Brushless 1/8 HPI Savage

In Mei willen we (Byte, wat andere en ik) een meeting houden in Blerick (pal aan de A73). Lekker grof bashen dus ik hoop op mensen die wat durven ;)
 
Nou, iedereen mag komen maar ze moeten wel minimaal een jump van 15 meter ver en 3 hoog doen anders moeten ze weer gaan :D

Nja, iedereen mag in principe komen, maar ik hoop zelf toch wel op een mooi aantal Savages en ERBE's voor een serieuze ''show-down'' ;)

Er is een mooie gladde weg dus onroad kan ook best komen. Electro en nitro vind ik beide goed, maar daar moeten we het nog even over hebben. Afgelopen zondag werden we namelijk aangesproken door de ''terrein politie'' over dat we er eigenlijk niet mochten rijden, dus denk dan dat ze nitro helemaal niet op prijs stellen.
 
Nou, iedereen mag komen maar ze moeten wel minimaal een jump van 15 meter ver en 3 hoog doen anders moeten ze weer gaan :D

Nja, iedereen mag in principe komen, maar ik hoop zelf toch wel op een mooi aantal Savages en ERBE's voor een serieuze ''show-down'' ;)

Er is een mooie gladde weg dus onroad kan ook best komen. Electro en nitro vind ik beide goed, maar daar moeten we het nog even over hebben. Afgelopen zondag werden we namelijk aangesproken door de ''terrein politie'' over dat we er eigenlijk niet mochten rijden, dus denk dan dat ze nitro helemaal niet op prijs stellen.

haha komt in orde!

hopelijk is nitro ook ok want ken nog iemand die zou willen meegaan met zn nitro Savage.

word best een spannende dag ;)
 


hebbek ook gezien maar vind mijn skidplate toch nog beter want de tvps worden ook beschermd

-->
1z3qjgl.jpg


home made pride :cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Yupz, ik had de jouwe gezien. Vond deze wel grappig gemaakt omdat je hem zo snel en zonder gereedschap erin en eruit kunt halen :)
 
hebbek ook gezien maar vind mijn skidplate toch nog beter want de tvps worden ook beschermd

-->
1z3qjgl.jpg


home made pride :cool:


Ziet er netjes uit maar klein puntje van (opbouwende) kritiek.
Zou je de schroeven niet iets meer verzinken, staat een stuk mooier en afgewerkt. Ook kunnen ze dan niet verslijten tijdens een wilde bash..
 
Hehehe ja ok ok maar alsje ziet hoe dat plaatje erin gaat van gcm.... Heb er toch
m'n bedenkingen bij zu.... Een zware crash en en dikke steen langs onder en
het wipt er wss uit :p
Qua handigheid miss maar duurzaamheid en stevigheid is bij mn savage toch belangrijker ;)
4 schroefjes losmaken is nu ook de wereld niet eh nardie.... :p
Die schroefjes zou ik inderdaad es moeten verzinken das waar, n werkje voor in de toekomst.
Tis zoiezo super om zelf dingen te maken voor je wagen maar de afwerking laat Miss
soms wat te wensen over maar ik trek toch m'n plan eh :)

edit: ik heb mn diff opnieuw in elkaar gestoken na dat accidentje maar ik merk nu dat mn voorste diff veel soepeler loopt door de dunnere diff olie is dit een probleem? wss moet er vooraan dikkere olie dan achteraan of op zn minst dezelfde dikte?
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb 1 klein vraagje want ik ga misschien 1 van deze 2 auto's kopen.
Wat is nou het grootste verschil tussen de E-Savage en de Savage Flux?
Flux= Meer power dus sneller , maar minder lange rij tijden?
E-Savage= minder snel maar langer plezier?
En de Flux is natuurlijk een stuk duurder.

Groetjes.
 
edit: ik heb mn diff opnieuw in elkaar gestoken na dat accidentje maar ik merk nu dat mn voorste diff veel soepeler loopt door de dunnere diff olie is dit een probleem? wss moet er vooraan dikkere olie dan achteraan of op zn minst dezelfde dikte?

I.v.m. de stuureigenschappen is het idd het beste om voor zwaarder te gaan met de olie als achter.
 
Hallo,

Ik heb 1 klein vraagje want ik ga misschien 1 van deze 2 auto's kopen.
Wat is nou het grootste verschil tussen de E-Savage en de Savage Flux?
Flux= Meer power dus sneller , maar minder lange rij tijden?
E-Savage= minder snel maar langer plezier?
En de Flux is natuurlijk een stuk duurder.

Groetjes.

Flux = 1/8, insane power, zeer bash bestendig, duurder
E-Savage = 1/10, minder power, minder sterk

Mijn advies: Als je het geld hebt probeer voor een Flux te gaan. Als je het geld niet hebt, ga op zoek naar een 2de handse Flux (zou ik sowieso doen).

Trouwens ik die dat je een Savage 4.6 hebt, wellicht die converten naar electro ;)
 
@Nard Cox.
Ok bedankt, de flux ziet er ook een stuk leuker uit ja.
Maar wat het je zoal nodig om een convert te maken?
Brushless moter.
Accu's.
Spannings regelaar
?
 
ik denk dat als je wilt converteren met een mmm dat je goedkoper of bent als je ergens een flux nieuw gaat kopen.
voor die misschien 50euro minder kun je beter een auto erbij nemen he


mijn steering upgrade (die 4 kogellagers) maar merk niet echt verschil in het rijden.
als hij stilstaat en draai eraan heb ik wel een beetje minder speling op de wielen, maar dat is het enigste
 
Laatst bewerkt:
Al een paar keer geprobeerd de pinnion beter op de spur af te stellen want er komt zo'n vreemd geluid uit mijn Fluks iets niet goed met de tandwielen!!

CENTER GEAR BOX CASE maar eens open gemaakt alle tandwielen daar in zien er prima uit behalve deze HPI Drive Gear 18-23 Tooth (1m) - 86097 at HPI Europe

Het kleine tandwiel van deze 2 heeft hele scherpe tanden!! gewoon een nieuwe kopen van HPI????

Ook ff een vraag over die diff's waar ik van alles over lees. Moet ik daar iets mee doen? mijne zijn gewoon zoals ie oot gekocht is.
Als de diff's niet goed zijn hoe weet ik dat dan en wat moet ik dan vervangen???

Groet Ronald (Diver)
 
Om even terug te komen op die shockkaps. Is het normaal dat hier een piepklein gaatje in hoort te zitten? Aangezien ze bij mij dat allemaal hebben. Ik heb het hier niet over de standaard plastic van HPI zelf.

Door dat gaatje is bij alle schokbrekers alle olie er uit...
 
Back
Top