Brushless 1/8 HPI Savage

Ach modwerk valt wel mee als je een beetje handig bent..

ik heb ze zelf angepast op mijn savage..
Had FLM towers en armen..Beetje knutselen en werkte prima..

Looks en performance waren echt geweldig..

Opletten dat je niet te dikke olie neemt , de veren van Raven waren de beste. De chromen veren zijn net ff te zacht..

oke, welke lipo's+lader zouden jullie aanraden?? 2s of 3s?? want ik ga naar Amerika deze vakantie en wil graag wat meer weten de Lipo accu's zijn daar veel goedkoper dan hier in Nederland.

p.s. ik wil graag wel goede Lipo's maar niet te dure, en wat is eigenlijk het verschil tussen hardcase en gewoon of is dat gewoon alleen waar de batterijen in vast zitten?

Lees jezelf een beetje door het topic, of gebruik het zoekgedeelte eens bovenin het topic. Dan kun je gericht zoeken naar je antwoorden, zeker als die al 100x geplaatst zijn. ;-)

Ik ben zelf nog een aan het twijfelen tussen LST, IRC of baja shocks. Gezien IRC die shocks nooit op voorraad heeft en ook nooit op een mailtje reageert valt dat af. Kwa kosten scheelt het niet zo veel, omdat ik voor goedkoop een setje baja shocks kan krijgen. Iemand hier die baja shocks op zijn savage heeft?

Is dat niet een beetje overkill? Die dingen zijn gemaakt voor een auto van +/-12kg en dat ga je nu op een +/-5kg auto doen.
Denk dan ook niet dat van de 4 eigenaars die hier ook actief op het forum is er 1 heeft die baja shocks erop heeft zitten. ;-)
Ben je wel uniek iig.

Maar denk dat de tvp's de klap beter kunnen handelen dan de shocks.
Is ook de rede dat al die truggy's op de grond klappen, die zijn ook niet zo afgeveerd dat ze nooit de grond raken. Dikkere olie al geprobeerd?

Ik wil gewoon dat de kracht van die klap wat meer door de shocks worden geabsorbeerd voordat de tvps die moeten gaan opvangen.
Die truggys worden zo afgesteld om te racen waarbij af en toe een jump zit, mijn savage is afgesteld om te jumpen, waarbij af en toe een rondje wordt gereden.
Vandaar dat ik wat sterkere shocks zoek.

en ja ik heb dikkere olie al erin. 35wt volgens mij, anders zal ik dikkere veren bij moet gaan nemen, voor die moeite koop ik liever 4 baja shocks. Volgens mij zijn die shafts van de baja shocks ook een stuk dikker dan die stock dingen van savage en alu behuizing is ook fijn, want heb al 1 geknapte stock shock gehad.

Ik weet bijna zeker dat een truggy meer jumps maakt dan een savage, wel eens op een track geweest? Misschien niet zo hoog.
Als je voor weinig een setje baja shocks kan kopen moet je dat gewoon doen, als het niks is heeft het iig niet de wereld gekost. ;-)

Ja ik ben welleens op een track geweest. Heb je welleens gezien hoe ik mijn savage rij?
Zoals je het zegt, ik kan 4 baja front shocks voor 50 euro krijgen. Volgens mij is dat niet heel duur toch? Die IRC dingen zijn 80 euro ofzo en die LST shocks vragen de meeste op marktplaats ook 50-60 euro voor.

Btw. Wat vor olie moet in die baja shocks? Fork oil? weet iemand wat dat is?

Laatst bewerkt:
Had FLM towers en armen..Beetje knutselen en werkte prima..
Dat is ook niet echt hetgeen waar de meeste hier mee rijden ;)

Wen, IRC. Destijds erg populaire shocks. Heb ze zelf ook willen kopen maar die dingen waren een jaar geleden al niet aan te komen, is in de tussentijd niet echt veranderd als ik jou verhaal lees.

Ik heb wel eens een Flux op Baja shocks gezien, ziet er killer uit!

EDIT: Ik loop een pagina achter kwa reacties.

Wen, filmpje van hoe je jou Savage rijd!!

IRC had mij ooit een reclame mail gestuurd dat ze op 12-04 ofzo versie 2 van die shocks tekoop zal hebben, maar tot nu toe zie ik niks op die website.

Ik heb al die baja shocks gekocht, nu hopen dat ik ze beetje vlug thuis krijgt, dan kan ik weer ff gaan sleutelen.

Gister viel me op, dat die lagers bij de front diff weer kapot zijn. Kan dat door versleten bulks komen? Die lagers heb ik nog niet eens een maandje erin!

Ik weet niet hoe ik filmpjes van mijn tel, online moet zetten nard!

Lagers kapot door versleten diffhuis kan zeker ja. Wanneer het lager op en neer kan gaan slijt het natuuurlijk vele malen sneller dan wanneer het netjes op 1 plek blijft en de binnenkant strak rondjes draait.

Als je een smartphone hebt: Share --> YouTube. Anders gewoon telefoon aan PC hangen of eventueel SD kaartje eruit halen en dan op de PC zetten.

Ik heb zo vermoeden dat het door een versleten bulkhead komt. Waar de lagers normaal gesproken vast worden gezet in de bulkhead, is het een beetje versleten door de vorige keer dat de lagers kapot gingen.

Ik zal es een keertje proberen filmpjes online te zetten.

heeft iedereen last van dat als je een keertje gaat rijden met de flux ,je weer 4 bodyclips kwijt bent?
blijf nieuwe kopen :( elke keer min 2 kwijt....

Zitter er tot nu toe nog steeds op. ik moet ook wel zeggen dat ze vrij strak zitten.
Ik heb de binnenkant van mijn kap met hard tape helemaal beplakt dus de ruimte tussen body en klip is iets kleiner waardoor ze iets strakker zitten.
Waar ik wel last van heb is dat er aan de achterkant van de kap net achter de chocks zitten aan beide kanten beschadigingen die bijna dwars door de kap heen gaan. Kap is nog net niet kapot maar vandaag of morgen zit er een gat in. Ik heb gekeken maar er zit daar niets wat tegen de kap aan kan schuren. Iemand een idee?

Dat is ook niet echt hetgeen waar de meeste hier mee rijden ;)

!

FLM is wat dat betreft een stuk beter dan de standaard towers en armen..
De posities zijn zo divers dat je echt elke shock kunt monteren..

Ook op de standaard of RPM armen zijn ze zo te monteren..

Als je maar wilt...Dan kan alles.. gewoon goed uitplannen wat je gaat doen..

Back