Brushless 1/8 HPI Savage

Das een onroad kap, koop je een monstertruck ga je er een onroad van maken :confused:
Ieder z'n ding hoor, maar van welk merk is die kap?

Laatst bewerkt:
Bedoel je niet deze?

7181-2.jpg

Persoonlijk vind ik dat echt geen gezicht zo'n kap een meter boven de grond ;-)
Hou wel van apparte kappen die niet iedereen heeft zoals bv
Proline boulder holder ( wordt helaas niet meer gemaakt )
Proline GMC Topkick ( Heb ik op de revo gehad )
Of iig een coole paintjob ipv 1 kleur.

iig kappen die er wel voor gemaakt zijn.

Maargoed, deze kappen kun je idd op liquid bestellen voor rond de 30 euro.
Heb je zelf wel eens een kap gespoten? Vergis je niet in het werk wat er in gaat zitten.

Ik heb zelf nog nooit een kap gespoten. Ik ben nog niet zo lang bezig met RC auto's en moet nog veel leren. Het is nog relatief nieuw voor mij.
Door dat dit meteen een verslaving is geworden heb ik meteen groot uitgepakt (voor mij doen)

Ik zal eens kijken op LiquidRC.

Ik ben trouwens op zoek naar wat reserve moertjes om mijn wielen vast te zetten. Weet iemand welke type dit zijn en zijn deze universeel?

Hier foto's van mijn Savage collectie. Alle andere rc-auto's kwamen hier binnen en gingen na een tijdje weer weg, maar dezen blijven om één of andere reden altijd hangen. Geweldige auto's.

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt. Iemand trouwens hierin geïnteresseerd? Gratis op te halen in Oegstgeest. Ze hebben een 14mm hex, zijn zwart en zoals je kunt zien is ééntje kapot.

full
.

Laatst bewerkt door een moderator:
vraagje .. heb me een bevel gear binnen in me diff naar de maan geholpen gister... maar welke met ik nu percies hebben??

Deze? HPI86032

86032_01.jpg

Of deze? HPI87193
87193_02.jpg

snap ik heb hem al open ..

zit ook de 4 bevel in ... maar volgens de hpi site en ook het boekje bij de flux .. gaat de bovenste er in. maar daar klopt geen ruk van is een 2 bevel setje

en de onderste is volgens de hpi site niet voor de flux .. maar dat zit er wel in ..

vandaar de verwarring

Weten jullie of het veilig is om te racen met de Savage als het net geregend heeft?

Met mijn Rustler banjer ik overal doorheen omdat deze waterdicht is en (veel) minder gekost heeft dan de Savage. Ik ben daar wat zuiniger op.

Kan de regelaar en motor tegen de spatjes bijv?

Dat hangt van je regelaar af. De meeste 1/8 regelaars kunnen niet goed tegen water, maar je kan ze wel weersbestendiger maken met liquid tape/plastidip.

Verder is de locatie van de regelaar ook een factor. Als opspattend water niet makkelijk bij de regelaar komt scheelt dat al een hoop. Mijn Castle Mamba Monster Max is niet waterdicht maar de omgeving van de Vorza zorgt ervoor dat er amper water in de wagen komt. Dat betekent niet dat je je wagen in de sloot moet gooien, maar als je dat wil doen koop dan een boot.

Dat hangt van je regelaar af. De meeste 1/8 regelaars kunnen niet goed tegen water, maar je kan ze wel weersbestendiger maken met liquid tape/plastidip.

Verder is de locatie van de regelaar ook een factor. Als opspattend water niet makkelijk bij de regelaar komt scheelt dat al een hoop. Mijn Castle Mamba Monster Max is niet waterdicht maar de omgeving van de Vorza zorgt ervoor dat er amper water in de wagen komt. Dat betekent niet dat je je wagen in de sloot moet gooien, maar als je dat wil doen koop dan een boot.

Heel verhelderend. Hier is het gewoon modderig en met de mist is het ook vaak vochtig. Vandaar mijn vraag.

Als de modder niet in de buurt van de regelaar komt is het risico al een stuk minder. Zoek op het forum anders naar plastidip of liquid tape, dan vind je meerdere verwijzingen hoe je je regelaar al meer waterbestendig krijgt. Ik zeg express niet waterproof want dat is een claim die ik niet durf te stellen.

Back