Brushless 1/8 HPI Savage

Ik zou minimaal voor 30C 5000mAh lipo's gaan.
20C zou wel moeten werken, maar is wat aan de lage kant dacht ik.
De turnigy's doen het bij mij beter dan de zippy's, dus daar zou ik wel lekker bij blijven.

De 20c doen het prima in de savage flux, omdat je geen midden diffrentieel hebt kun je niet volgas weg trekken zonder op je dak te belanden dus trekt de motor niet heel veel ampere...

Er staat overigens ook een losi truggy tekoop hop het forum met mamba monster... misschien ook leuk om eens naar te kijken ipv de savage flux. Heb zelf een xray truggy en de wegligging daarvan is echt veel beter, al kan de flux beter tegen het ruige bash werk denk ik...

Edit: laat dat 2e deel maar, had het verkeerd gelezen, dacht dat je nog 1 ging kopen ;)

Ik zou minimaal voor 30C 5000mAh lipo's gaan.
20C zou wel moeten werken, maar is wat aan de lage kant dacht ik.
De turnigy's doen het bij mij beter dan de zippy's, dus daar zou ik wel lekker bij blijven.

Turnigy gaat maar tot 5000mah en 30c dus zwaarder kan ik niet kopen van hun merk, iemand een idee hoelang je zou kunnen rijden met 2 zo'n lipo's en zijn ze inderdaad niet te zwak voor een Flux???

ik rij ook met turnigy 20c 5000mah 3s lipo's op mijn flux en kan daar zeker 45 minuten mee rijden.
als je 2s lipo's zou nemen is dat bij mij maar 30 minuten met 5000mah

dus met 3s kun je toch een stuk langer rijden

ik weet eigelijk niet voor wat die ''c'' staat nu heb ik 20c op mijn flux
volgende week komen der 35c binnen eens kijken wat dat zegt

80dollar dat is een goed 55euro.. ik zou gewoon die 20c nemen hoor. zoals deejay al zegt je motor kan toch niet zoveel amps nemen eh.

kun je het gaatje in je wiel niet en beetje uitboren?
met een beetje trekken heb je alleen dat onderdeel nodig dat ik toonde.
want bij die cubs dat jij toonde gaat de as van de flux niet in :s

zo een enkel setje kun je in amerika kopen voor 27euro of alles inclusief de universele assen voor 50euro...

Gebruik jij die dingetjes dan met de universele assen? Als dat kan is het wel een oplossing want de maximizers die ik heb die hebben wel grote gaten.

op mijn benzine savage heb ik dat met universele assen.
op de flux gebruik ik enkel die dingetjes. het gaat even goed om je wiel vast te zetten en ook geen last meer dat die wielmoeren afslijten.

Turnigy gaat maar tot 5000mah en 30c dus zwaarder kan ik niet kopen van hun merk, iemand een idee hoelang je zou kunnen rijden met 2 zo'n lipo's en zijn ze inderdaad niet te zwak voor een Flux???
Heeft de Savage Flux niet dezelfde regelaar als een E-Revo brushless edition?
In dat geval zou ik gewoon de 30C kopen. (turnigy heeft overigens wel al een 35C 5000mAh lipo).
Er zijn namelijk al aardig wat MMM combo's kapot gegaan door gebruik van 20C lipo's: Traxxas Online Community - View Single Post - are there still MMM failures

Omdat deze regelaars kunnen pieken op meer dan 200A.
Een 20C 5000mAh lipo levert maar 100A continu en waarschijnlijk 150A bursts.
Ga je voor een 30C, dan levert ie netjes 150A continu en bursts van 40C, 200A...

Althans, zo lees ik het op de amerikaanse forums.
Persoonlijk zou ik gewoon aan de veilige kant gaan zitten. Die paar euro's voor een 30C valt ook wel weer mee.

de MMM motor kan volgens de specs 120A voor 20 seconden trekken. dit lijkt me dan ook het minimum om voor te gaan

Hier nog een quote van het traxxas forum:

In my buddy's bone stock savage flux, on highest spike doing a standing backflip it reached 181 amp

But it never produce over 2000 watts, and never get hot.

For the graph i posted at 78mph, peaking 178 amp, it produced over 3400watts and was overheating quick.

Zo zie je dat een stock savage flux met een backflip al rond de 180A kan zitten. Met een 20C 5000mAh lipo gaat dat zeker een keer fout.

maar die amperage word niet alleen uit de accu's gehaald, maar ook uit de condensatoren lijkt me.

Model: 1515/1Y
RPM/Volt: 2,200
Weight(oz): 12.00/12.7
Length(in): 2.7
Rm(Ohms): 0.006
Io @ 10V: 2.5
RPM: 60K
Continuous Watts: 1,250 watts
Surge Watts: 2,500 watts
Max Voltage: 27 volts
Apps: Car: Truggy

Dit is van Neu zelf. (de Castle Neu is een 1515/1Y)
Mischien ook wel handige info.

aa en als je nu nooit een backflip doet en maximum 60-70 per uur rijd met 3s lipo?

is dan 30c ook noodzakelijk?

Tja, als je 1x teveel gas geeft dat de regelaar meer stroom trekt dan de accu's kunnen leveren kan het al te laat zijn.
ik zou het er zelf niet op gokken.

(ik gebruik zelf ook 3S 5000mAh 30C continue, 40C burst accu's. al het hele seizoen, en ik krijg deze accu's ook al netjes warm bij het rijden.)

Laatst bewerkt:
De esc kan niet stuk gaan als je motor meer verbruikt dan je accu kan leveren. Wanneer de motor meer gebruikt dan de accu kan leveren zal de spanning van de accu dalen en loopt het vermogen gewoon terug. Dat is wel slecht voor de accu maar niet voor de esc omdat die dan minder vermogen hoeft te verwerken.

Het gaat pas mis bij het remmen. De esc probeert bij het remmen de stroom terug te voeren de accu in. Als je hard remt moet er veel stroom in een korte tijd in de accu terug. Als de accu dit niet snel genoeg kan verwerken loopt de spanning op en dát kan de esc niet aan. En het spreekt voor zich dat een accu met een hoge C waarde hogere stromen kan verwerken.

Heb je ook links om je argumenten te onderbouwen?

Maar goed, in ieder geval is het beter om aan de veilige kant te gaan zitten.
Castle kwam niet voor niets met deze flyer op de proppen:
MMM_Lipo_Warning.jpg

Back