brushess gimbals

Hoi,
Zhang is betrouwbaar. Hij spreekt niet zo goed Engels maar doet wel wat hij zegt. En ja... het blijft een Chinees. Zal dus nooit nee zeggen waardoor het soms wat langer duurt. Niet altijd handig maar ja... wel zeer goede prijs/kwaliteit.

Gr Norbert

Was even van de driftige. Dit duwtje had ik nodig. 'Ach' en zolang ik nog niet fatsoenlijk kan vliegen zonder gps en alle ander toeters en bellen geen haast.. Wel eens vijf weken moeten wachten op batterys packs, die ik gebruik voor mijn smallHD monitor, extra voeding voor de nikon d800 en diy dolly slider.

meestal loop ik hier mee te sjouwen Zacuto is the way to go

testsetupgopro.jpg

Zacuto is the way to expensive way to go.... :) Veel goedkopere rigs op de markt :)

Is een beetje of topic maar net zoals in de multicopter wereld betaal je voor kwaliteit. Als je een paar uur met apparatuur op je schouder loop te zeulen wil je comfort en deugdelijk materiaal. Ga mijn nikon met kostbare objectieven niet onder een gammele multicopter hangen of op een cheap dslr rigje monteren.

deze rig is zijn geld meer dan waard.
scorpion_wcamera2-300.jpg

Wacht ook met spanning op de tarot gimbal. Op rcgroups is te lezen dat sommige exemplaren de nodige kuren vetonen. Stutteren en wegdraaien vanuit de optische as. Heb je zo'n exemplaar dan is goedkoop uiteindelijk duurkoop. Want om zo'n ding weer retour te zenden naar China enz.. is naast het gedoe ook een tijdrovende kwestie.

Na lang wachten (circa 2maanden) is de Zenmuse GH3 2D nu in mijn bezit..8)
Het liefst had ik hem onder de F550 gehangen...DJI beschrijft enkel de opbouw op de Phantom en de F450,en om zeker te zijn van een juiste werking vd gimbal heb ik hem dus onder mijn F450 gebouwd.
De quad is uitgerust met een aeroxcraft landing gear,10 inch graupner props en een 4s 4000mah accu...circa 6minuten gevlogen en de lipo was nog niet half leeg.Afgelopen week terwijl het mooi weer was druk geweest met de opbouw,het viel reuze mee..
Heel veel over de Zenmuse gelezen op de diverse forums over hete motoren etc. en eerlijk gezegd was ik dus best huiverig over wat het zou worden...Ik heb ook nu pas de laatste firmware op mijn Naza V1 gezet want ook daar was een hoop over te doen.
Vandaag was het zover...ik heb atv en de quad was er klaar voor,het is grijs en grauw buiten maar ik kon niet langer wachten 8)
...wat ik ben vergeten te doen is de tilt te testen,die heb ik op aux3 (draaiknop) van mijn DX8 geprogrameerd...voor de volgende testvlucht dan maar! hahaha

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Ben,

Heel simpel net als bij de Naza moet je de gimbal assistent software downloaden,de handleiding is erg duidelijk met een lay out hoe je alles aansluit (voor de wookong/naza V2 en Naza V1)...wegens dat ik de V1 heb komt er nog de pmu bij en moet je wat kabels anders aansluiten zoals vd V sen..maar easy!
Voor de Phantom en de F450 is het erg duidelijk hoe en waar je hem eronder hangt bij de F550 ,zo staat in de beschrijving,hang je de gimbal zonder dempers onder het frame...is mij nog niet helemaal duidelijk hoe ik dat moet doen...komt nog 8)
Liefst vlieg ik toch met de Heks en dan is er ook wat meer ruimte voor de bulk electronika...hahaha
Het kost wat maar ik ben er errrug blij mee!

Ik las trouwens dat je wat problemen had met de nieuwste versie 3.16...die heb ik er nog niet op gezet maar schijnt een uitbreiding te zijn voor bleutooth zodat je met je smartphone etc. de gains kunt aanpassen (en nog wat uitbreidingen)...wel weer een nieuwe module die je erbij moet aansluiten,slimme jongens die chinezen hehehe
grtz goser

Klinkt goed Goser.

Ik heb geen problemen hoor.
Laat de upgrades lekker aan mij voorbij gaan.
Moet alleen een keer een andere pmu kopen om de V1 te updaten naar de V2.
Zodat ik ook de zenmuse kan aan sturen.

Hey Norbert,

Thanks..tis een schitterend ding en ik ben het nu nog aan het testen op de quad.
Meestal vlieg ik met mijn heksje en dat is toch even anders qua set up,maar komt goed 8)
Functionaliteit zal elkaar niet ver ontlopen...maar kwaliteit?
Dat DJI niet de goedkoopste is weet ik,ben er wel errrrrug tevreden mee..

grtz Goser

Ik volg nu al een tijd de wereld van de brushless gimbals, maar naar mijn weten is er nog altijd geen enkel model dat erboven uit steekt qua prijs kwaliteit? Wat zijn op dit moment de populaire gimbals voor een Sony Nex?

Ik volg nu al een tijd de wereld van de brushless gimbals, maar naar mijn weten is er nog altijd geen enkel model dat erboven uit steekt qua prijs kwaliteit? Wat zijn op dit moment de populaire gimbals voor een Sony Nex?

Dat waar bovenuit steekt?
Google maar eens op brushless gimbals nex 5 dan kom je er vele tegen. Allemaal even goed

Weet iemand waar ik een kabel van een rctimer brushless gimbal kan kopen? Dat kleine stekkertje met 4 draadjes eraan. Die van mij is kapot gegaan, maar ik kan niet vinden waar ik een nieuwe kabel kan kopen.

groetjes André

Hallo André,

Zover ik weet zijn deze kabeltjes nog niet los in een shop te verkrijgen.
De meeste kans om aan een kabeltje te komen, is om rctimer een mail sturen en vragen of ze het los willen toesturen.

Back