Brushless 1/8 HPI Savage

Top RC in uden verkoopt ook een gebruikte e-maxx, brushed voor 200. Ik zal voor de savage gaan, meer stevigheid en minder plastiek.

Ja dat advies had ik ook gekregen van iemand. Ik heb de e-maxx gezien (de savage helaas nog niet) maar de maxx viel me tegen.
Ik kreeg van iemand anders hier op het forum in mijn pb nog een leuke aanbieding van een nieuwe savage. Ik denk dat ik daar voor ga.
Heb er helemaal zin in :-)

een Nieuwe flux HP is ong 700 euro incl 2.4ghz zender. Een nieuwe flux 2350 is 450 euro.
Ik moet wel bij zeggen. Ik heb een erbe en een flux HP. Ik heb veel meer lol met mijn flux dan met mijn revo. Op de baan rijdt een revo fijner, maar je kan beter een mugen ofzo nemen als je alleen op de baan gaat. Rondjes rijden op een veldje vind ik persoonlijk niet leuk, er moet altijd wel een heuvel of een bergje bij zitten en voor zulke rijstijlen is een savage gewoon stukken beter.
Het enige wat je vaak bij een savage breekt, is een schroef van je bumpermount. Voor de rest zal je niet echt veel zwakke plekken meer kunnen vinden op een savage dan bij een revo.
Je zal geen spijt van hebben.

Zo heeft iedereen zn voorkeur. ik heb ook een erevo gehad kon hem voor een hele leuke prijs verkopen dus was zo ineens weg (3 dagen spijt gehad haha)
Het is ook heel verschillend waar je komt op een forum. De ene is een traxxas fan en vind hpi niets en de andere weer net andersom. Zo veel mensen zo veel verschillen en dat is maar goed ook anders wordt het zo zaai.Ik ga zeker geen spijt krijgen van deze keuze. Als ik hem heb kom ik ook een keer in ijsseloord (zo heet dat geloof ik he) rijden.
Bedankt voor je uitleg in ieder geval.

Ik had het opgelost met aluminium skitplates, die zijn wat harder en veren niet zo erg in. Alleen heb nu de bulkhead braces van Alza racing, die zijn 5mm dik, dus passen de alu skitplates niet meer goed op, waardoor dus vuil en zand bij de diffs komen.
Moet maar es een toch een keer die armpjes gaan uitboren en langere schroef gebruiken. Elke keer nieuwe armpjes kopen schiet ook niet op, hou dan teveel bumpers over :P

Het is ook heel verschillend waar je komt op een forum. De ene is een traxxas fan en vind hpi niets en de andere weer net andersom.

Mwa, ik heb beide gehad en zou geen van beide "niets" noemen. Voor veel bash en jumpwerk is een Savage Flux HP beter, voor snel en beter bochtenwerk is de ERBE beter. Beter betekent echter niet dat de ander daar ineens slecht in zou zijn, en beide wagens varen erg wel met een beetje tweaken hier en daar om de performance te verbeteren. Ik heb mijn Savage Flux HP uiteindelijk weer verkocht, maar niet omdat het een slechte auto was, verre van dat.

Mwa, ik heb beide gehad en zou geen van beide "niets" noemen. Voor veel bash en jumpwerk is een Savage Flux HP beter, voor snel en beter bochtenwerk is de ERBE beter. Beter betekent echter niet dat de ander daar ineens slecht in zou zijn, en beide wagens varen erg wel met een beetje tweaken hier en daar om de performance te verbeteren. Ik heb mijn Savage Flux HP uiteindelijk weer verkocht, maar niet omdat het een slechte auto was, verre van dat.

Het gaat me meer om, dat voor jumpen en bashen kan ik geen betere bedenken dan de savage flux, maar voor racen en bochten werk kan ik een hele boel opnoemen die beter zijn dan de erbe.
Zoals al velen zeggen, revo kan van alles en nog wat, maar overal niet het beste in.
Dus, zoek je een jump/bash auto, kies Savage.
Zoek je eentje voor bochtenwerk, kies Mugen/associated enz...
Kan je niet kiezen en je weet niet wat je wilt, neem dan een revo!

Met welke lipo's rijden jullie? ik denk dat 6S me te snel gaat. Welke maat moet ik aanhouden. Ik had al even op de bekende usa site gekeken. Ik had ook gelezen dat ik de lipos kan schakelen aan elkaar of in serie klopt dat?

Klopt, 2 van deze en je rijdt op 4s. Aan de zijkant van een savage zitten aan elke kant 1 bakje, daar moet elk 1 accu in. Aan je regelaar zitten 2 stekkertjes, daar moeten ze op ;-) Net als je in je revo.

Edit: Heb je er inmiddels 1 gekocht ja?

Werkt het zelfde als de erbe.
Aan de esc zit een serie schakeling.
6s is idd to much.
Wen gaat meestal op 5s.
Gaat beestachtig hard .
Volop backflips en tonnen power.
4s zal al meer als genoeg zijn om te bashen hoor.

Hier een filmpje van een flux op 6s .
[media=youtube]VeRysc6u_A8[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja heb er 1 gekocht/besteld. duurt alleen nog een weekje of 2 voordat ik hem heb. pff dat worden 2 lange weken.. ahhaha
De revo heb ik te kort gehad om op te merken dat ik die in serie kon zetten of apart :-) Heb er ook maar maar 6 of 7 keer mee gereden en toen was die plots weg (super goede deal)

Welke heb je genomen de 2350?
Zojah post je ervaringen ik wil der ook misschien 1.
Prijsverschil is namelijk groot tegen over de hp.
Voor dat verschil koop je een mamba set

@Behave, tijd om lipo's te bestellen dus ;-)

Vergeet niet nog wat stekkertjes te bestellen. Op die HPI regelaar zitten deans. Op de HK lipo's niet ;-)

En ik een fout van hpi aankaarten ;-)

BTW patrick rijdt alleen maar met 6s, hij gebruikt die 4s niet eens, maar hij is powerverslaafd:-)

Back