Brushless 1/8 HPI Savage

Zo te zien zijn het 3.7'' truggy wielen. Die hoef je opzich niet zo perce te tapen. Ze zullen zeker wel baloonen, maar niet zo erg als een 3.2'' MT band.

Een goede tapejob is nooit weg, maar een slechte tapejob maakt meer kapot dan je lief is.

Idd zijn truggy wielen er een stuk beter tegen bestand maar tapen is gewoon een extra zekerheidje. Je krijgt er toch meer controle over je wagen door.. Balloonen is gewoon killing. Of je vindt het leuk om je wagen zo te zien zwabberen :rolling:

Heb ze niet getaped inderdaad. Ook zitten er molded foams in.
Dat tapen doe ik nog wel een keer met een andere set.
En inderdaad het zijn 3.7" Truggy's van Hong Nor.

Ik zit zo eens even te speuren naar mods voor de savage, en nu kwam ik de shock mod tegen. In welk opzicht heeft deze mod zin? Is dit puur om het uitveren te verminderen en een lage "Ride Height" te krijgen? Want mij lijkt het logsich dat je dan ook andere "stuggere" vering moet plaatsen al je er mee bashed en jumped. Tevens word dan ook de veerweg korter. En is dat dan weer bevordelijk voor het rijgedrag. Het lijkt me dat de savage dan juist springerig word door de hardere vering. Dus heeft dit alleen zin als je met de savage wilt racen? Of denk ik er nu te moeilijk over...

Ik heb ook stukjes benzineslang in de shocks gedaan om de auto lager te maken. Met standaard veren gaat het erg goed. De busjes (of hoe heten die dingen ook al weer) om de veervoorspanning in te stellen heb ik er afgelaten en gaat het prima. Ik merk dat de auto veel minder snel op z`n dak ligt.
Met off-road springen en andere gekken dingen doen is het beter de auto hoger te hebben, dus ik heb een keer een extra setje shocks op de kop getikt.

Ik denk dat je gelijk hebt Lakigucci.

Ja : uitveren verminderen en lagere rij hoogte
Ja : iets stggere veren mag omdat je veerweg korter is
Ja : weg gedrag wordt beter doordat hij lager licht, maar tevens slechter door de stijvere veren en meer bouncy

Ik denk dat je gelijk hebt Lakigucci.

Ja : uitveren verminderen en lagere rij hoogte
Ja : iets stggere veren mag omdat je veerweg korter is
Ja : weg gedrag wordt beter doordat hij lager licht, maar tevens slechter door de stijvere veren en meer bouncy

Al met al schiet je er dus geen **** mee op "mits" je de originele vering houd en niet jumped. Voor een track etc lijkt me dit zinvol, maar grote bash sessies zullen er niet in zitten, mits je natuurlijk 2 setjes shock's hebt...

Laat maar zitten dan ;), de Savage is om te bashen, ander koop ik wel een truggy. (zit te kijken naar de Jammin Products - X1 CRT RTR) Deze kost echter wel wat meer dan een extra setje shock's:yes:.

Laatst bewerkt:
Bestaat er ook een midden diff voor de Savage Flux zoals deze voor de ERBE bestaat? Vroeg of laat zal ik die wheelie's zat worden dus ben benieuwd of dit bestaat. Google geeft me niet echt uitkomst namelijk.

hallo allemaal ik heb zelf een esavage dual brushed maar wil er een dual brushless op zetten 2x mamba max met 9000kv motoren en heb 2x 4s lipos liggen zou dit goed komen???

Waar wil je 2x 4s laten in een e-savage?
Die heeft toch vrij kleine accubakken?
Verder lijkt me 9000kv vrij veel voor in zo'n relatief zware auto.

Ik had zelf 2x4600kv uit een firestorm flux erin zitten, maar dan in een savage 3.5 wat weer net iets groter is als een e-savage.

Lakigucci, lichtere olie in de diffs heeft geen zin, de verdeling tussen power voor en achter blijft gelijk.

TKTAMG, nee dat gaat niet.

dus dual brushed wordt niet aangeraden en als ik een mamba monster met de 2650 kv eropzet zou dat beter zijn dan dual brushed

Dual brushed is origineel toch? Daar is niks mis mee.
Weet ook niet wat nard zn redenering is waarom het niet kan.
Wat ik zei, passen die lipo's wel in de accubakken? een 4s bedoel ik dan.
2x 3s ging maar net in mijn savage dual brushless namelijk.

dus dual brushed wordt niet aangeraden en als ik een mamba monster met de 2650 kv eropzet zou dat beter zijn dan dual brushed

Je bedoelt Dual Brushless denk ik. Dual Brushed zit er standaard al in...

@West, 4S past niet in de accu tray's.

@TKTAMG, 1x Brushless is toch meer als voldoende?

Laatst bewerkt:
Back