brushess gimbals

Hmm...ik vind het er toch prima uit zien (kheb zelf de Zenmuse) Laatste filmpje gisteren was met windkracht 4 en dat kan ik toch terugzien in het beeld 8) Het is toch finetunen om beter resultaat te krijgen (gopro,dempingrubbers etc.) Die koeien waren ieg meer gewend dan de schaapjes die ik heb gefilmt! hahaha...oh ja en de Tarot is iets goedkoper 8)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben tevreden.
Vindt het materiaal er allemaal mooi uit zien.
Je kunt de gopro vastschroeven maar ook vast maken met wat dunne elastieken.
Dat is wel handig wanneer je de accu wilt laden.

Je hebt geen mooi weer tijdens je vakantie Goser. :(

Ach,het gras bij de buren is altijd groener...8)
Het is idd een beetje balen dit weer...maar druk met de "spyder frames" hahaha 8) De discovery vliegt al!..opgebouwd met de DJI restanten en bedoelt om mee te raggen! (zover dat met de Naza gaat lukken..) Hero2 voor de filmpjes erop!
De grote dame is ook al bijna zover..erg benieuwd hoe ze zal vliegen 8)
Moet het weer wel eventjus mee gaan werken pffff

Vind de beelden mooi Ben.
De Tarot heeft als voordeel dat de gimbal met elke FC werkt.
Daar in tegen de Zenmuse niet.

Toch even een update plaatsen over het bestellen bij tarot-rc.

Ik heb vorige week daar een gimbal besteld en na de betaling kreeg ik plots een brak geschreven Engels mailtje dat er geen voorraad meer was terwijl er toch echt 450 in stock op de site stond.

Vervolgens hoor ik een week niets meer, krijg geen antwoord op mail en nu opeens krijg ik een order update dat het pakje afgeleverd is bij de klant (niks ontvangen ook geen pogingen tot etc.) en zit er een DHL trackingnr bij wat niet bestaat...

Just to let you know maar ik ben bang dat ik 148 euro armer ben...

Ik heb de tarot ook besteld bij tarot-rc en heb ook het mailtje gehad.
de tarot gimbal is gewoon netjes geleverd, alleen duurde het wat langer voordat deze verstuurd werd, ik dacht 12 dagen.

Toch even een update plaatsen over het bestellen bij tarot-rc.

Ik heb vorige week daar een gimbal besteld en na de betaling kreeg ik plots een brak geschreven Engels mailtje dat er geen voorraad meer was terwijl er toch echt 450 in stock op de site stond.

Vervolgens hoor ik een week niets meer, krijg geen antwoord op mail en nu opeens krijg ik een order update dat het pakje afgeleverd is bij de klant (niks ontvangen ook geen pogingen tot etc.) en zit er een DHL trackingnr bij wat niet bestaat...

Just to let you know maar ik ben bang dat ik 148 euro armer ben...
Overdrijf niet zo, ze hebben het waarschijnlijk vandaag verzonden waardoor het nummer nog niet actief is. Bekijk het morgen ook nog eens.

Wat mij altijd opvalt bij dit soort filmpjes is dat het recht vooruit vliegen zeer mooie beelden oplevert, maar alle "movements" veel te abrupt/snel gaan waardoor je een onrustig geheel krijgt.

Kun je de FC niet zo instellen dat alles veel "smoother" verloopt?

Hmm...ik vind het er toch prima uit zien (kheb zelf de Zenmuse) Laatste filmpje gisteren was met windkracht 4 en dat kan ik toch terugzien in het beeld 8) Het is toch finetunen om beter resultaat te krijgen (gopro,dempingrubbers etc.) Die koeien waren ieg meer gewend dan de schaapjes die ik heb gefilmt! hahaha...oh ja en de Tarot is iets goedkoper 8)

Hey Geert,

Ben er mee aan het stoeien...denk zelf dat het niets met de FC te maken heeft,het is meer de piloot 8) en de standaard smoes dat er flink wat wind stond die middag!
Als je oplet zie/hoor je wanneer ik wind mee/tegen heb...dit is ook met mijn std F450 die topzwaar is met landinggear/4000mah 4s

...maar alle "movements" veel te abrupt/snel gaan waardoor je een onrustig geheel krijgt.

