Brushless 1/8 HPI Savage

OMG....

De kracht van het ''niet je vraag op MBF plempen maar even zelf 1 minuutje Googlen'' slaat nog helemaal niet over hier op MBF. En dan te geloven dat hier gewoon volwassen mensen zitten die zelf NIETS uit kunnen zoeken :(. Een vraag stellen is niets mis mee, doe ik ook genoeg. Maar neem in ieder geval de moeite om een poging te wagen zelf je antwoord te zoeken.

Here we go

• Ga naar ProLineRacing.com - RC Tires, Wheels, and Accessories
  • Bij ''Product Search'' (rechtsboven) type je in BadLands : Resultaat
  • Je ziet dus 6 BadLands : 2.2'' / 2.8'' / 3.2'' / Baja 5B / 1/8 buggy / Baja 5B met bead locks
  • We gaan filteren :
    - De 5B modellen vallen af, die zijn voor grote 1/5 monsters.
    - 1/8 buggy valt af, de naam zegt het al
    - 2.2'' en 2.8'' zijn voor schaal 1/10, die vallen ook af
    - We blijven over met een 3.2'' variant.
  • We hebben Rulux Half Ups gekocht, deze zijn 3.7'' (wel ERG DOM als je niet eens weet wat je zelf koopt imo).
  • We hebben een verschil, een 3.2'' band op een 3.7'' velg .. kan dat wel?
  • Laten we samen op onderzoek gaan op MBF : Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!)
  • Druk op ''Zoeken'' en vervolgens ''Berichten tonen'', typ nu : ''rulux half ups''.
  • We komen al snel tig reacties tegen waaronder van de grootste eikel op MBF Nard Cox : Reactie
  • Warempel, tot onze grote verbazing is het mogelijk een 3.2'' Proline BadLands band op een Rulux Half Ups velg te monteren.
  • Voor bonus punten kun je nog verder onderzoek doen op het WWW.
  • Ga naar Google
  • Zoek naar ''badlands on rulux half ups''
  • Niet te geloven, de eerste link : Proline BadLands strechted Rulux Half Ups is precies wat ik zoek, hoe is het mogelijk (weer die eikel van Nard Cox, maar dit keer op een forum met kennis).
  • De post laat zien dat je BadLands op twee manieren kunt verlijmen, *teaser* de 2de manier wordt het vaakst aangeraden.
Heel goed mannen. Met niets meer dan je eigen logische verstand en het WWW heb je een antwoord op je eigen vraag gevonden, proficiat :bday:

Laatst bewerkt:
Dus je had ook gewoon, ja je hebt het goed 3.2 past!Kunnen antwoorden/
In plaats van dit interessante uit de hoogte gezwam
Waarom zo uit de hoogte? Ik Google en zoek alles altijd uit.
En wou graag even hier op het forum de bevesteging.
Naar mijn weten zijn forums er om elkaar te helpen, dus gewoon je vraag hier neer te leggen vind ik niets mis mee.
Niet iedereen heeft zoveel vrije tijd als jou Nard, dus is het makkelijk om even gebruik te maken van de kennis/ervaring van een mede forumlid.
Maar bedankt voor de bevestiging.

Ik heb net een set JConcepts Rulux 1/8 Trk Whl 1/2 Offset Half-Ups, binnen gekregen.
Maar welke maat Proline Badlands passen daar het mooiste op. 3.2?

Heb ook een set Pro-Line Big Joe"'s 3.8" sinds kort die bevallen super

Laatst bewerkt door een moderator:
John, als je dat al 100x hebt gedaan denk je: ''Wellicht is het beantwoorden van EXTREEM simpele vragen niet voldoende. Wellicht moeten we het ''leren zoeken'' over gaan brengen zodat iedereen in de toekomst zelf zijn antwoorden dan vinden zodat we niet meer lastig worden gevallen''.

Feiten zijn feiten:
Je stelt een vraag
Antwoord kun je met 1 minuut (10 seconden is al genoeg als je snel kunt typen) Googlen vinden
Conclusie : *******

Laatst bewerkt:
maar als iedereen zijn eigen dingen op gaat zoeken .waar is een forum dan nog goed voor? de bedoeling van een forum is het delen van kennis!!

