Brushless 1/8 HPI Savage

Heb laatst 't Alza racing 5T chassis binnen gekregen. De gearbox zit op precies dezelfde plek als de originele Savage 5T hem heeft. de dogbones zijn dan ook precies even lang.
Nu heb ik op m'n Savage ook Baja wielen gezet (had ja origineel 4x de voorwielen van een 5T. heeft nu een setje Bow Ties. met de smalle voorwielen en de brede achterwielen.
Alleen nu is het geheel uiteraard vrij log geworden.. weet niet of die 1515 het wel goed gaat trekken.. dus wil alvast opties gaan bekijken voor een andere motor.

Wil de MMM regelaar er in houden iig. Zat zelf te denken aan een 1717 oid.
Iemand hier misschien goede suggersties voor motor + passende mount?

Die 1515 kan dat aardig trekken hoor, ik stond er ook versteld van hoe mijn Alza brouwsel nog van de plaats kwam (helemaal op 6s). Ik had wat el-cheapo banden er op geschroeft en als je een beetje gaat scheuren gebeurd er dit met de velg :cool::

mg0452.jpg

mg0456.jpg

Ik heb ook al een 1717 klaarliggen voor deze auto maar nog niet de behoefte gehad om deze er in te bouwen. Die gast van Alza kan je motorsteunen leveren voor een stuk of 7 motor formaten (inclusief de 1717, 1515, Leopard etc.) (zie Motormount Various Sizes (1 pair) - Alza-Racing).

Ik heb volgens mij nog wel een 1717 liggen als je er een nodig zou hebben. Geniet van je wagen en als je ooit pics hebt dan zien we die graag ;)

Met wat voor gearing rijdt je Douwe? Gewoon 18/44 of ben je lichter gegaan?

Ik wil nog even wachten met de pic's tot m'n kameraad (die me weer eens aan het na-apen is. :P ) Ook klaar is met z'n ombouw. dan hebben we er 2 exact dezelfde staan. :) (die van mij met de originele Zilveren Savage 5t kap, en die van m'n kameraad met een originele zwarte Baja 5t kap. )

PS: In die 1717 heb ik wel interesse. Ik denk dat het wel nodig gaat zijn. :p

mijn 1515 deed het wel goed hoor je moet maar eens kijken naar mn filmpjes de baja 5b test is nog met de 1515 de andere zijn met de 1717.

hey manne, vlug vraagje, heb een Savage waar ik nieuwe motor voor zoek, ik heb mijn oog laten vallen op : Xerun M6A, 150A 2000 KV daar ik max op 4s rij. wat denken jullie van deze combo ? daar voor de prijs ik deze zeer interessant vind.

greetz

Heb laatst 't Alza racing 5T chassis binnen gekregen. De gearbox zit op precies dezelfde plek als de originele Savage 5T hem heeft. de dogbones zijn dan ook precies even lang.
Nu heb ik op m'n Savage ook Baja wielen gezet (had ja origineel 4x de voorwielen van een 5T. heeft nu een setje Bow Ties. met de smalle voorwielen en de brede achterwielen.
Alleen nu is het geheel uiteraard vrij log geworden.. weet niet of die 1515 het wel goed gaat trekken.. dus wil alvast opties gaan bekijken voor een andere motor.

Wil de MMM regelaar er in houden iig. Zat zelf te denken aan een 1717 oid.
Iemand hier misschien goede suggersties voor motor + passende mount?

HPI heeft nu zelf een 1/5 SC uitgebracht met daarin ook die Flux Tork motor:

HPI SUPER 5SC FLUX 1/5th scale 4WD FLUX Brushless power! | RC Soup

Voor nog meer nieuwtjes zie ook: NÜRNBERG INTERNATIONAL TOY FAIR 2012 - HPI Racing Europe

HPI heeft nu zelf een 1/5 SC uitgebracht met daarin ook die Flux Tork motor:

Sweet, dan zou het idd wel genoeg moeten zijn lijkt me.
Die voor en achterbumper gaan er voor mijne iig zeker van komen. :) En die zij steunen voor de kap denk ik ook wel. (of daar word zelf iets voor gemaakt.)

Voor de nieuwere Fluxzors onder ons die de nitrodrink filmpjes niet kennen... ik kwam ze zojuist toevallig tegen:

Als ik dit zo weer terug zie krijg ik echt bad-ass veel zin om weer eens flink hard te gaan bashen!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben mij aan het oriënteren voor de aanschaf van een Savy flux HP en deze om te bouwen naar een XL. Na het doorlezen van dit topic toch nog wel een paar puntjes.

In Nederland kopen kost €700,-. (Rtr)
In VS kopen is veel goedkoper in aanschaf, maar daar zullen de extra kosten nog bijkomen.
Kan iemand mij voorlichten over deze extra kosten?

Lees ook dat men de wagen in onderdelen naar Nederland laat komen.
Iemand meer info over deze manier?
Of beetje van het zelfde,
Heeft het (financieel) zin om een roller in onderdelen te importeren en de wagen zelf op en af te bouwen? Heb zelf een ERBE staan tijdelijke donor voor MMM.

Hoop dat iemand info/advies kan geven.

Thanks in advance.

Ben mij aan het oriënteren voor de aanschaf van een Savy flux HP en deze om te bouwen naar een XL. Na het doorlezen van dit topic toch nog wel een paar puntjes.

In Nederland kopen kost €700,-. (Rtr)
In VS kopen is veel goedkoper in aanschaf, maar daar zullen de extra kosten nog bijkomen.
Kan iemand mij voorlichten over deze extra kosten?

Lees ook dat men de wagen in onderdelen naar Nederland laat komen.
Iemand meer info over deze manier?
Of beetje van het zelfde,
Heeft het (financieel) zin om een roller in onderdelen te importeren en de wagen zelf op en af te bouwen? Heb zelf een ERBE staan tijdelijke donor voor MMM.

Hoop dat iemand info/advies kan geven.

Thanks in advance.

1. Douane voor bedrijven voor alle extra kosten. Zal uit mijn hoofd iets van 25 procent worden van totale kosten (totale kosten=dus ook met verzendkosten, daar zul je dus ook extra op moeten betalen) en je zult misschien nog extra onvoorziene kosten krijgen bij tntpost.

2. Ik neem aan dat door het uit elkaar halen je de Amerikaanse verkoper meer zal moeten gaan betalen. Je zult dan ook alles apart onder de 21 euro (dit is dan weer wel exclusief verzendkosten, dus daar hoef je niks over te betalen onder de 150 euro) moeten gaan verzenden, zodat je geen extra belastingen moet betalen, maar ik weet niet of dit in totaal goedkoper is.

Mmm... Volgens mij hebben ze de eens zo overzichtelijke site veranderd. Je moet maar even goed gaan zoeken en ik neem aan dat het al best wel vaak op internet staat beschreven.

Hè Sjoerd,

Bedankt voor je reactie. Had ik toen het geld maar, had ik die van jou kunnen kopen.
Moet nu ook nog ff sparen en hou m'n oog op een 2e handsje. Maar ja weinig aanbod dus daarom mss wel een nieuwe.

Het tweedehands aanbod is inderdaad zeer beperkt de laatste tijd, maar er zullen er binnenkort vast wel een paar verschijnen. Elke dag even marktplaats in de gaten houden en je kan er misschien één binnen slepen. Ik zoek altijd elke dag wel een paar termen, dus ik kan je, als je wilt, wel even aantikken als ik wat tegen kom.

Back