Dit kan veroorzaakt worden door de positie van je Gimbal.
De meeste Gimbals zitten met hun hart/draaipunt ruim onder het zwaartepunt van de Multi.
Dit heeft als gevolg dat de camera een grotere uitzwaai maakt en dat is hetgeen wat je (volgens mij) vooral ziet met die snelle en abrupte bewegingen.

Kun je de FC niet zo instellen dat alles veel "smoother" verloopt?
De meeste FC's zijn inderdaad Smoother af te stellen.
Bij een APM2.5 is het bijv. de Stabilize P waarde flink verlagen, waardoor de Multi Smoother retour komt.
Bij een Naza is dit voornamelijk de Attitude Gain:
Naza Gain Effects sans music - YouTube

Als de Multi te heftig op windvlagen reageert, dan dien je ook met de Roll & Pitch Rate/Gains te spelen.

Als je de Curve aanpast in de zender, dan zal de Multi nog net zo snel reageren.
Behalve dat jezelf wel meer stick-uitslag moet geven.
Dit laatste geeft meer een nauwkeurige controle.

Wat handig kan zijn, dat is om die Attitude Gains altijd via de zender te kunnen aanpassen via X1 of X2.
Op die manier kun je het aanpassen aan de situatie die je voorhanden hebt.
Als je foto's gaat maken of lekker wilt raggen, dan is het prettiger dat de Multi wat heftiger reageert.
Ga je video opnames maken, dan verlaag je de Attitude gain weer tot een Smoother niveau.
Let wel, stel wel je FailSafe voor dat kanaal juist in !
Een te lage/hoge Gain kan gevolgen hebben.

Fijn dat je mee denkt Marten..
De attitude gains zaten op mijn draaiknop (DX8)..was/ben redelijk tevreden met mijn afstelingen (140/140/120/140 en 140/140) De draaiknop is nu de pitch vd gimbal geworden.
Ook hangt de gimbal mooi op het CG..ik heb meer het idee dat er door al het gewicht het zogeheten pendulum effect te groot is voor de kleine quad.
Ik kan het mis hebben hoor...ik ga er nog mee verder experimenteren door bv de pitch op een standenschakelaar te zetten en de gains weer op de draaiknop.

Grtz Goser.

Overdrijf niet zo, ze hebben het waarschijnlijk vandaag verzonden waardoor het nummer nog niet actief is. Bekijk het morgen ook nog eens.

Kijk Lucas, dat is nou de pest, er is altijd wel weer iemand op het forum die zijn zure mening moet geven over een goed bedoelde post. Ik bestel een pakketje of 10 in de week en er is niets overdreven aan als je de medemens hier informeert over hoe hier en daar bestellingen worden afgehandeld.

Dus wellicht moet jij een weekje wachten, eer je je mening gaat geven over wat je wel en niet overdreven vind. Dan behoed ik ondertussen de mensen voor een eventuele teleurstelling. EVENTUELE

@ Goser,
Neem aan dat je de Zenmuse hebt gemonteerd zoals in onderstaand filmpje wordt getoond ?
Indien ja, dan zit de camera al een aardig stukje voor je CG en na mijn inziens ook onder de CG.
(zeker als de accu bovenop ligt)
Het meest ideale is dat de camera lens exact op de CG zit.
Echter is dit nooit te realiseren, daar je toch ook graag vrij uitzicht wilt hebben :)

Betreft de Attitude Gains:
Ik zal zeker eens rond de 100% Attitude proberen, of zelfs nog iets lager.
Het zal wel even wennen zijn qua manier van vliegen :) maar de videobeelden worden wel wat rustiger hierdoor.
En ja...
Een F450 is inderdaad een kleine Quad en zal er zeker wat meer moeite mee hebben.

@ Geert,
Graag gedaan, hopelijk kun je er iets mee.

Back