brushess gimbals

MASTOR-G Brushless Gimbal For GoPro

Heeft iemand ervaring met deze Gimbal? (MASTOR-G Brushless Gimbal For GoPro) ik zie hele nette filmpjes van deze gimbal inclusief controller. zag em bij Foxtech

Het afstellen van de alex mos gimbal controler lijkt kinderspel met mijn gopro. Echter krijg ik de jitter er niet uit. Ik vraag mij af of het blijven experimenteren met de settings kan helpen om het gejitter uit het beeld te krijgen. Wat denken jullie? Of heeft het 1 niets met het ander te maken?

Misschien heb je hier wat aan.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik had vandaag een off day kwam niks uit me handen erg jammer het totaal gewicht zit nu rond de 500 gram met de motoren en bij er komt nog iets bij maar denk dat ik onder de 600 gram blijf.
lijkt me niet verkeerd.

ik had vandaag een off day kwam niks uit me handen erg jammer het totaal gewicht zit nu rond de 500 gram met de motoren en bij er komt nog iets bij maar denk dat ik onder de 600 gram blijf.
lijkt me niet verkeerd.

wat ga je er voor camera onder hangen?
En wat hangt er voor coper boven?

deze is voor een kennis van me die in de film wereld werkt dus er komt een dikke dure camera op te staan.
de gimbel moet meerdere voor maten camera`s aan kunnen.
dit is nog een test ontwerp om de problemen er uit te vissen en te testen hoe en wat kwa motoren zetings en wat al niet meer.

Voor mij is het 1 van de eersten die ik zie... werkend... en niet doorgefikt.

Ik zie hem nog steeds niet werkend. Mijn gimbals gekocht van Aldert doen het ook zo. Een beetje hoveren. Links rechts, vooruit achteruit. Zodra je een bocht vliegt vooruit of achteruit, dan gaat het vaak mis. De rol trekt het niet, en met geluk houd hij hem redelijk vlak, om na de bocht weer level te trekken. Poststabilisatie lost het weer op.
Het is voor mij ook veel te toevallig dat het beeld van de hulpcamera wegvalt zodra hij deze bocht gaat vliegen. Zijn enige bocht.
Stel je de pwm zo hoog dat hij het iets beter trekt, of hij jittert, of hij fikt door met 6S of soms zelfs 4S lipo.

Zenmuse, die werkt.

Zijn er inmiddels al meer mensen met ervaringen met de goedkope ebay brushless gimbals?

Deze zijn compleet met motoren + Martinez BruGi controller voor rond de 125-150$ te koop.

3mm Fiber Glass 2212 Brushless Gimbal Controller for Brugi GoPro 3 | eBay

Aluminium 2208 Brushless Gimbal Motor Controller for Brugi GoPro 3 | eBay

Brushless 2208 Motor Gimbal Motor Controller for GoPro 2 3 FPV | eBay

Iemand ervaring met een van de bovenstaande gimbals? Lijkt me leuk om uit te proberen i.c.m. de GoPro.

Ik zie hem nog steeds niet werkend. Mijn gimbals gekocht van Aldert doen het ook zo. Een beetje hoveren. Links rechts, vooruit achteruit. Zodra je een bocht vliegt vooruit of achteruit, dan gaat het vaak mis. De rol trekt het niet, en met geluk houd hij hem redelijk vlak, om na de bocht weer level te trekken. Poststabilisatie lost het weer op.
Het is voor mij ook veel te toevallig dat het beeld van de hulpcamera wegvalt zodra hij deze bocht gaat vliegen. Zijn enige bocht.
Stel je de pwm zo hoog dat hij het iets beter trekt, of hij jittert, of hij fikt door met 6S of soms zelfs 4S lipo.

Zenmuse, die werkt.

welke max hoek heb je in gesteld is dat het soms??.

ik meen dat 4s max anders gaat de bec er aan.

Of het CoG is niet OK, dat lijkt mij eerder, en dan bedoel ik dus werkelijk op alle assen.
Wanneer het CoG goed is hoeven de motoren bijna niets te trekken.

6S kunnen de controller-boardjes niet aan, 4s is max.
Of je moet er uiteraard een redelijk goede BEC er tussen zetten.

Nog even een vraag:
Waar plaats je de imu? Ik heb deze nu op de camera zitten en dat werkt goed maar ik weet niet zeker of dit goed is.
Moet de imu niet op het frame van de copter geplaatst worden?

Nee, op de camera. De controller heeft directe feedback nodig van de positie en de enige manier is via de imu op de camera(houder). Als je deze op de copter plaatst zal er waarschijnlijk wat overschoot zijn doordat de feedback niet direct is.

HD

Nee, op de camera. De controller heeft directe feedback nodig van de positie en de enige manier is via de imu op de camera(houder). Als je deze op de copter plaatst zal er waarschijnlijk wat overschoot zijn doordat de feedback niet direct is.

HD

Dat dacht ik al. Dan heb ik dat goed gedaan. Alles werkt goed. Nu nog de jello wegwerken en ik ben een tevreden mens.

HD

ziet er goed uit! Je kan in de nieuwe software dat irritante piep geluid uitzetten.

Back