Brushless 1/8 HPI Savage

Jep en om de ontvanger te voorzien van een konstante spanning , stroom.
Mede doordat de spektrum ontvangers gevoelig zijn voor spanningsdipjes;)

Vergroot een BEC ook je bereik dan?
Volgens mij heeft je ontvanger maar een kleine hoeveelheid volt nodig om max te kunnen werken. Servo's gebruiken bv veel meer.

Hmm een bec kan het bereik vergroten maw de spanningstoevoer is met een bec erbij constanter en vertoond minder spanningsdipjes in combi met een veelvraat servo . Het kan dus zijn dat het weg vallen van het signaal bij de esc minder of niet is , zonder bec is die kans dus groter en kan signaal verlies geven . Theoretisch zou het dus even het signaal weg zijn bij bv insturen en na het sturen zou het weer normaal moeten zijn,het is mogelijk dat door de konstante spanning op de esc , het signaal
"beter" wordt ontvangen , echter is ook bepalend de spanningstoevoer van de zender . Bv slechte penlights kunnen ook bijdrage tot minder bereik.

Ik ben stap voor stap bezig geweest wat nu het beste resultaat geeft met het bereik probleem , een externe bec draagt wel bij tot wat meer bereik , echter denk niet dat je nu van 150. naar 350 meter gaat. Ook daarbij een 2s lipo in de zender heeft wat toe bij gedragen.kijk ook eens in de omgeving van het gebied waar je rijdt ,ook 2,4ghz heeft last van glitches .
Theoretisch zal het zendvernogen niet toenemen met een hogere ingangsspanning ,immers blijft het zendvermogen gelijk.
Maar helpt zeker in de praktijk , daarbij klap ik de antenne op de zender nooit omhoog , wat ook beter werkt dan haaks op de zender .
Ook de plaats van de esc en de antenne zijn ook bepalend .......

Ben geen elektronicus maar het werkt wel zo bij mij :mrgreen:

V1.13.3

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb idd ook bijna nooit de antenne omhoog bij de zender, en de ontvangerantenne zit ook in de ontvangerbox gepropt. Heb laatst wel een bec geplaatst omdat de savox servo de boel leegtrok ;-)

Ik rij eigenlijk altijd met de antenne omhoog op de zender. Ook antenne vd ontvanger steekt uit de box.
Iemand een how to om en welke lipo ik in mijn DX3R kan bouwen?
Begrijp dat mijn BEC goed is geïnstalleerd. Ik wil dan de zender optimaliseren.

Thanks in advance.

Ik rij eigenlijk altijd met de antenne omhoog op de zender. Ook antenne vd ontvanger steekt uit de box.
Iemand een how to om en welke lipo ik in mijn DX3R kan bouwen?
Begrijp dat mijn BEC goed is geïnstalleerd. Ik wil dan de zender optimaliseren.

Thanks in advance.

Voila ;)

dx3s-ombouwen-naar-lipo

Is wel voor een S maar zal voor een R niet veel anders zijn ...

Good luck:cool:

Tippie: stel het alarm voor het voltage zou hoog mogelijk in , dit ivm de cel spanning lipo........

Ik wil graag een wider stance op mijn Savage. Tips?

17mm Hex Wheel (4) Hub +18mm Offset for HPI Savage Series w/ 6mm Axles for R/C or RC - Team Integy

Eigenlijk gelijk aan de Divey 17mm extended hex mod maar je hebt geen nieuwe asjes nodig.

Of deze:
OFNA Wheel Hub Extender (+12mm) [OFN27108] | RC Cars & Trucks - A Main Hobbies
OFNA 15mm Wheel Hub Extensions for 17mm Wheels (4)

EDIT: Asjes blijven bij nader inzien nodig omdat je anders geen vlees hebt om die extender op te dragen, toch?

EDIT:

Extreem veel en goedkoop:

OFNA Wheel Hub Extensions 30mm (4) [OFN30059] | RC Cars & Trucks - A Main Hobbies

Heb de xl assen + extenders erop ( het is dan ook een XL omgebouwd ;-) )
Assen zijn niet nodig anders kun je die extenders niet meer monteren ( de ofna's )
Of je moet er een extra gaatje inboren.

Goh als je het op een rijtje zet is het toch wel te triest voor woorden bijna
Je betaalt zo 200+ voor de S tot over de 300 voor een dx3r voor een -ZENDER- maar zenden kan die blijkbaar niet zo goed.

Na allerhanden moeite ombouwen naar lipo installen van een bec etc etc (wat natuurlijk weer geld kost) en je uiterste best te hebben gedaan met alle antennes ontvangers en plaatsing etcetc

Krijg je het misschien met wat geluk voor elkaar het bereik van een traxxas ready to run zendertje te evenaren.
Wat een ripoff rotzooi is het dus eigenlijk.
Bagger merk. Period.

