Brushless 1/8 HPI Savage

Gearbox was niet het probleem, ik denk zelf dat de gearmesh verkeerd staat.
Met de spur eraf liep hij gewoon en zodra je m erop deed liep hij niet lekker.
Denk zelf echt de gearmesh.
Als je 1 tandje omhoog gaat moet je die ook aanpassen, al lijkt t van niet.

We waren gauw klaar iig, ik had in de 1e minuut een gebroken aandrijfas, dus verder met 2wd. ;-)

Dat klopt, als je handmatig die savage vooruit duwt, loopt die dan constant stroef of vanaf een bepaalde snelheid stuk soepeler?

Dacht ik ook, zodra je een tandje omhoog gaat zul je de mesh ook moeten veranderen.
Hij zal er vandaag of morgen achterkomen iig.
Ter plekke fixen was ff teveel werk met die flm tvp's.

bedankt dat je het ff regelt voor me eer ;).ik ga zo de savage ff uit elkaar trekken.
wel irritand met die dikkere flm tvp's dat ze over de boutje waar je de motor mee kan verschuiven zitten :(

ja lag toch echt gewoon aan de gear mesh.ff de motor opgeschoven en nu loopt hij weer als een zonnetje,en als die weer schijnt gaan we weer knallen.:D

Lekker, dacht ik wel, al toen je zei dat t niet nodig was om de mesh te veranderen.
Gelukkig is het zoiets onbenulligs en niets anders.

Ik heb eindelijk mijn flux hp binnen :-)
Ik zat de handleiding te lezen waarin oa staat dat de ESC een auto-lipo setting heeft.
Deze zou automatisch detecteren of er een 2S of 3S lipo in zit zodat die bij de juiste spanning de Cut off er in gooit. Nu ga ik met 5S rijden (dus een 2 en 3 cell) Detecteerd die dat ook goed want dat staat er niet bij. Ik meende dat er meer mensen met deze 5S rijden dus misschien dat die dat wellicht weten.
Gisteren al even met 2x2S gereden... Wat een beest zeg.. Dit wordt mega Fun.

Je bedoelt bij het aanzetten van de auto dat je die piepjes hoort?
Zit nu op mijn werk dus kan het even niet checken .lol

Als je een castle link heb, zal ik de cut-off voltage ff hoger zetten.
Standaart staat die op 3 volt dacht ik. Ik heb hem op 3.5 volt gezet. Iets korter rijden, veel veiliger voor je lipos.

Hm die heb ik dus niet dus zou ik een keer moeten lenen van iemand. Maar goede tip 3 Volt is wel aan de krappe kant. 3.3 of 3.4 zou beter zijn of helemaal safe 3.5 inderdaad. Wat zou dat schelen aan rij tijd?

Is dat niet met een klein beetje dremelen op te lossen dan??

De moeite en tijd dat je aan dremelen kwijt bent, kan je beter gewoon een paar keer tvps eraf halen om de meash te verstellen.
Je verzwakt ook nog eens die tvps als je daar 2 lange schroeven in moeten maken.
Ik heb die zelfde tvps en had eerst ook overwogen om dat te doen. Als ik ooit nog een flux XL zal maken, dan koop ik liever die HPI flux XL tvps. Ze zijn dunner, dus geen probleem meer met die gearmeash, en een stuk lichter en wat ook belangrijk: een stuk cheaper! :p

In hoeverre is de dikte van de TVP's de oorzaak dan?
Waar zit de schroef dan waar jullie het over hebben?
De motor moet in de breedte van de savage verschoven worden, is het dan niet zo dat de schroef onder de motorplaat zit?

Verzwakken van de FLM tvp's zal wel meevallen.
Op mijn eerste nitro savage had ik een gearing die er normaal niet op zou passen en heb toen de helft vand e tvp weggeslepen en is zonder problemen doorgegaan. En ik reed daar niet rustig mee..

Wat is dat nou , mjjn turnigy 3S lipo past niet in de savage ?
Hij is te dik (klein beetje) maar het grootste probleem is dat de accu kabels aan de bovenkant er uit komen en dus helemaal in de weg zitten voor de klep.
Iemand ervaring mee of nog beter oplossing. Ik had een keer ergens iets gelezen van uit dremmelen maar kan het zo niet meer vinden incl fotos.

Haha tuurlijk kan dat zonder fotos maar meteen een dremel in mijn nieuwe fluxje zetten...hmm. Ze zijn ook iets hoger dan mijn 2S dus moet eerst zeker weten of dat klepje uberhaupt wel dicht kan met deze lipo.
Hebben er meer last van datgekke rubber ding er steeds af te trekken. Die waar je het accu klep ook mee vast zet bedoel ik. Wat een maffe dingen.

Back