Brushless 1/8 HPI Savage

toch nog even over 17mm hex conversie sets.

ik kom er niet helemaal uit van HPI origineel vervang je de drivecups met as voor een ander. Nu is mijn vraag: ik heb hd dogbones (dikkere uit de flux conversie set) gaat dat passen?

en nog een vraag: in de conversie set zaten allemaal cups met asjes met gewone draad. origineel zat er verschil tussen links en rechts(net de klok mee en tegen de klok in draad) kan dat kwaad of zijn daarom nu de wielen dolgedraaid?
 
Wat Nard zegt, staafje heeft linkse en rechtse draad, moertje draaien en je beide buckels draaien verder in(korter) of uit(langer).

Moet je de hele buckel eraf halen of kan je gewoon alles vast laten zitten inclusief de banden en alleen het moertje in het midden draaien?


2
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat laatste. Alles laten zitten en in het midden draaien. Check na een paar keer draaien of je de juiste richting in aan het draaien bent ;)

2
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dennist toch nog even over 17mm hex conversie sets.

ik kom er niet helemaal uit van HPI origineel vervang je de drivecups met as voor een ander. Nu is mijn vraag: ik heb hd dogbones (dikkere uit de flux conversie set) gaat dat passen?

en nog een vraag: in de conversie set zaten allemaal cups met asjes met gewone draad. origineel zat er verschil tussen links en rechts(net de klok mee en tegen de klok in draad) kan dat kwaad of zijn daarom nu de wielen dolgedraaid?



Niemand?
 
Qua dogbones heb ik geen idee, Ik weet niet of de pinnen op het eind ook dikker zijn dan die op de standaard dogbones?
Qua linkse en rechtse draad, dat heb ik nog nooit gehad, en al mijn wielen zijn nog goed.
Ik draai mij wielmoeren altijd gewoon aan met een 17MM dopsleutel, dan zitten ze strakker, en ik heb er sindsdien nog nooit een verloren.
 
@ ruudxd. Heb jij zon conversie set eropzitten of gewoon 17mm hex en erop gezet en met normale wielmoeren vastzitten? Denk dat bij mij het probleem was dat ik er geen flanged locknuts op had. Zou dat kunnen? Origineel had de mijne linkse en rechtse draad op de assen zitten maar nu niet meer en nu heb ik de ellende.

De pinnen van de nieuwe dogbones zijn niet dikker maar de bolletjes wel.
Daardoor pasten ze niet meer in de originele cups.
 
Ik heb geen Savage :)
Daarom weet ik de maat van de HD diff cups ook niet, anders had ik dat zo opgemeten voor u.
Misschien dat iemand anders dat kan doen, met die diff cups?
Dan kan u meten of uw assen er in passen.
Ik heb zelf een LST ( zie het topic in bouwverslagen ), en die heeft ook geen flanged wielmoeren, gewoon 17mm platte moeren.
 
Ik heb een band gescheurd van mijn savage. Iemand tips voor een goede band? Ik rijd voornamelijk zand en af en toe beetje gras en asfalt, eigenlijk een beetje van alles dus.
 
Ik heb nu de Proline Badlands erop, zie foto paar posts terug. Ze hebben gigantische veel grip en iets meer demping voor jumps en bobbels. Aanrader imo.

2
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Excuus dacht even dat dit het XS topic was. Op de 1/8 Savage heb ik voornamelijk met de Badlands gereden. Wil je echt zwaar jumpen dat zijn Trenchers, Terra Pin meer aan te raden.

Heb met de beide door jou genoemde banden echter geen ervaring.

2
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb vandaag de badlands opgehaald en ook direct een DX3E zenderset aangeschaft aangezien de standaard am zenderset me niet beviel. De zender is een verademing en ook de banden hebben veel meer grip! Helaas brak mijn upright bij een ongelukkige landing.

Mijn vraag is moet ik ook nieuwe lagers kopen of kan ik de huidige lagers er op een of andere manier uit krijgen?
 
Hoe is je up right gebroken? Die parts worden op alle vier de hoeken van de Savage gebruikt volgens mij en wellicht kun je er gewoon 2 wisselen. Dan hoef je geen spare te kopen.

Lagers kun je er in ieder geval gewoon uithalen. Even rustig met een schroevendraaier wat wringen of lichtjes een tikje geven.

2
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nooit aan gedacht, dat moet vast lukken!
Toch even een foto zodat het wat duidelijker is voor de lezers!
u9u4a2ur.jpg


Bedankt voor de tip!
 
Yup, gewoon even switchen met een upright van een andere hoek van de auto.

2
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De auto kan weer rijden! Aangezien ik nieuw ben in deze hobby heb ik nog een vraag over namelijk:
ynezyha6.jpg

Wat gebeurd er met de auto wanneer je er een grotere/kleinere pinion of een grotere/kleinere spur opzet en moet je dan beide vervangen?
 
Kleinere pinion = lagere top snelheid, hogere acceleratie. Temperatuur van de componenten(esc, motor, regelaar) gaat naar beneden. Een te kleine pinion kan ook voor een verhoging van de temp zorgen.

Grotere pinion = hogere top snelheid, lagere acceleratie. Temperatuur van de componenten gaan omhoog.

Kleinere spur = hogere top snelheid, lagere acceleratie. Temperatuur van de componenten gaan omhoog.

Grotere spur = lagere top snelheid, hogere acceleratie. Temperatuur van de componenten(esc, motor, regelaar) gaat naar beneden. Een te kleine pinion kan ook voor een verhoging van de temp zorgen.

Als je 1 tandje omhoog gaat op de pinion ga je meer snelheid maken dan dat je 1 tandje op je spur naar beneden gaat. Dit komt doordat de pinion ongeveer 3 tot 4 keer sneller draait dan de spur.

Je kan gewoon één van de twee vervangen zonder dat je de andere ook hoeft te vervangen.
 
Top, bedankt voor de heldere uitleg, moet ik dan denken aan het gaan van pinion 20 naar 21 om meer snelheid te krijgen of merk je dat niet en moet je bijvoorbeeld naar 23?
 
Back
Top