Hmm een bec kan het bereik vergroten maw de spanningstoevoer is met een bec erbij constanter en vertoond minder spanningsdipjes in combi met een veelvraat servo . Het kan dus zijn dat het weg vallen van het signaal bij de esc minder of niet is , zonder bec is die kans dus groter en kan signaal verlies geven . Theoretisch zou het dus even het signaal weg zijn bij bv insturen en na het sturen zou het weer normaal moeten zijn,het is mogelijk dat door de konstante spanning op de esc , het signaal
"beter" wordt ontvangen , echter is ook bepalend de spanningstoevoer van de zender . Bv slechte penlights kunnen ook bijdrage tot minder bereik.
Ik ben stap voor stap bezig geweest wat nu het beste resultaat geeft met het bereik probleem , een externe bec draagt wel bij tot wat meer bereik , echter denk niet dat je nu van 150. naar 350 meter gaat. Ook daarbij een 2s lipo in de zender heeft wat toe bij gedragen.kijk ook eens in de omgeving van het gebied waar je rijdt ,ook 2,4ghz heeft last van glitches .
Theoretisch zal het zendvernogen niet toenemen met een hogere ingangsspanning ,immers blijft het zendvermogen gelijk.
Maar helpt zeker in de praktijk , daarbij klap ik de antenne op de zender nooit omhoog , wat ook beter werkt dan haaks op de zender .
Ook de plaats van de esc en de antenne zijn ook bepalend .......
Ben geen elektronicus maar het werkt wel zo bij mij
V1.13.3