Brushless 1/8 HPI Savage

Ik rij nu iets langer dan een uur op 2x 3S 5000mAh. Omdat ik eigenlijk nooit vol gas kan gaan, gebruik ik dus maar weinig power. Daarom gaat de batterij lang mee en de elektronica blijft ook bijzonder koel.

Nu wil ik toch wel iets minder power. Mijn Savage Flux HP is nog helemaal standaard. Ik ben wel van plan de 39T High Speed Gear, Sway Bars, andere veren en HPI Phaltlines aan te schaffen. De banden ga ik wel tapen zodat ze niet baloonen op hoge snelheid.

Ik ben aan het kijken voor 2x 2s. Deze accu's zijn aanwezig in het NL Warehouse en de prijs valt erg mee. Ik vraag alleen af of ik aan 4000mAh wel genoeg heb. Ik heb natuurlijk nog mijn 3s waarmee ik langer dan een uur kan, dus als ik 20-30 minuten met de 2x 2s kan is het al goed. Maar is 4000mAh niet slecht voor de ESC? Totaal wordt het wel 8000mAh, maar in de handleiding staat dat er wordt afgeraden om onder de 25C en 4000mAh te gaan. Nu is dit wel een 4000mAh accu, maar de exacte waarde weet je eigenlijk niet. Dan zit je met een 5000mAh wel veilig, maar die variant hebben ze niet. Wel een 5800mAh, alleen niet aanwezig in het NL Warehouse.

Dus zijn deze accu's goed?: Turnigy nano-tech 4000mah 2S 40~80C Lipo Pack (TRA2841 Slash/Rustler/Bandit/Stampede compatible)(NL)

Alvast bedankt!

Het word geen 8000mah hé, gewoon 4000mah als je ze gewoon in serie gebruikt ( wat je hoogstwaarlijk doet, anders is hij niet vooruit te branden denk ik.. )
Ik zie niet waarom een lager mah slecht zou zijn voor de ESC?
Als de C waarde hoog genoeg is moet het prima kunnen, ik rijd in mijn Muggy ook een 4000mah LiPo, maar wel 60C, dus genoeg punch..

Weet niet. Het blijft een CC Mamba Monster ESC, maar HPI zal er ook wel het een en ander van weten. Maar er kan dus niets gebeuren op 4000mAh? Ik rijd trouwens in serie ja, 2x 2S wordt dan idd 14.8V

Ik raad mensen altijd hitec servos aan en savox af. Je koopt een savox voor 70 euro, vervolgens kom je thuis, sluit je het lekker aan en kan je weer terug naar de winkel en 20 euro extra betalen voor een bec en een boel soldeer werk.
Dus beter die 20 extra euro uitgeven aan een hitec. Das aansluiten en werky gelijk goed. Zelfs met die crappy mamba monster esc. Ik gebruik zelf de 5955 in mijne. Maar die is nu vervangen voor de 7955. Alleen die zijn wel wat duurder dan 70-80 euro in nl volgens mij.

Gezocht, Savage Flux Hp (XL)

Hallo,

Ik heb ook een topic aangemaakt bij "gezocht".
Misschien dat jullie het hier eerder lezen. Is er iemand die zijn Flux Hp of eventueel er een Xl van gemaakt heeft .. tekoop staan?

Liefst compleet.
Groeten Thomaz.

Laatst bewerkt:
Nope sorry mijn beesje blijft bij mij ;-) prachtig machien goeie keuze gemaakt Thomaz

Laatst bewerkt door een moderator:
5usanymy.jpg

Je hebt trouwens ook een pm Thomaz

Goedemiddag allen !

Ik ben bezig mijn savage met fastlane chassis platen te converten naar BL.

Nu heb ik op ebay een orginele flux motor + regelaar gekocht.

Ik heb gekozen voor de kershaw convertion.

Nu is mijn probleem : ik krijg mijn motor niet ver genoeg opzij dat de spur en pinion in elkaar grijpen ik heb een 47t spur en een 20t pinion , zou ik dit passend willen maken moet ik toch drastisch in het chassis gaan zagen en aangezien ik aardig een basher ben wou ik dit vermijden.
Nu heb ik al een 44t spur gekocht maar mijn vraag is:
Tot hoever kan ik de pinion downgraden wil ik niet de hele tijd wheelies hebben en een leuke snelheid houden.

Mvg Ronald

Met een 44t spur, gebruikte ik altijd een 15t pinion. Mijne was een beetje aan de lage kant verstand, dus rond de 16T met een fastlane conversie is wel goed.

Okee dankjewel voor je reactie !

Heb je ook mischien een idee wat voor snelheid je ongeveer haalde ?

