Brushless 1/8 HPI Savage

Okey, thanks. dan zal het wel goed gaan inderdaad. Heb jij verder nog iets aangepast op je auto? Ik ga eerst gewoon stock rijden en dan zie ik wel wat ik nodig vind om er bij te kopen, misschien swaybar.

enigste wat ik echt aanraad ,zijn de achter hubs .was het eerste wat bij mij brak tijdens mijn eerste rit.
en evt de xl assen om hem wat breder te maken zodat hij niet steeds omvalt in de bocht.
en voor de rest gewoon eerst lekker gassen met dat ding :D

Vergeet niet sway bars te nemen! Die dingen maken een wereld van verschil bij een savage.
@patrick, welke shocks gebruik je? Dus veren en olie. Sinds ik de XL conversie heb, rijdt die een stuk minder langer op dezelfde accus en lijkt net of de shocks nu te zacht zijn.

Vergeet niet sway bars te nemen! Die dingen maken een wereld van verschil bij een savage..
Dat is met de HP versie ook nog steeds zo? Ik meende op de savage site gelezen te hebben dat de HP er een stuk minder last van had.
Ik ga eerst 100% stock rijden, laat daarna wel mijn bevindingen weten, ook wel handig voor andere toekomstige HP rijders.

Die swaybars zijn echt beter.
Wen heeft ook de hp.
Heb er mee mogen sturen met en zonder verschul merk je zeker.
Heb je hem nu al dan?
We komen keertje kijken bij deventer in de buurt.

Dat is met de HP versie ook nog steeds zo? Ik meende op de savage site gelezen te hebben dat de HP er een stuk minder last van had.
Ik ga eerst 100% stock rijden, laat daarna wel mijn bevindingen weten, ook wel handig voor andere toekomstige HP rijders.

HP is het zelfde als de 2350 versie alleen de motor en regelaar is anders.
Kwa rij eigenschappen veranderd niks. Misschien rijdt die HP iets sneller maar thats it

LOL ja dat zal het hem doen haha.
Ik heb de swaybars maar besteld evenals hd drive gear 18-23.
Mijn auto is al in Nederland (ligt bij de douane) nu hopen dat ze hem snel vrijgeven.
Daarna moet ik hem nog in Schiedam ophalen... Je moet er wat voor over hebben hè, de hobby.

Dan zal je wel wat meer hebben geboden dan dat je op mp gedaan hebt zeker?

Wel een gaaf ding, gaat als de brandweer iig.

Ja ,
Er zal anders vast nog wel een andere voorbij komen.
Het fijne bij rick is als we er uit komen dat ik hem niet op hoef te halen.
Hoef niet te bekijken weet wel zeker dat hij goedis :yes:

ff verder vanuit die andere topic.

XL conversie zorgt voor dat je harder kan optrekken. minder wheelies dus minder vaak op je dak.
Off-set wielen met betere banden zorgt voor meer stabiliteit bij hoge snelheden en minder om rollen in bochten. Die stock wielen zijn van goede kwaliteit, gaan zeer lang mee. Alleen de banden zijn zo zacht, dat jouw auto heel vaak een grip-rol maakt. Indien je offset velgen neemt, is een verbredings setje ook niet meer een must.

Verder zal rpm onderdraag armen wel goed zijn. (boven draag armen passen niet en moet je gaan modden) tijdens een verkeerde landing van een hoge jump, wil nog wel eens een draagarm breken. Achter tie-rod eliminators is ook een goede hop-up.
Totslot zal een sterkere servo ook niet verkeerd zijn.

Voor nu heb ik geen andere verbeter punten kunnen vinden bij een savage die merkbaar verschil zal maken.

net even wezen rijden op het strand,nou ja geprobeerd dan.
als ik weg wil rijden met de flux slaat hij vast,en achteruit gaat hij wel gewoon goed.heb pas de pinion vervangen voor eentje die een maatje groter is ,zou het aan de gear mesh kunnen liggen.
dacht vraag het eerst even want om de gear mesh aan te passen moet de hele savage uit elkaar :(

net even wezen rijden op het strand,nou ja geprobeerd dan.
als ik weg wil rijden met de flux slaat hij vast,en achteruit gaat hij wel gewoon goed.heb pas de pinion vervangen voor eentje die een maatje groter is ,zou het aan de gear mesh kunnen liggen.
dacht vraag het eerst even want om de gear mesh aan te passen moet de hele savage uit elkaar :(

Ik zal de gearbox ff uitmekaar halen en kijken of al die tandwielen nog goed zijn. Dat verschijnsel had ik eerst ook gehad en toen bleek die 18/23 tandwiel van de gearbox versleten te zijn.
Als dat het geval is, dan hoop ik voor je dat je niet teveel gas had gegeven, want dan heb je de kans dat je die grote tandwiel ook stuk gaat. (wat bij mij dus wel het geval was)

Gearbox was niet het probleem, ik denk zelf dat de gearmesh verkeerd staat.
Met de spur eraf liep hij gewoon en zodra je m erop deed liep hij niet lekker.
Denk zelf echt de gearmesh.
Als je 1 tandje omhoog gaat moet je die ook aanpassen, al lijkt t van niet.

We waren gauw klaar iig, ik had in de 1e minuut een gebroken aandrijfas, dus verder met 2wd. ;-)

Back