Brushless 1/8 HPI Savage

hij wil toch ook zijn dx3r kalibreren?
:sleeping: over heen gelezen.

@ savage .26 picco, bedoel je dat je dan 150 ipv 100 ''stapjes'' hebt om het gas te regelen?? Klinkt in de threorie wellicht leuk, maar vraag me af of er iets van zult merken in de praktijk. Als ik mijn vinger beweging in 100 stapjes zou moeten delen worden de stapjes al zo klein dat je ze niet van elkaar kunt onderscheiden.

het zal er ook mee te maken hebben dat je hem niet instelt op 100, en dan de zender ineens op 120 gezet word. kan me voorstellen dat je daarmee de regelaar op tilt kunt krijgen. dat je gewoon zeker neit over de ingestelde grenswaarde van de regelaar heen kunt gaan.

@ Klamath, die vraag heb ik dus gesteld op RC-M want daar was ik benieuwd naar. Meer topspeed zul je in principe niet krijgen omdat je met calibreren de max insteld en die max begrenst is door het voltage dat de LiPo's leveren. Maar je weet maar nooit wat er kan gebeuren.

Nard, ik las gisteren op RC tech dat iemand zijn RX8 kalibreerde met 100% EPA en dan na het kaliberen de EPA naar 105% omdat ie zeker wou zijn dat hij altijd volgas had.

volgens mij heeft dat alleen te maken met een brandstof auto die met een servo werkt.ik reed met de hpi baja ook met een spectrum waarvan achteraf bleek dat ik nooit vol gas had gegeven omdat hij op 100% de vlinder niet helemaal open duwde ,toen ik hem op 120% had gezet ging hij wel helemaal open,en vol gas!:-D

zo de 'nieuwe' bandjes zijn binnen,snel even kijken hoe dat rijd.
Afbeelding374.jpg

Dat zijn TOP bandjes. Rij er al mee met mijn nitro savage en heb deze ook op mijn Flux.

Met welke tanwielverhouding rijden jullie? Is daar een overzichtje van? Bij voorkeur icm 6S lipo.

Gr Rick

Dat zijn TOP bandjes. Rij er al mee met mijn nitro savage en heb deze ook op mijn Flux.

Met welke tanwielverhouding rijden jullie? Is daar een overzichtje van? Bij voorkeur icm 6S lipo.

Gr Rick

ik rij met 6s gewoon met het tandwiel wat er standaard op zit .weet alleen niet welke dat is .:)

Nou dat is nogal een verschil. 25T of 18T !!!

Heb er nu een 25T ingezet, ga ik zo even testen. Hoe warm word de regelaar en motor bij jullie, of wat is normaal? Kan ik dat even in de gaten gaan houden.

Gr

Gisteren dus even gereden, maar mij koppelingsplaatje is er helemaal uitgefikt! Wat een power 6S!!! Ik vond dat deze wel behoorlijk slipte, dus na een paar rondjes heb ik het boutje helemaal aangedraait en reed ik weer even, maar na 5 minuten was deze toch echt op.

De remp van de motor en regelaar waren zo`n 45 graden toen ik hem stil zetten, of iegenlijk dat ie niet meer verder reed.

Gr Rick

had ik ook last van toen ik voor het eerst met de flux reed .ik vond hem zo naar brand lucht ruiken en bleek ook de slipper te zijn,ff helemaal aandraaien en nu heb ik er geen last meer van.heb ook aar een setje 2x2s lipo's besteld want altijd op 6s rijden is ook niet alles ,hij is zo oncontroleerbaar.wel leuk :D:D

Yup, de bakje gaan dan naar de buitenkant open waardoor zowel het erin duwen als eruit halen gemakkelijker gaat.

@ Rickyyyy, dus geen MaxAmps!!

Yup, de bakje gaan dan naar de buitenkant open waardoor zowel het erin duwen als eruit halen gemakkelijker gaat.

@ Rickyyyy, dus geen MaxAmps!!

oke bedankt voor de reactie`s. Ik keek bij hobbyking, maar daar kom ik niet uit welke ik nodig heb. Denk dat ik maa eens ga zoeken bij de dealers in nederland welke er aanbedoden worden!

De accubakken omdraaien heeft inderdaad wel het voordeel dat je makkelijk de accu`s verwisseld, maar je moet kleine handjes hebben om dan de lipjes in de kunnen drukken merk ik!

Back