Big Joe's zijn zo'n beetje de beste banden die ik tot nu toe gehad heb. Dit is mijn 2e savagae en nu heb ik ze weer. De 2e beste band is de Badlands...

Hier wat foto's van Big Joe's op een BIG Savage.. (geen Flux)

P1010696.jpg

P1010694.jpg

P1010692.jpg

P1010690.jpg

Idd en Tuurlijk met wat Google/Speurwerk kom je er ook wel uit maar ik vind het juist wel leuk om het hier met mede hobbyisten te bespreken
Waarom zit Nard hier op het forum, om te laten zien aan zichzelf hoe fantastisch hij is?
Ik laat het hier verder bij,
Ik snap echt niet waar dat nare/onvriendelijke/gedrag voor nodig is?was ook niet zo dat ik echt wat achterlijks vroeg., 3.2 ja of nee vroeg ik. En 3.2 was het antwoord
Als ik iemand kan helpen, wat de vraag ook is dan help ik.
Als je alleen maar iritant en eigenwijs wilt doen moet je niet op een forum gaan zitten vind ik
Her typt Nard trouwens wel een paar woorden waar ik het momenteel helemaal mee eens ben
""Niet te geloven, de eerste link : Proline BadLands strechted Rulux Half Ups is precies wat ik zoek, hoe is het mogelijk (weer die eikel van Nard Cox, maar dit keer op een forum met kennis).""

Over de Big Joe"'s ja het kan zijn dat Nerd ze lelijk vind maar dan meteen Maar daar vraag ik niet om
Ik deel alleen even mijn ervaring (fijn he een forum)dat IK ze mooi vind staan op de Flux XL en hem er goed mee vind rijden

Laatst bewerkt door een moderator:
Johndo, jij vroeg : ''Maar welke maat Proline Badlands passen daar het mooiste op. 3.2?'' Dan heb je echt niet gezocht want dat is de enige band die er op past.

Forums zijn inderdaad om elkaar te helpen, maar om enige orde te houden is een beetje zelf inzet nodig. Goh zouden er daarom regels zijn :confused:

patrickbaja, zeg aub dat dat niet serieus is. Hoeveel redenen wil je hebben?
  • Omdat je niet altijd alles kunt vinden
  • Omdat je na 15 minuten het wel gehad hebt
  • Omdat je gewoon ergens echt niet uit komt (terwijl je info wel vind)
  • Om ervaringen te delen
  • Om auto's te showen
  • Voor de fun
  • Om af te spreken
  • Om elkaar op koopjes te wijzen
  • Om elkaar te helpen

Johndo, er valt weinig te bespreken wanneer je hier enkel je vragen neer kwakt en zelf met nagenoeg geen input komt. Natuurlijk moet iedereen leren, maar dat wil niet zeggen dat beginners geen moeite hoeven te doen, die moeten juist de extra moeite nemen om hun kennis niveau op te krikken. Onderzoek heeft uitgewezen dat ''voor gekauwde informatie'' niet zo goed blijft plakken dan ''zelf uitgezochte informatie'' (vandaar dus mijn vorige zelf verklarende post. Ik wil je leren zoeken zodat je in het vervolg sneller en makkelijker antwoorden op je eigen vragen kunt vinden.

Verder lijkt het alsof sommige zinnen van je spontaan stoppen en aan andere zin verder gaat:
''Over de Big Joe"'s ja het kan zijn dat Nerd ze lelijk vind maar dan meteen Maar daar vraag ik niet om'' :confused:

Ik vind ze lelijk (persoonlijk), ze zijn zwaar (feit), strenger voor je aandrijving (dogbones, diffs, tandwielen, hexen) dus meer slijtage (feit), meer roterende masse dus zwaarder voor je electronica (feit), 40 serie dus minder velg keuze (feit), door. In het kort, ik kies er niet voor maar iedereen staat vrij om te kiezen wat hij/zei wil.

