brushess gimbals

Hallo mensen,

is de "Tarot 2 Axis Brushless Gimbal w/ Gimbal Stabilizer TL68A00"
iets voor onder de Phantom en is dit een compleet setje of moet ik nog meer items erbij aanschaffen? En kan ik deze ook bedienen middels het 7e kanaal op de controler?

Alvast bedankt voor het andwoord

Hoi,
lees aub dit topic eens goed door.

De Tarot T2-D is een van de betere Gimbals en kan zo onder je Phantom. Hij hoeft NIET op de Naza omdat hij een eigen controller bord bevat en hij kan via het 7e (liefst 8e) kanaal qua tilt (hoog/laag kijken) bediend worden.

Wel de versie van €120,- nemen want daar zit het controller bord bij. Deze prijs is gerelateerd aan de prijs van de fabrikant! Komt er nog ca €24 verzendkosten bij...

Gr Norbert

Is het mogelijk (al dan niet via een mod) om de Hero 2 op de tarot te maken of doet deze het echt alleen met de Hero 3?

Ik heb er wel een paar filmpjes van gevonden en volgens mij zitten er dan "gewichtjes" aan de achterkant om de balans de compenseren.

Ik krijg het niet aan de praat..

Ik heb mijn ASP Gimbal binnen en wil die aansluiten op mijn Multiwii AIO Pro.

Zover ik begrijp sluit ik de 2 motoren aan op pin 44 en 45. Dit zijn dus alle 3 de kabels die van de motor afkomen.

Als ik dan de Accu verbind locken de motoren. Je kunt ze dus bijna niet draaien. De motoren reageren ook niet op bewegingen van de FCU.

Als ik #define SERVO_TILT uncomment , dan beginnen de motoren te trillen als ik de accu verbind. Wederom reageert de gimbal niet.

Volgens mij doe ik al iets fout bij het aansluiten, maar.. ik ben het totaal kwijt. Ik zoek al 2 dagen, en heb van alles geprobeerd.. maar snap er helemaal niks meer van :)

Heeft iemand enig idee?

Er komt een nieuwe gopro. De gopro 3+
Die schijnt kleiner te zijn. zal die in de tarrot passen

En om op mijn vorige vraag terug te komen. Kan de gopro hero 2 in de tarrot?

als je 0,5 mm van de onder kant en boven kant haalt dan past een hero 2 in de tarot gimbal.

de hero 3+ is net zo groot als de gewone 3.
alleen het onderwaterhuis is kleiner.

als je 0,5 mm van de onder kant en boven kant haalt dan past een hero 2 in de tarot gimbal.

de hero 3+ is net zo groot als de gewone 3.
alleen het onderwaterhuis is kleiner.

Thanx voor je antwoord.

Ik denk dat ik dat ga gokken en binnenkort de Tarrot ga bestellen

Volgens mij doe ik al iets fout bij het aansluiten, maar.. ik ben het totaal kwijt. Ik zoek al 2 dagen, en heb van alles geprobeerd.. maar snap er helemaal niks meer van :)

Heeft iemand enig idee?

Koop een Tarot controller en je hoeft niks te tunen of sukkelen. ;)
Plug and play en het werkt super goed!

...

Zover ik begrijp sluit ik de 2 motoren aan op pin 44 en 45. Dit zijn dus alle 3 de kabels die van de motor afkomen.
...

Heeft iemand enig idee?

Klinkt alsof je de Brushless motoren rechtstreeks op de flightcontroller aansluit en dat kan helemaal niet.

Brushless controller bestaat uit 3 onderdelen; bewegingssensor, motordriver en motor.

Jouw Flightcontroller kan de functie van de bewegingssensor overnemen. Een brushless motordriver blijft wel nodig (net als de esc bij je gewone motoren).

Laatst bewerkt door een moderator:
Klinkt alsof je de Brushless motoren rechtstreeks op de flightcontroller aansluit en dat kan helemaal niet.

Brushless controller bestaat uit 3 onderdelen; bewegingssensor, motordriver en motor.

Jouw Flightcontroller kan de functie van de bewegingssensor overnemen. Een brushless motordriver blijft wel nodig (net als de esc bij je gewone motoren).

Wat ik er nu uit begrijp is dat de Gimbal controller in Multiwii enkel voor servo's is en niet voor Brushless motoren. Vandaar dat het blijkbaar niet werkt.

Thanx voor je antwoord.

Ik denk dat ik dat ga gokken en binnenkort de Tarrot ga bestellen

Zou ik niet doen...
Het gewicht vd Hero 2 tov de Hero 3 wijkt behoorlijk af... Daarmee zal de tarot BGL niet goed werken vermoed ik.

Hier op het forum staat een 'betaalbare' GPHero Black 3 voor ik geloof €270,- Denk dat dat een betere optie is.

Zou ik niet doen...
Het gewicht vd Hero 2 tov de Hero 3 wijkt behoorlijk af... Daarmee zal de tarot BGL niet goed werken vermoed ik.

Hier op het forum staat een 'betaalbare' GPHero Black 3 voor ik geloof €270,- Denk dat dat een betere optie is.

Tja ik ben inmiddels filmpjes tegen gekomen dat het werkt.
Daar zit dan wel contra gewicht op om het extra gewicht van de hero 2 te compenseren.

Ik zit zelf te denken om de Tarot te bestellen. werkt het niet dan kan ik altijd nog een hero 3 kopen.

Ik moet toch nog even wachten. Ben net terug van vakantie dus financieel komt het nog niet helemaal uit ;)

Overigens heb ik die gopro zien staan maar de verkoper zegt (heel eerlijk) zelf al dat er een krasje op de lens zit.

Volgende keer naar Polen met vakantie gaan Daan.... dan hou je nog ruim voldoende geld over voor een Tarot + Hero 3 ;)

Ja haha maar dit was wel erg gaaf.

[offtopic]

Trouwens, ik heb daar "echte" drones gezien. Vlak bij de Deadh Valley is een klein vliegveldje. Daar waren ze continu aan het opstijgen en landen met Pedator's.
Wel gaaf om te zien met het idee dat er niemand inzit

Ik zit eigenlijk ook naar dit zetje te kijken

AlexMos 3-Axis Brushless Gimbal Controller Unit Price:$259.99
RCTimer Legacy 3-Axis Aerial Version DSLR Brushless Gimbal Unit Price:$469.99

1382110857.jpg

1382110978.jpg

Zou deze combinatie gaan werken?

De filmpjes die ik zie met de 3 axis alexmos controller zijn fenomenaal
Iemand al ervaring met dat bordje?

Ik wil dit overigens als handheld set gaan gebruiken. Komt dus voorlopig niet onder de octo

Tarot T2-D Gimbal voor op de Helm (Ski, fiets, motor, etc....)

Hij is bijna klaar ;)
Alleen nog een plakker halen voor aan de Helm maar op deze manier kan hij op alle helmpjes gemonteerd worden!

Zeer simpel te maken.

Onderdelen:
Tarot T2-D + gyro (€120 + €23 verzenden)
Phantom GoPro mount (€13)

Daarnaast uiteraard de Lipo en de GoPro zelf...

Je boort 4 (kleine) gaatjes in de Phantom GoPro mount op de plaats waar de Tarot zijn bevestigingsbussen heeft zitten. Daar de Tarot (lange) schroeven in en je mount is bijna helm klaar. Dan nog de GoPro bevestiginsmaterialen eraan et voilà... plakker op je helm en gaan ;)

Gr Norbert

Gr Norbert

Back