brushess gimbals

Hallo Sjaak,

De gimbalset die ik besteld heb, komt hier vandaan:
Multicopter,multirotor,quadcopter,hexacopter,FPV,flight controller,brushless gimbal,carbon fiber,gimbal controller,alexmos controller,martinez controller,gimbal motor,camera gimbal,gopro gimbal,landing gear,F550 combo kit,F450 combo kit_Shenzhen iFli
Deze complete set kost als je het daar direct besteld (via e-mail) $149,- dollar excl. verzenden.
Met die motoren erbij geteld, heb ik $30,- dollar betaald aan verzendkosten (via DHL).

Morgenavond hoop ik de Gimbal te kunnen testen.

img1535782885.jpeg

img1535780869.jpeg

Bij de omschrijving staat dit vermeld: Configuration: 12N14P
Dat betekent 12x Stator Poles en 14x Magnet Poles.
Ik meen dat je voor de software het aantal Magnets Poles invoert.

Heb hier verder ook nog geen ervaring mee.
Wellicht vanavond wel, daar ik nu met men Gimbal aan de gang ga en hetzelfde moet gaan invullen.

@ Sjaak,

Uiteraard zal er een video van komen.

p rond de10 i en d rond 0 houden en eerst de accel-weight om laag draaien tot dat de motor stil staat en dus niet meer drift.
dan de p op draaien tot dat de motor gaat stotteren dan weer iets om laag zetten

Ben nu zelf de nex5 gimbal van goodluckbuy in elkaar aan het schroeven en al vrij snel wordt duidelijk dat het grootste probleem (ook bij jouw Gimbal) het exact in het scharnierpunt plaatsen van de lens en het bewaren van het natuurlijk evenwicht wordt.
De camera en je motor zijn de zwaarste onderdelen en het lijkt mij om die reden vrijwel onmogelijk zowel de lens exact in het scharnierpunt te plaatsen en tegelijkertijd natuurlijke balans te bewaren.

Mvg,

Michel

de buis van het rol mechaniek verplaatsen de camera dat compenseert het gewicht.

en de hoogte ook zo kom je op nu uit als het goed is.

Pfew, vanavond de gimbal in elkaar gezet. Was toch meer werk dan verwacht!!

4 uur mee bezig geweest.
Zonder manual :)
morgen post ik het filmpje.

de buis van het rol mechaniek verplaatsen de camera dat compenseert het gewicht.

en de hoogte ook zo kom je op nu uit als het goed is.

Volgens mij verplaats ik dan ook de lens van de camera uit het midden van de tilt en dat ziet er bij video ook niet geweldig uit.
Dan gaat je beeld bij tilt altijd licht op en neer.

In de optimale wereld zou de lens precies in-lijn moeten zitten met tilt motor en bij voorkeur ook in-lijn met de rol motor, maar dan krijg je het gewicht dus nooit goed. In ieder geval niet met dit ontwerp (goodluckbuy).

Mvg,

Michel

Ik heb nu ook een martinez gimbal controller gekocht, maar ik weet niet hoe ik de firmware kan udaten? Ik heb hem gekocht bij goodluckbuy, dus is het dan nodig om er de laatste firmware op te zetten?

Ik heb de gimbal controller ook al uitgeprobeerd maar de motoren trillen en blijven contant draaien.

Ik heb nu ook een martinez gimbal controller gekocht, maar ik weet niet hoe ik de firmware kan udaten?

Ik heb de gimbal controller ook al uitgeprobeerd maar de motoren trillen en blijven contant draaien.

Een beetje meer eigen research via google kan nooit geen kwaad !
Als je Martinez Gimbal Controller invoert, dan krijg je vele hits die je naar de juiste omschrijving helpen.

Hier de meest recente firmware: http://brushless-gimbal.googlecode.com/files/_048.rar

Eventuele oudere versies vind je hier: Downloads - brushless-gimbal - Brushless Gimbal Controller - Google Project Hosting

Je dient de source middels Arduino 1.0.1 te uploaden naar je controller.
Om het werkend te krijgen, dien je dit in de definition.h te wijzigen:
Code:
#define MPU6050_DEFAULT_ADDRESS     MPU6050_ADDRESS_AD0_HIGH
naar:
Code:
#define MPU6050_DEFAULT_ADDRESS     MPU6050_ADDRESS_AD0_LOW

Heb vandaag men Gimbal werkend gekregen en moet zeggen dat de motoren niet of nauwelijks geluid maken ! :D
Voordat ik de Gimbal echt ga testen, wil ik eerst een andere verbinding tussen de sensor en controller gaan zetten.
De meegeleverde kabeltjes zijn te stug en werken daardoor erg tegen.
Ook moet ik nog een betere montage methode maken voor de sensor.
Dit is helaas niet op de Gimbal zelf al voorbereid.

verzie 45 werkt de rest niet zo heb ik die van mij naar de kloten geholpen kijk dus uit .

die hoog laag heeft met de gyro te maken als die niet goed werkt om zeten anders niet.

de motoren maken inderdaad geen geluid ver moet dat ze niet erg snel aan gesteurd worden zal ook wel met de software te maken hebben.

Hallo Michel,

Met welke type motoren had je toen getest ?
De Gimbal die ik nu heb, die maakt gebruik van 2208 en 2212 motoren.

Back