Brushless 1/8 HPI Savage

ik heb op marktplaats mijn traxxas bandit xl-5 staan,
motor is alleen nog ingereden, verder niet.
er zitten leds in en hij is gekogellagerd en heeft de standaard accu = een lrp 4600 mah 8,4v Nimh accu, iemand interesse?
 
ik heb op marktplaats mijn trapas bandiet xl-5 staan,
motor is alleen nog ingereden, verder niet.
er zitten leds in en hij is gekogellagerd en heeft de standaard accu = een lrp 4600 mah 8,4v Nimh accu, iemand interesse?

Dit in het hpi savage topic??, En wtf nog nooit gehoord van een trapas bandiet xl-5.
 
On topic.....

Zijn er zwakke/aandacht punten bij een 2hands savage flux?
Ik hoorde dat ze redelijk hufterproof zijn, maar ze zullen ook wel zo hun zwakken punten hebben toch?

Ik ben een redelijke noob met rc's dus alle info is welkom.
 
Voel er weinig voor om dat allemaal voor jou op te zoeken en hier neer te zetten terwijl jij het gewoon zelf kan opzoeken.
Prima houding, gaat veel hulp opleveren.

En weer ontopic.
 
Als je geen zin hebt om alle pagina's door te lezen kun je ook de zoekfunctie gebruiken ;-) rechtsboven de pagina, zoeken in deze discussie:
Modelbouwforum.nl - Zoekresultaten

Bedankt, ik was er zelf niet opgekomen:)
Het lijkt doorgaans mee te vallen.
Wat zijn jullie ervaringen met alu stuff?
Hij zal bij mij doorgaans flink op 'n klote krijgen, omdat ik een tagger ben.
Vandaar ook de savage, die schijnen sterk te zijn


Hey Renco, ik heb eigenlijk nog niet veel schade gehad aan de wagen, gewoon de normale schade die je kunt verwachten.
Als er iets breekt zijn het meestal de onderst A arms, af en toe eens een upper arm maar die kun je makkelijk en vooral goedkoop kopen. Een goede raad van veel Savage rijders, koop geen aluminium parts.... Slechtste aankoop die je kunt doen en ik spreek ook uit ervaring :rolleyes:

Als je iets in alu wil kopen en dan puur omdat het een echte grote verbetering is zijn het de integy rear hub carriers: Integy HD Aluminum Rear Hub Carrier for HPI Savage XL, Purple

Reden is dat je die achterste toe links kwijt bent want die breken echt teveel, en zitten gewoon in de weg :)

Wat sommigen ook doen is de stuurinrichting upgraden naar alu parts (steering knuckles en c-hubs) maar over het algemeen word alu echt afgerade. Alu buigt trouwens en stuurt alle kracht van de impact door naar andere onderdelen die anders gespaard blijven door de flexibiliteit van de plastieken onderdelen zoals bv de draagarmen, shocktowers,....

Als je dus wat onderdeeltjes extra wil kopen, koop dan wat extra armpjes. Gebruik ook een spanbandje om de hinge pins op hun plaats te houden ;)

Pinions heb ik nog nooit gestripped , ik ben wel geen backflip man en meestal vertrek ik ook niet vol gas dus ik spaar mn aandrijving wel iets :)

Als je nog vragen hebt stel ze maar hier, er zijn genoeg mensen die je zullen helpen!

handige sites als ik daarvoor reclame mag maken op het forum zijn:
HPISavageForum.com - Powered by vBulletin
Savage-Central.com -- The #1 (And Largest) HPI Savage Site on the Net » Your one stop Savage Information Center

die zijn echt specifiek voor de savage bedoelt en je kan er veel lezen over alles wat je eigenlijk maar wil te weten komen over de Savage, nitro en flux ;)

Heb mijn Savage nog niet zo lang maar hem al behoorlijk
de sporen gegeven inclusief de nodige jumps. Heb nog niets defekt tot nu toe, een Savage is behoorlijk bullitproof. Misschien dat 1 van de langere rijders andere ervaringen hebben?

Heb wel alle lagers vervangen in de wielen aangezien daar speling in zat maar zo heb ik hem overgenomen, oorzaak onbekend. Misschien een zwak pint van de Savage, lagers kosten errug weinig gelukkig;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er is een filmpje van savagejunky op YouTube, waarin de savage hufterproof gemaakt word.
Nard cox heeft m laatst nog geplaatst ( dacht een pagina of 5 terug ofzo )
 
Heel goede tutorial voor Flux eigenaars :xmas:

Savagejunky’s HPI Savage guide

Savagejunky’s HPI Savage guide 1/6 : Upgrades Kanaal van SavageJunky - YouTube

Gelukkig nieuwjaar trouwens en veel plezier met het bekijken van de tutorials! :x-mas::thumbsup::proost:
Deze links nalopen en je weet alles wat je nodig hebt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vanmorgen een Castle BEC geïnstalleerd, merk niet echt verschil met sturen. Volgens mij was ie al snel en werkte het al goed. Maar zal geen kwaad kunnen.
Dacht ik. Heb nu wel nog meer last van slechte ontvangst tussen de Spektrum zender en ontvanger. Zelfs met een nieuw setje batterijen in de zender 6.1Volt was het niet veel beter.

Ik weet dat ik een betere accu pack moet gaan gebruiken, maar heb ik iets vergeten bij het installeren van de BEC ? Output voltage staat op 7,4 (2S)

Thanks in advance
 
Balen man..
Heb zelf een DX2S opzich kan ik nog wel een eindje maar de range is niet echt goed te noemen imo..
Welke ontvanger gebruik je? ik had gelezen dat de telemetrie ontvangers minder goede of zelfs zeer slechte range konden hebben
Heb nu een SR300 overgekocht om te kijken of dat beter zal zijn moet het nog testen
Heb ook een castle bec en zon condensator liggen

Maar ik denk dat het nooit echt goed word als je bashed en veel ruimte hebt :(
Met mijn ervaring met spektrum en wat ik van anderen soms lees zou ik het zeker niemand meer aanraden :(
 
@geertja, het is een sr3100 ontvanger op een Dx3R. Had eerst een Dx3S met een Sr300 zelfde verhaal wel een stuk minder maar had het soms ook.

Bij de Dx3R was het eerst wel minder, vandaar mijn vraag. Valt nu echt op man het installeren van de BEC.
 
Fijn om te horen westcoast misschien laat ik nog wel weten wat het verschil was
Hey mightwiggy dat is wel vreemd ja je zou nog zon condensator ff kunnen proberen als je dat nog niet hebt gedaan
op de spektrum site staat dat de sr3100 tot 9.6 volt mag
Succes
Grts
 
@geertja, heb juist de BEC genomen, vanwege de betere verwachting/ervaringen tov een condensator.

@mikeking111, dat heb ik gedaan en ook de low voltage ingesteld op 7,4Volt.
Ook op de zender de high voltage ingesteld voor de servo.
Maar dit is toch allemaal alleen tbv de servo spanning?

Thanks guys.
 
Back
Top