Brushless 1/8 HPI Savage

In sommige gevalen wilt het klepje dan niet lekker sluiten, dus een velcro strap eromheen en klaar ;).

b_15895.jpg

Wat een super kanon:D:D:Dwheeliebar is echt noodzakelijk,ben blij dat ik hem heb gekocht,net even een half uurtje gereden op 2s 6400mah.top auto! ga ik een hoop lol aan beleven

Ik heb nogsteeds geen idee hoe hij rijd! haha, heb hem nu een week, maar heeft de buitenwereld nog niet gezien :rolleyes:. Ik wacht eigenlijk op wat droger weer, maar zoals het eruit ziet word het er allemaal niet veel beter op.

Heb tevens een spycam op e-bay gekocht welke in 720p kan filmen. Die moet ik alleen nog op mn auto zien te monteren...Maar daar vinden we wel weer wat op :P.

Laatst bewerkt:
er zijn toch ook al lipo's met bv 3s 8000mah? maar die zie ik niet bij HK.
Ik zag voorheen niks in electro auto's (heb veel nitro auto's gehad en nog meer bigscale zenoah auto's FG hormann hpi enz)maar ben helemaal om wat een top ding die Savage Flux HP,en dan heb ik nog maar 20 min gereden op 4S wat moet dat wel niet worden op 6s:new-bday:

ik denk dat je in de savage bijna alle batterijen kunt insteken tot 3s.
ikzelf gebruik de turnigy 5000mah 30/40c 3s
deze moet je maar eens zoeken zijn zeer goed en kosten 40dollar

Ik wil(MOET) ook 6s hebben,ben opzoek op het www, als iemand hier wat weet hoor ik het graag,8000mah lijkt me wel wat.Ik denk dat ik maar vast een nieuwe body erbij ga bestellen (ivm krassen op het dak;))

als je zeeer lange rijtijden wilt hebben moet je 8000mah kopen maar met 5000mah kan ik toch ook een goede 45minuten knallen hoor :D

ik heb mijn savage ook altijd op 6s gereden omdat ik dat ook het leuks en het uitdagends vond,
maar sinds kort heb ik ook een setje 2s lipo's aangeschaft en de 3s liggen nu te "rotten" bij mij.

Ik wil(MOET) ook 6s hebben,ben opzoek op het www, als iemand hier wat weet hoor ik het graag,8000mah lijkt me wel wat.Ik denk dat ik maar vast een nieuwe body erbij ga bestellen (ivm krassen op het dak;))

Die krassen op je dak kom je niet onderuit. Die 8000mAh's zijn ook niet nodig. Koop gewoon een setje van deze: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 3S 30C Lipo Pack. Zijn goed genoeg.
Die gaat ik ook binnenkort aanschaffen. Heb reeds 2 setje's 2S liggen 5200 40c en 5400 50c's.

Heb er alleen wel er in dat als je een 8000mAh pack koop, hij fors dikker zal zijn dan een 5000 pack, en je dus problemen kan verwachten met de batt trays'.
Koop dan gewoon 2 setjes 5000's oid.

Laatst bewerkt:
Wat ik begreep niet, bij de ombouwset zit alleen nog een motormount ( nitro ) maar die heb je bij brushless niet nodig perse.

Misschien is een xl body ook wel nodig, weet niet hoe een stock erop eruit ziet namelijk.

als je xl tvp's monteerd moet je dan nog wat aanpassen? ik weet dat je een xl center shaft nodig heb ,maar is dat alles?

Als je een god setje koop heb je niets anders nodig. Zowel bij FLM als 1OffRC krijg je de center shaft meegeleverd volgensmij. Zoniet, dan moet je gewoon de gene hebben van de normale Savage XL. Ik heb me een FLM XL setje besteld.

EDIT: In mijn ogen heeft FLM de beste prijs/kwaliteits verhouding voor een normale XL verlenging. Op de 2e plaats 1OffRC, deze is wel 50% duurder dan FLM, maar hier kan je naar keuze je TVP laten anodizeren in de kleur die je zelf wilt en zijn 5mm dik (Basher proof). Daarna voor een XXL DesertBoy-17 tesamen met de FLM XL Tranny Forward kit welke tevens het duurste is, maar waar je wel intern lipo's kwijtkan.

Laatst bewerkt:
Die zien er ook wel fraai uit inderdaad voor $54.99, echter de FLM's kosten $57.00, dus zo groot is dat verschil nu ook weer niet.
Maar je hebt gelijk, TCS zijn inderdaad de goedkoopste, en niet te vergeten kan je
hier ook gekleurde versies kopen voor dezelfde prijs! Dat zeker een + punt!

EDIT: De FLM's zijn de goedkoopste achteraf... Bij de TCS's krijg je geen dogbone, en bij de FLM's wel :rolleyes:.

Laatst bewerkt:
Ahh, ik had verwacht dat ze goedkoper waren. Toen ze net op de markt kwamen hadden ze de stock lengte TVP's voor maar $20.

Je hebt goed marktonderzoek verricht ;)

Ahh, ik had verwacht dat ze goedkoper waren. Toen ze net op de markt kwamen hadden ze de stock lengte TVP's voor maar $20.

Je hebt goed marktonderzoek verricht ;)

Haha, tja, ik wil mn savy verlengen en niet de hoofdprijs betalen, maar niet met crap spul zitten, dus moet wat onderzoek doen. Maar de stock TVP's van TCS zijn inderdaad maar $19.99 5mm dik. Dus zeker een leuke upgrade als je geen XL wilt.

Geplande upgrade's

FLM Extended TVP’s.
Axial Rims AX8008
40-Serie’s Tires + Gearing #PRO110300
Heavy Duty Wide Axle’s #HPI86249 2x
Nieuwe Body XL size
ACE1015 Stuur Servo
Tempgun
Extra 2s/3s Turnigy Lipo’s
EC5 Connector’s

Vinden jullie dit nuttige upgrade's of totale onzin?

Laatst bewerkt:
Die velgen + banden zijn ook nog op mijn lijstje, misschien andere velgen maar die banden zeker.
Dacht dat je voorlopig geen servo wou vervangen? Zeker met die banden geen overbodige luxe.

Back