Brushless 1/8 HPI Savage

De hex van de velg is helaas stuk gegaan, dit was op dat moment al de 3de of 4de keer dat hij los kwam :P

Wat ik gedaan heb met 1 van de Pro-Line trencher banden waarvan de hex beschadigd was is het volgende.

Ik heb de aluminium hexen van LRP (~11 euro) welke je op de as vast kan zetten.

- alu hex losgehaald van as.
- dun schilderstape om de 6 kant heen gewikkeld (geel schilders cellotape, gamma)
- dun laagje secondenlijm "gel" (bizon met kwastje) aan de binnenkant van de wielhex gesmeerd.
- hex met schilderstape in de wielhex geduwd en laten drogen.

De volgende dag de hex eruit gedrukt en het schilderstape eraf gehaald. Deze past nu weer goed en blijft ook heel ondanks brushless geweld.

Ik ben bezig met onderhoud aan mijn Savage Flux en nu blijkt dat een van die platte ringetjes kapot is:
diffcase.jpg

Nu lijkt het erop dat die niet los te koop zijn. Als ik zoek op het artikelnummer uit de handleiding kom ik uit op het setje dat hier afgebeeld is. Dat kost 17 euro en ik heb alleen de ringen nodig! Weten jullie of er een (goedkoper) alternatief is?

Aankomend weekend ga ik als goed is weer eens rijden met de flux xl. Dus de boel maar es goed nagekeken. Ook gelijk een tandwiel vervangen. Te hard remmen op asfalt is niet zo lekker voor dit tandwieltje.
y5azadu4.jpg
aregeva6.jpg
u2eguty8.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb em nooit standaard gereden. Twee van mn vrienden hebben wel de nitro savage en in vergelijk daarmee rijd de xl vooral veel rustiger. Rolt minder snel om en met de tamme nitromotors wheelien die al. Die van mij is nu al een wheeliemonster en ik wil eerlijk gezegt niet weten hoe een standaard flux rijd :eek: ik ga morgen proberen op de mmp de torque control nog lager in te stellen. Die leopard motor was mss toch iets teveel van het goede :D

Ik ben van plan om de grp fiberglass body te bestellen op ebay. Heeft iemand daar al ervaring mee?

Filmpjes op youtube ziet het er erg degelijk uit

Ik ben bezig met onderhoud aan mijn Savage Flux en nu blijkt dat een van die platte ringetjes kapot is:
diffcase.jpg

Nu lijkt het erop dat die niet los te koop zijn. Als ik zoek op het artikelnummer uit de handleiding kom ik uit op het setje dat hier afgebeeld is. Dat kost 17 euro en ik heb alleen de ringen nodig! Weten jullie of er een (goedkoper) alternatief is?

Dit zijn shimringen welke vaak van verschillende merken op elkaar passen. Goede modelbouwwinkel kan je er wel aan helpen. Kan je de maat nog meten?

Ik kan helaas je woonplaats niet zien. Anders kan je langskomen.

Grrrr weer mn achterste bevel gear gebroken. Eerst eens een paar in voorraad leggen. Ik heb alleen een filmpje kunnen maken van de trophy buggy van mn maat. Ik zal em straks op youtube gooien

Pipi, heb je de HD versie? En nooooit gas erop als je land. Als je beide hebt en goed gemonteerd zou het niet zo snel kapot moeten gaan b

Ik heb de schans verschillende keren genomen op nagenoeg volle snelheid. :D 1 van de xl wielen is gescheurd. Maar die velgen zijn dan ook echt vreselijk slap. Een standaard savage velg is veel stijver. Binnenkort maar es kijken of ik ze van de velg afkrijg

Oorspronkelijk geplaatst door DeeJay

Dit zijn shimringen welke vaak van verschillende merken op elkaar passen. Goede modelbouwwinkel kan je er wel aan helpen. Kan je de maat nog meten?

Ik kan helaas je woonplaats niet zien. Anders kan je langskomen.
Horen die ringen plat te zijn? Die van mij zijn een beetje schotelvormig. Het lijken wel schotelveren. Het kan ook zijn dat ze door zware belasting kapot gegaan zijn.

Bij mij zijn die gewoon plat. Ik heb er vorige week nog 1 in mn handen gehad.

Back