Brushless 1/8 HPI Savage

@ Dennist: Klopt, volgens mij heeft HPI dat gedaan omdat de Savage een vrij zware auto is, en eigenlijk iets te zwaar voor de Q-base ESC.
Daarom hebben ze hem " teruggekeurd "

Hoe zijn je slipperpads?
Als die op zijn, dan slipt hij ook te veel, en word je spur daardoor erg heet.

Hier zijn wat foto's

null_zps121c85ea.jpg

null_zps7584bf85.jpg

null_zpsd3f29540.jpg

De slipper pad is denk ik inderdaad verbrand. Ga het ff uit elkaar halen. Zijn er nog trucs om dat eraf te krijgen zonder de halve wagen te moeten slopen?

Als ik het terugbouw de slipper helemaal vast zetten? Had hem denk ik een 1/4 tot 1/8 losstaan zoals toen de wagen nog nitro was. Maar nu is ie in anderhalve run verbrand dus dat moet anders.

De slipper moet helemaal vast, en dan inderdaad een kwart tot een halve slag los.
Het lijk mij, afgaande op de foto´s, dat je de spur er zo af kan halen, zonder alles te demonteren?
Gewoon het moertje los, en dan alles van de as af halen, tot je bij de spur bent.
Maar ik kan het verkeerd hebben hoor!
Wat ik mij trouwens herinner is dat er in de handleiding staat hoe de transmissie er het snelst uit kan, maar dit weet ik niet 100% zeker.

iik rij al een aantal jaar met de slipper helemaal aangedraaid ,gaat best .

ff met wat restjes verf en wat stickers die ik nog had liggen een kappie gemaakt.

Ja bij de latere versies is dat makkelijker daar kan de gearbox van boven open en kun je er alles uitpakken maar deze moet de hele tvp eraf. Maar ga ff kijken of ik de slipper eraf kan wurmen.

Ik moet nog even gaan proberen had hem een halve slag los staan en dat werkt dus anderhalve run. Denk dat ie nog geen half uur heeft gereden.

Maar eerst maar eens vervangen en dan weer testen.

Sowieso, als je merkt dat de auto niet rijd zoals die zou moeten direct stoppen en onderzoeken.

2

Laatst bewerkt door een moderator:
@klamath dat is misschien ook nog een idee. Heb hem net uit elkaar en in elkaar gezet alles lijkt gewoon goed te zitten. Morgen maar weer eens proberen.

Ga denk ik wel ff zoeken naar een gearbox voor de x die is van bovenaf open te maken hoeft niet elke keer de hele wagen uit elkaar. Ik moet ook nog een rolbeugel hebben want die originele past niet meer goed. De gaten en bevestigingen zijn helemaal anders.

Heb nu de spur helemaal vast staan en ga dat morgen maar eens proberen.

@patrick ik ga eerst even testen op stenen ondergrond gewoon ff in de garagegang bij ons achter.

Zou het ook kunnen dat door het remmen de spur loskomt?

Dat zou normaal gezien niet moeten..
Is de borgring in de moer nog wel goed?
Het kan ook zijn dat die minder/slecht is, en door alle schokken los komt tijdens het rijden.

Kan iemand mij vertellen welke lipo accu ik voor mijn savage 2350 kan aanschaffen? Het moet dus een 2s zijn en het liefst zo veel mogelijk mah maar hij moet er wel zonder aanpassingen in passen. Misschien dat iemand een link kam delen, of mag dat niet?

Vond het ook al snel uit DE (en uiteraard geen douane). Zoek nu echter een LiPo die niet meer op stock is, nasty :(

Yup.

2S1P = 2Serie1Parallel
2S2P = 2Serie2Parallel

Cellen in serie genereren een hoger voltage: 1 cell = 3,7v dus 2 cellen = 7,4v.
Cellen in parallel genereren meer capaciteit: 1 cell = 2.500mAh, dus 2 cellen = 5.000mAh.

Maw
2S1P 5A = 2 cellen van 5A = 2 * 3.7v (serie) = 7.4v 5A
2S2P 5A = 4 cellen van 2.5A = 2 * 3.7v (serie) & 2 * 2.5A (parallel) = 7,4v 5A

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van meerdere cellen parallel aangezien theoretisch gezien meer cellen betekend dat er meer kapot kan gaan/er al een mindere cel tussen zit. In de praktijk zul je nagenoeg geen verschil merken met een 'standaard' 2S1P als alle cellen goed zijn.

Slipper werkt nu goed wagen reed als een zonnetje.

Volgende probleem de wielmeenemers hebben de velgen aan de binnenkantnrond gedraaid. Dus nieuwe velgen nodig.

Heeft iemand een suggestie voor goeie velgen en waar te halen. Denk wel dat het beter is om nu over te stappen op 17 mm hex. Schijnt minder slijtgevoelig te zijn.

Alvast bedankt weer.

Back