verstevigd met glasmat.

    [​IMG]

    De ring met opgedikte rand.

    [​IMG]

    De ring met voith binnen werk.

    [​IMG]

    En met deksel.


    Wordt vervolgd..

    Gr Martin
     
  9. Brandaris

    Brandaris Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2007
    Berichten:
    3.746
    Locatie:
    Vlaardingen
    Hoi Martin'70 , nog alles eens doorgelzen en ik kan niets anders zeggen , ZIET ER MOOI UIT ALLEMAAL

    Heb je ook al een start gemaakt met het casco ?

    groeten en succes met bouwen, Piet
     
  10. Martin 70

    Martin 70

    Lid geworden:
    6 jan 2010
    Berichten:
    40
    Hallo Piet,

    Zeg maar gewoon martin hoor ik heb hier toch al een gespleten persoonlijkheid met en zonder ' :D en krijg ook allemaal van die dubbel meldingen op mijn Email in dit draadje wordt er een beetje zot van maar zo zie je dat niet alle vernieuwing van ondere andere een forum geen verbetering zijn :cool:.

    Maar om op je vraag terug te komen ben ik in zoverre met het casco begonnen dat er nu een beetje uit ben hoe het te gaan maken en met de studie van de tekeningen dus binnen kort maar een hout halen en een tripje naar Nieuwekerk om wat spullen te scoren.

    Gr Martin :D
     
  11. P'vas

    P'vas

    Lid geworden:
    26 nov 2008
    Berichten:
    248
    Locatie:
    Pernis
    Hallo Martin',

    Complimenten hoor, heb bewondering voor je draaiwerk.

    Groetjes,
    Peter
     
  12. ron alders

    ron alders

    Lid geworden:
    23 jun 2002
    Berichten:
    479
    Locatie:
    Hoogvliet RT
    Hoi Martin,


    Hoe ga je het doen met de voith's in de bodem? Op een houten plaat monteren en dan het geheel met epoxy en glasweefsel inpakken en dan de rest van de romp maken? Of had je wat anders in gedachten. Ben wel benieuwd naar jouw oplossing. Bovendien komt Graupner met een 2e voith boot; De "Velox". Als ik kijk naar wat dat bootje kost kan je net zo goed op jouw schaal iets bouwen. Zal wat kosten betreft niet ver afwijken...

    Groeten, Ron
     
  13. armando

    armando

    Lid geworden:
    24 feb 2006
    Berichten:
    1.206
    Locatie:
    rotterdam
    Meaui hea... !

    [​IMG]
     
  14. Martin 70

    Martin 70

    Lid geworden:
    6 jan 2010
    Berichten:
    40
    @ Peter, Bedankt voor het compliment maar voor de grote delen van de voiths ( trommels ) gaat de eer naar Jan hoor. Ik had toen der tijd niet de capaciteit op mijn draaibankje. Maar dat is nu anders :D Maar goed er zit nog genoeg draai en frees werk aan te komen ( wat dachtje van de sleeplieren ;) )

    @ Ron,

    de ringen zijn volledig uit epoxy gemaakt met een kleine toevoeging van zand en glasweefsel ( het zand was achteraf niet zo'n goed idee heb er 3 boortjes op versleten en dan moet ik nog een ring. ). Maar aan de onderzijde komt een sponning die net in de gaten van de bodem valt en de rest van de opgedikte ring lijm ik met epoxy hars straks op en in de bodem.en missschien versterk ik die nog met keperdoek.
    Ik maak houten spanten en kiel en een keperdoek / epoxy huid en daar komen de ringen dan op / in.
    Wat betreft de "velox" heb ik geen idee wat dat moet gaan kosten en van deze hou ik de kosten ook niet bij maar als je alles had moeten kopen wat ik nu heb gebruikt aan materiaal ben je al een paar honderd euries verder en dan ben ik alleen nog maar bezig met de aandrijving. ( maar eerlijk gebied te zeggen dat ik niet alles heb hoeven kopen was ook wat gratis materiaal bij )

    @ Armando

    Yep dat moet het eindresultaat gaan worden alleen dan 25 x kleiner.

    Gr Martin :D
     
  15. bol

    bol

    Lid geworden:
    30 apr 2002
    Berichten:
    736
    Locatie:
    poeldijk gem:_Westland
    offtopic: de "velox" staat voor €1300,- op de graupnersite (artr)
     
  16. Martin 70

    Martin 70

    Lid geworden:
    6 jan 2010
    Berichten:
    40
    @ Bol thanks,

    Hmmm ik ga dat zeker wel evenaren dan wel overschrijden ben ik bang.

    Gr Martin
     
  17. Dordtsebank

    Dordtsebank

    Lid geworden:
    19 nov 2007
    Berichten:
    597
    Locatie:
    Zuid Holland
    Wel jammer dat dezelfde voith`s weer gebruikt worden.
    Had voor mij groter mogen zijn.
     
  18. Martin 70

    Martin 70

    Lid geworden:
    6 jan 2010
    Berichten:
    40
    Kleine update:

    de draadeinden pas gemaakt voor een dry fit. Straks de O ring pas maken en de boel weer in het gereel zien te krijgen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    De voith draaid 1,5 mm vrij van de ring het is wat lastig zien zo maar draaid mooi in de toekomstige behuizing. De onderkant van de ring daar moet nog wel wat aan gebeuren maar dat kan pas als de romp klaar is.

    Tot zo ver maar weer.

    Gr Martin :D
     
  19. Martin 70

    Martin 70

    Lid geworden:
    6 jan 2010
    Berichten:
    40
    kleine update in de vorm van een filmpje:



    Als kleine kanttekening het 5de mes staat nog stil vanwege het ontbreken van een stuurarm. De stuurpen moet ik nog over maken uit messing maar onder aan deze mist nog een kogelkop waardoor de messen niet direct reageren en de uitslag hier en daar nog wat beperkt blijft door een speling van een cm.

    Maar des al niet te min een kleine impressie


    wordt vervolgd...


    Gr Martin
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  20. wiggie

    wiggie

    Lid geworden:
    21 jul 2003
    Berichten:
    2.116
    Locatie:
    Hillegom
    He Martin,
    Vlot het al een beetje met de bouw van de Voith's?
    Ben benieuwd!
     

Deel Deze Pagina