Brushless 1/8 HPI Savage

Ga je enkel voor nieuwe velgen of wil je ook direct nieuwe banden hebben?

2

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hoop alleen nieuwe velgen moet alleen even kijken of ik mijn banden er heel af krijg.
Anders ook nieuwe banden.

De reden dat ik het vraag is omdat ik de standaard banden niet echt top vind dus het kan een mooie reden zijn om te upgraden ;). Setje Badlands of Trenchers bijvoorbeeld of als je van airtime houdt een setje HPI TerraPins.

De Trenchers X zijn goede banden, alleen heel groot en zwaar, waardoor je meer kracht van de diffs en aandrijving vraagt, waardoor het eerder stuk kan gaan.
Ik heb ze in handen gehad, en ze zijn groter/breder dan de 40 series Trenchers, dus dat zegt wel het een en anders :)
Badlands zijn ook goede banden, alleen zou ik die niet kopen als je ook op straat en skateparken rijd, omdat deze dan toch slijt gevoeliger zijn.
Dan kun je beter voor Mashers gaan, alleen zijn deze in 3.8 inch wat moeilijker te vinden.
Ik heb ze eventueel wel in 3.2, zie daarvoor mijn te koop topic.

heeft iemand toevallig nog die plastic ringetjes liggen die tussen je servo saver enzo stopt? kwam er gisteren achter dat de plastic ringetjes ertussen missen waardoor er giga veel speling zit in de stuur inrichting :(

gaat om de ringetjes die bij setje HPI85058 zitten maar die zijn helaas nergens op voorraad :(

Ik heb een beetje lopen googlen nu weet ik niet zo goed welke maat erop moet. ivm met vertandeing. Kan banden vinden in de maten 2.2 2.8 3.8 snap het ff niet meer.
er staat een hoop op rcplanet.com maar ik moet ook nog 17mm hex hebben en ik ben er achtergekomen dat ik aan beide zijdes van de wagen dezelfde drivecups heb zitten hier moet toch links en rechts in zitten.

De originele hadden een zwarte en zilveren kleur maar die kan ik niet meer gebruiken ivm. de hd dogbones. Dus eigenlijk moet ik ook nog drivecups hebben.

Kan geen enkele shop vinden die alles heeft. Weet iemand er een dit ivm verzendkosten.

Alvast bedankt.

edit: zover als ik nu ben heb ik ook een 17mm conversie nodig. zou dan deze zijn:
http://www.rcplanet.com/HPI_Savage_Hex_Hub_Conversion_Set_p/hpi87230.htm

mijn vraag nu is dit sterk genoeg voor de aandrijflijn nu heb ik de hd dogbones etc. erop zitten.

zou het ook anders kunnen heb ook zo'n soort setje gezien van integy maar dat schuif je over je normale as heen denk ik en dan verandert zo de meenemer in 17 mm. is dit ook een manier? of is dit niet sterk genoeg?

heb ook nog deze gevonden van hpi zelf:

http://www.rcplanet.com/HPI_Hub_Hex_Conversion_Set_Savage_p/hpi87229.htm

maar zijn die drive cups geschikt voor mijn dogbones (zitten nu dikkere in als origineel ivm conversie naar elektro)

Laatst bewerkt:
Je moet voor een 1:8 monstertruck minimaal 3.2 inch wielen hebben.
2.2 is voor 1:10 stadium trucks, en 2.8 ook.
Integy staat niet bekend om hele beste producten, omdat ze vaak slecht alu gebruiken.
Beter kan je gaan voor HPI zelf, of FLM, Tekno, dat soort " gevestigde " bedrijven.
Waarom zouden de Dogbones niet meer passen?
Meestal zijn de pennetjes wel redelijk hetzelfde.
De drive cups door de hub, en ook uit het diff zit vaak geen verschil tussen links en rechts, dit zou niets uit moeten maken..

Hopelijk kan u er wat mee!

Ruud

@ Ruud

De nieuwe dogbones zijn dikker die pasten niet in de oude drivecups. De oude drivecups met asjes hadden een linkse en een rechtse zat gewone draad op en Engelse draad tegen losdraaien van de wielen.

Heb geen zin om iets te kopen wat vervolgens niet past. Staan geen maten bij.

En ik heb op de foto's geen zicht in hoe je de 17 mm conversie vastzet.

Goedenavond! Ik heb een vraagje waar jullie misschien wel om moeten lachen maar hoe merk je dat je lipo bijna leeg is? Ik heb namelijk mijn savage flux 2350 opgehaald vanmiddag en heb er toen mee gereden. Hij was nog best snel alleen leek het op gegeven moment of het bereik weg was dus af en toe schoot hij nog even voor uit maar het merendeel deed hij niks meer toen ik gas gaf. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Dacht direct al een een storing ofzo. Dat sturen heb ik niet geprobeerd maar met gas deed hij inderdaad niks meer ja af en toe dat hij even een seconde vooruit sprong.

Ik heb gisteren weer eens een upright gesloopt van het rechter achterwiel. Ik heb hem omgewisseld met de upright van het linker voorwiel omdat die dat afgebroken stukje niet gebruikt. Tot zo ver niets aan de hand. Maar nu zie ik dat het rechter voorwiel naar rechts neigt. Als ik de turnbuckle een halve slag draai staat 'ie scheef de andere kant op. Hoe los ik dat op?
scheef_wiel.JPG

Leuk, alleen dan maakt het schroefje een hoek van 90 graden tov het gaatje waar hij in moet :rolleyes:

D'oh! Dat kan je natuurlijk corrigeren aan de andere kant van de turnbuckle. :o

Zo'n buckle blijft gewoon op de plek zitten en daar kun je dan aan draaien om hem te verstellen, right :D

2

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb gisteren weer eens een upright gesloopt van het rechter achterwiel. Ik heb hem omgewisseld met de upright van het linker voorwiel omdat die dat afgebroken stukje niet gebruikt. Tot zo ver niets aan de hand. Maar nu zie ik dat het rechter voorwiel naar rechts neigt. Als ik de turnbuckle een halve slag draai staat 'ie scheef de andere kant op. Hoe los ik dat op?
scheef_wiel.JPG

welke shock socks zijn dat? :)

Wat Nard zegt, staafje heeft linkse en rechtse draad, moertje draaien en je beide buckels draaien verder in(korter) of uit(langer).

Back