Laatst bewerkt:
Idd en Tuurlijk met wat Google/Speurwerk kom je er ook wel uit maar ik vind het juist wel leuk om het hier met mede hobbyisten te bespreken

wat ik van jou heb gelezen tot nu toe is het gewoon lui.
je zegt dat je die vraag stelde op het MBF voor bevestiging, maar als je inderdaad even had gezocht stond die bevestiging al op het mbf.

als je een probleem hebt en je kunt het echt niet vinden dan kun je het op het mbf vragen.
dan krijg je ook een gewoon antwoord en is het daarna voor mede hobbyisten (die een beetje moeite ervoor doen) ook te vinden.
daar is het mbf voor.....en natuurlijk het lijstje van nard.

Hou je nou eens 2 tellen in Nard . Tel tot 10 en probeer niet te hard elke keer( heb het al eens met je over gehad)
Dit is ook 1 van de weinige fora waar men meteen naar Google grijpt voor een antwoord.
Echt helpen zit er vaak niet meer bij.

Vind je het een stomme vraag? Reageer niet of simpel het antwoord geven,
Kan toch niet zo moeilijk zijn? Net zo moeilijk als Google roepen denk.

Zit is de aard van het beestje... can't help it. Vind het gewoon triest om te zien dat volwassen mensen (onze ''roll models'') niet eens de moeite nemen om iets zelf uit te zoeken. Triest ook dat de aankomende jeugd (ben ik onderdeel van) liever lui dan moe is. Het ziet er goed uit voor ons in de toekomst ...

Roepen naar Google? Ik geef hem wel het antwoord en zeer uitgebreid zelfs. Natuurlijk doe ik het op een ''vervelende'' (al lees ik zelf liever ''leerzame'') manier. Wellicht dat Johndo de volgende keer denkt: ''hoe zit dit ook alweer? Eens even op MBF vragen ... ownee dan krijg ik weer dat gezeik van die kut Nard over me heen, ik Google het wel even zelf. Als bonus post ik mijn vraag en de uitkomst op MBF zodat andere mensen hier van kunnen leren.'' En dan dames en heren : mission accomplished!

ps. je hoeft me er niet elke keer op te wijzen, ik ben niet achterlijk en heb het zelf ook in de gaten ;)

Wat doe ik Verkeerd?

eindelijk mijn flux weer aan de praat. Na een doorgebrande mmm regelaar heb ik een tijdje moeten wachten op een nieuwe ( garantie ).
Nu stuit ik op het volgende probleem bij de failsave en binden van mijn zender spectrum dx3;

Als ik tijdens gas geven de zender uit zet, slaat hij netjes op de rem. Zet ik de zender uit bij ''neutraal'' positie gaat hij als een gek volgas.

Iemand een idee?

Wat doe ik Verkeerd?

eindelijk mijn flux weer aan de praat. Na een doorgebrande mmm regelaar heb ik een tijdje moeten wachten op een nieuwe ( garantie ).
Nu stuit ik op het volgende probleem bij de failsave en binden van mijn zender spectrum dx3;

Als ik tijdens gas geven de zender uit zet, slaat hij netjes op de rem. Zet ik de zender uit bij ''neutraal'' positie gaat hij als een gek volgas.

Iemand een idee?

Even zender/ontvanger opnieuw binden.

Ja dat hele verhaal gebeurd dus na het binden.

Ik denk dat ik wel een idee heb. De zone tussen vooruit en achteruit is er erg klein. Kan even niet op de naam komen. Kan het daar misschien aan liggen?

Bij mijn oude regelaar was dat niet zo namelijk.

Laatst bewerkt:
Ja dat hele verhaal gebeurd dus na het binden.

Ik denk dat ik wel een idee heb. De zone tussen vooruit en achteruit is er erg klein. Kan even niet op de naam komen. Kan het daar misschien aan liggen?

Bij mijn oude regelaar was dat niet zo namelijk.

Nee want ik heb ook een DX zender, en heb dit probleem niet, Nard heeft een DX zender en heeft dit probleem ook niet zover ik weet.

Heb je je ESC ook al gehercalibreerd?(dus leren wat vol gas, remmen en neutraal is).

Back