Brushless 1/8 HPI Savage

juist niet,toen ik heb laats een update gaf ,kreeg ik ook een probleem ,hij reed niet vloeiend meer weg maar ging ineens sneller .klonk als hetzelfde probleem dus dacht dat jij dat waarschijnlijk ook had gedaan.en cogging is dat als je heel rustig weg wilt rijden de motor gaat schokken(cogging)is normaal bij een standaard flux motor.
[media=youtube]3KnPXWvKR9U[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
juist niet,toen ik heb laats een update gaf ,kreeg ik ook een probleem ,hij reed niet vloeiend meer weg maar ging ineens sneller .klonk als hetzelfde probleem dus dacht dat jij dat waarschijnlijk ook had gedaan.en cogging is dat als je heel rustig weg wilt rijden de motor gaat schokken(cogging)is normaal bij een standaard flux motor.
[URL="
- Neu vs Castle in a HPI Savage Flux XL[/URL]

Ik heb zojuist castlelink versie 3.26.0 gedownload
Hoe kun je de software voor de ESC downloaden versie 1.29 of zit hij er standaard by ?

Mijn flux rijd wel vloeiend weg maar het lijkt alsof hij ineens een boost
krijgt als ik vol gas geef ( net alsof hij een versnelling hoger gaat (( wat natuurlijk niet kan ))

Heb geen last van cogging

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zojuist castlelink versie 3.26.0 gedownload
Hoe kun je de software voor de ESC downloaden versie 1.29 of zit hij er standaard by ?

Mijn flux rijd wel vloeiend weg maar het lijkt alsof hij ineens een boost
krijgt als ik vol gas geef ( net alsof hij een versnelling hoger gaat (( wat natuurlijk niet kan ))

Heb geen last van cogging

Misschien Throttle punch aan staan?

Edit: 1.29 is de nieuwste versie trouwens, kep zelf gisteren nog gekeken.

No idea wat verder het zou kunnen zijn, geef je niet plots gas :D ?

Nogmaals een filmpje zegt meer dan 1000 woorden.

Wellicht een heel exponentiele gas curve?

updaten doe je door de esc via de castle link op je pc aan te sluiten en dan kun je de instellingen veranderen dus ook de firmware die op je esc staat.

Patrick,

Welke 3S Lipo's gebruik jij? Ik wil ook 1 setje 3S gewoon voor de fun hebben als aanvulling op mn 4 setjes 2S Lopi's. Zit alleen te twijfelen tussen 25/30C's van turnigy, maar vind ze duur geworden in vergelijking met een maand of 4 geleden tbh.

Laatst bewerkt:
ik rij met 35c 4400mah 3s graupner v-maxx accus.en 40/50c 5000mah 2s turnigy accus.die graupners zaten bij mijn flux toen ik hem kocht anders had ik ze nooit gekocht ,ze zijn veels te duur daar heb je 2 turnigy's voor.

Aangezien je minimaal 100a moet hebben (5000*20C) ga ik liever voor 25C minimaal en 30C of hoger ideaal, mee eens?
Ik geef mn geld ook niet uit aan Graupners of Bionics etc. Mij te duur :p

Laatst bewerkt:
dit staat op de hpi site wat er minimaal in moet.

Note: the battery packs required for the truck are two NiMH (up to 8-cell 'flat' type packs) or two identical high-quality LiPo batteries with at least 4000mAh capacity and 25C discharge

en ook nog dit
Warning! Due to the high performance electronics in this kit, the use of LiPo batteries below 4000mAh and 25C, or the use of lower quality LiPo batteries, may cause damage to battery and/or speed control. Using batteries below the specified ratings may void the warranty. LiFe batteries are fine to use, we recommend 5000mAh minimum and 25C discharge

Laatst bewerkt:
dit staat op de hpi site wat er minimaal in moet.

Note: the battery packs required for the truck are two NiMH (up to 8-cell 'flat' type packs) or two identical high-quality LiPo batteries with at least 4000mAh capacity and 25C discharge

en ook nog dit
Warning! Due to the high performance electronics in this kit, the use of LiPo batteries below 4000mAh and 25C, or the use of lower quality LiPo batteries, may cause damage to battery and/or speed control. Using batteries below the specified ratings may void the warranty. LiFe batteries are fine to use, we recommend 5000mAh minimum and 25C discharge

Of terwijl 100a of 125a. Roger, ty :D
Dan ga ik toch maar voor 5000mah's 25C of 30C just to be safe!

Laatst bewerkt:
het viel me op dat de 3s 5000mah 40C van turnigy bij hobbyking goedkoper zijn als de de 30c zelfs het goedkoopst als je naar het DE warehous kijkt, misschien een tip

of zijn die turnigy's niet zo goed?

het viel me op dat de 3s 5000mah 40C van turnigy bij hobbyking goedkoper zijn als de de 30c zelfs het goedkoopst als je naar het DE warehous kijkt, misschien een tip

of zijn die turnigy's niet zo goed?

Zijn perfect voor onze doeleinden. Ik heb geen klachten over turnigy's. Ga er gelijk naar kijken!

Nou dan kan ik niet wachten tot het eind van de maand, dan bestel ik me daar een paar van want voor die prijs kan ik het niet laten :-D

Ik moet nog ff wachten helaas, ik heb mn budget aardig opgeslokt de laats paar maanden, met 5 auto's te hebben gekocht, waarvan ik er nog 2 over heb ;), dan ook nog een nieuwe DX2S zender met extra ontvanger. pfff.
Maar Dinsdag is het weer payday en dan worden deze direct besteld! Thnx voor de tip!

Passen deze Lipo"s wel?

Lijkt me wel...

Length-A(mm)145
Height-B(mm)50
Width-C(mm)27

De batt. tray afmetingen van de Flux volgens een ander forum zijn:

Length-A: 208mm
Height-B: 45mm
Width-C: 30mm

Zo te zien zijn ze dan 5mm te hoog...Maar met een velcro en het klepje open is dit ook opgelost. ;)

Back