Met zo vertanding hoef ik me in principe niet druk te maken over de temp. Van mijn motor of ESC toch ?

Gr Ronald

Okee dankjewel voor je reactie !

Heb je ook mischien een idee wat voor snelheid je ongeveer haalde ?

Met zo vertanding hoef ik me in principe niet druk te maken over de temp. Van mijn motor of ESC toch ?

Gr Ronald

Met de 15t pinion rij ik ong 60 met 5s. Temps zijn goed bij mij. Motor en esc voelen lauw aan met de hand. Dusik kan gewoon mijn vinger erop houden. Dus zeker niet boven de 50 graden.

Hallo, even een vraag. Als ik 2 extra batterijen wil bestellen voor in mijn Savage Flux Xl waar moet ik dan op letten. Ik weet dat je boven een bepaalde C waarde moet blijven maar ik bedoel het volgende.

Lengte, dikte breedte van de batterij.
Ik lees in dit topic vaak Hobbyking. Wat is nu het beste adres, vlug in levering? Ik ben van Limburg België.
Welke aansluiting de fiche heeft.
Volgens mij heb ik gewoon een standaard voorziening nodig. Twee kopere plaatjes een " T " als jullie begrijpen wat ik bedoel. Ik heb ook al geprobeerd om foto's via men Iphone Tapatalk online te zetten. LUKT ME NIET. Die vraagt constat men wachtwoord, ik typ dat in , bla bla kent mijn gebruikersnaam niet. Reset ik dat, nee niet mogelijk ..
Dan probeer ik via laptop imageshack, blijkt dat niet meer te lukken?
Wie kan me ook hier mee helpen?

Thomaz.

De stekker wat je bedoelt is een Deans T stekker, hobbyking levert alles met bullet stekkers. De max afmetingen staan volgens mij in de handleiding die je op de Hpi site kunt downloaden. Op de hobbyking site staan de afmetingen ook erbij, je zult er dus alleen andere connectors op moeten zetten.

Op de site kun je een warehouse kiezen en als je EU pakt komt het van het dichtst bijzijnde.

Ok merci RavenLiquid.

Ik heb sinds kort een Hpi Savage Flux Hp (xl). Ik heb een filmke gemaakt met wat vanalles in. Paar sprongen, onboard, backflip. Laat maar eens weten wat jullie vinden. Groeten Thomaz.

http://youtu.be/7utVbXN7bSg

De stekker wat je bedoelt is een Deans T stekker, hobbyking levert alles met bullet stekkers. De max afmetingen staan volgens mij in de handleiding die je op de Hpi site kunt downloaden. Op de hobbyking site staan de afmetingen ook erbij, je zult er dus alleen andere connectors op moeten zetten.

Op de site kun je een warehouse kiezen en als je EU pakt komt het van het dichtst bijzijnde.

Waar kan ik andere connectors kopen en is dit makkelijk om aan te passen?
Waar zit het verschil in prijs?
Bv een 2s python plus 5400 60c kost €70 (winkel in België)
Een 2s Zippy flightmax 5900 60c kost +- €26 (hobbyking)
Dit verschil is zo groot vind ik ..
Beide zijn met een hardcase.

Is elke batterij aanpasbaar qua connector naar Deans T?

Groeten Thomaz.

Waar kan ik andere connectors kopen en is dit makkelijk om aan te passen?
Waar zit het verschil in prijs?
Bv een 2s python plus 5400 60c kost €70 (winkel in België)
Een 2s Zippy flightmax 5900 60c kost +- €26 (hobbyking)
Dit verschil is zo groot vind ik ..
Beide zijn met een hardcase.

Is elke batterij aanpasbaar qua connector naar Deans T?

Groeten Thomaz.

Prijs verschil in lipos is niet altijd verschil in kwaliteit. Ene winkel is gewoon goedkoper dan een andere. Je moet gewoon een beetje onderzoek doen naar verschillende merken. Zo had ik ooit 4x LRP lipos gekocht van 120 euro per stuk, die waren niet beter dan de 35 euro variant van turnigy en gingen ook niet langer mee.

Ok bedankt! Kan iemand me zeggen hoe ik via Tapatalk Iphone foto's online zet? Ik heb een bepaalde foto een onderdeel van men Savage wat vervangen moet worden. Ik weet niet hoe het noemt ik wil er een foto van uploaden. Het is waar men servo's uitkomen. Een metalen hub. Die langer is dan de originele. Omdat ik een Xl Savage heb. Een soort van spacer. Weten jullie wat ik bedoel? Het lijkt op een moer maar de binnekant is hol. Zodat mijn stuuras erin past .. Waar kan ik Xl formaat bestellen? Ik heb 4 originele maar ik wil terug 2 xl formaat.

Groeten Thomaz

Back