Denk dat er dan misschien wat anders aan de hand is, of je verwacht teveel van de zender. Misschien rij je in een omgeving met veel storingsgevoelige dingen etc.

Hoezo?
Ik rij trouwens altijd op de zelfde plaats

Als je een exclusief zend merk bent en voor 300+ euro mensen oplicht met zenders die kwa bereik niet kunnen tippen aan een hobbyking/rtr zendertje verkoop je gewoon een slecht product.
Valt weinig aan te twisten
Slechte ervaringen genoeg.

Mijn zender kom nog wel een aardig eindje hoor. maar dat doet niets af aan dit verhaal

Zo kun je dan ook de MMM wel wegdoen en voor hobbywing setjes gaan, schelen ook de helft in prijs en net zo goed ( misschien beter ;-) )

Zolang ik spektrum rij heb ik nog nooit problemen met bereik gehad, en zo vele met mij. Dat er nu een zender het niet doet betekent meteen dat het hele merk prul is? beetje kortzichting vind je niet?

Ben het wel in grote lijnen met Geertja eens (zou het iets anders onder woorden brengen, maar toch).
Het is in iedergeval duidelijk dat er flink wat probleem gevallen zijn.
Vraag me dan ook af waarom die dingen zo populair zijn, omdat het ook vaak wel goed gaat natuurlijk.
Zelfs als je alles goed voor elkaar hebt (tenminste dat denk je) kan je pech hebben, snap ik ook.
Dat je op een plek rijdt waar je er last van kan hebben ook nog te vatten.

Maar, ik verwacht juist van een "duurder" (kwaliteits) merk dat het standaard bereik beter is dan een "goedkoop" rtr stock zendersetje. Oké, minstens zo goed, in iedergeval zonder problemen, "ik ben weer terug bij waar dit begon"
Lijkt mij een realistische verwachting.

Ik rij altijd op de zelfde plek en heb daar heb ik er de ene keer meer last van dan de andere keer. Laatst reed ik op een heel andere plek en had ik er ook last van.

Na de installatie van de BEC ben ik erop achteruit gegaan met het bereik, terwijl die BEC juist de zaak zou moeten verbeteren, toch?
Ook het ombouwen van de zender voor een lipo geeft mij niet genoeg zekerheid dat het dan is opgelost. (zal het wel een keer gaan doen overigens).

Ik weet het ook niet meer.

Zoals ik al eerder zei, een bec helpt nagenoeg niks mbt het bereik van de zender.
Helpt bij stroomvreters zoals servo's bv.
Een ontvanger heeft dacht ik iets van 3,5v nodig om optimaal te werken ( iig stuk minder als een servo ) en dat krijgt hij altijd.
Antenne nog goed? als je een sr300 kan proberen ( lenen van iemand ) zou ik dat zeker doen. Bec eruit gooien als t daarmee sowieso slechter word.

Hey ja sorry van dat ik baggermerk zei iig.. de rest blijft ik opzich wel bij
Veel te lomp :p
Ze hebben natuurlijk ook voor boten en helis etc zenders die kunnen best goed zijn..

Maarja voor autos ik heb zelf zon product gekocht en ik vind het maar een gimmick product.
Zelfs als je allerlei extra dingen doet die je eigenlijk nooit denkt te hoeven doen bij een dergelijk geprijsde zender het bereik alsnog te wensen overlaat.. dan heb ik er geen goed woord meer voor over.

Hobbyking zendertje van een paar tientjes.. wss net zoveel functies en stuk beter bereik
Grts

Zoals ik al eerder zei, een bec helpt nagenoeg niks mbt het bereik van de zender.
Helpt bij stroomvreters zoals servo's bv.
Een ontvanger heeft dacht ik iets van 3,5v nodig om optimaal te werken ( iig stuk minder als een servo ) en dat krijgt hij altijd.
Antenne nog goed? als je een sr300 kan proberen ( lenen van iemand ) zou ik dat zeker doen. Bec eruit gooien als t daarmee sowieso slechter word.

BEC uitleg, over het hoofd gezien, is mij nu duidelijk.
Antenne zou goed moeten zijn zat net een nieuwe op volgens de verkoper. De set heeft het ook vaak genoeg wel goed gedaan. Kon ik probleemloos de baan rondkomen.
Ik heb een SR300 van m'n Dx3S, zal die binnenkort maar eens proberen dan.
Stomme is wel dat aan die ontvanger maar een kleine antenne zit en ik daar juist minder vertrouwen in heb.
we zullen zien.

Thanks.

klopt, kleine antenne, maar ik heb er echt geen klagen over.
alles zit op 1 hoop in de ontvangerbox gepropt, servodraad en esc draad en antenne.
Zit de ontvanger ook nog op de plek waar hij bij de savage hoort?

Ja, bovenop in de box. Maakt dat nog wat uit dan. Leek mij de beste plek. Ook de antenne steek ik er uit via dat gaatje wat in de box zit omdat dit mij beter lijkt voor de ontvangst.

Back