Brushless 1/8 HPI Savage

Sommige hebben betere ervaringen dan andere. Sommige zeggen dat 6S gewoonweg te veel is terwijl andere claimen dan 6S kan en dat het een kwestie is van goed monteren. Natuurlijk spreken de mensen met slechte ervaring dit weer tegen want ook hun claimen alles goed gemonteerd te hebben.

In mijn mening gewoon een lichte offset velg kopen, goed voorbereidend werk doen op zowel de velg en de band, en met goede lijm lijmen. Dan kun je vrij gek doen zonder al te veel problemen te krijgen.

Sommige hebben betere ervaringen dan andere. Sommige zeggen dat 6S gewoonweg te veel is terwijl andere claimen dan 6S kan en dat het een kwestie is van goed monteren. Natuurlijk spreken de mensen met slechte ervaring dit weer tegen want ook hun claimen alles goed gemonteerd te hebben.

In mijn mening gewoon een lichte offset velg kopen, goed voorbereidend werk doen op zowel de velg en de band, en met goede lijm lijmen. Dan kun je vrij gek doen zonder al te veel problemen te krijgen.

Kan ik hier uit concluderen dat die zware beadlock's dus snel je wielhubs strippen? (bedoel de aansluiting in het wiel zelf).
Of des te zwaarder het wiel des te makkelijker ze strippen?

Klinkt vrij logisch inderdaad.

nee ik denk eerder dat de beadlocks de banden niet op zn plek kunnen houden op 6s
Dat ze sneller losschieten dan wanneer ze gelijmd zijn

dat losschieten zal wel mee vallen denk ,als je ziet hoe mijn baja velg balloont en dat zijn toch ook beadlock velgen en die band blijft ook zitten
P1050667.jpg

Lakigucci, nee ik had het enkel over het contact tussen de band en de velg.

Maar je hebt wel gelijk, een zwaardere wiel/band set-up zal eerder strippen dan een lichtere wiel/band setup in exact dezelfde omstandigheden. Dit is een simpele kwestie van roterende massa en de krachten die hierbij komen kijken. Daarom kies ik altijd voor een lichte setup, daarnaast is dit lichter voor je motor, esc en hele aandrijflijn en kun je verder springen door het lagere gewicht.

@ patrick, mooie baloon ;)

Correct :)

Kleine FYI voor iedereen : click

HobbyKing heeft sindskort de mogelijkheid om LiPo's te filteren op warehouse, dat kan een hoop moeite schelen!!

Correct :)

Kleine FYI voor iedereen : click

HobbyKing heeft sindskort de mogelijkheid om LiPo's te filteren op warehouse, dat kan een hoop moeite schelen!!

Ik zag het ook inderdaad toen ik vandeweek wat extra lopi's bestelde.
Scheelt je een hoop zoekwerk moet ik zeggen ;).
Staan nu nog hier:

10/16/2010
00:38 0149
Melle (DE)
Consolidation

Effe wachten dus nog :P

Vandaag even de nieuwe wielen uitgeprobeerd, maar wat een verademing zeg! Zoveel stabieler en meer grip. Fantastisch gewoon. Was net zo snel als de truggy's(D8/X2) :D. Dat worden meer setjes!
Wat doet aan stabilisator (Die stabiliseerd, maar hoe merk ik dat aan de auto)? en is dit er ook voor de savage (zou ik zelf nogwel kunnen vinden)? Heeft het nut op een zelfbouw track?

Als je D8 en X2 bijhoud ben je een veel betere rijder want een truggy zal altijd winnen van een Savage :).

Stabilisator helpt heel erg in handling van een auto, meer specifiek in het overhellen van de auto. Het heeft overal nut. Voor hoe het precies werkt verwijs ik je naar Hudy pag. 32 :). Op YT zijn vast wel filmpjes die het wellicht makkelijker uitleggen.

Laatst bewerkt:
Als je D8 en X2 bijhoud ben je een veel betere rijder want een truggy zal altijd winnen van een Savage :).

Stabilisator helpt heel erg in handling van een auto, meer specifiek in het overhellen van de auto. Het heeft overal nut. Voor hoe het precies werkt verwijs ik je naar Hugy pag. 32 :). Op YT zijn vast wel filmpjes die het wellicht makkelijker uitleggen.

Huddy bedoel je neem ik aan :P. En ja, ik moet zeggen de rondjes ging soepel en foutloos, en tja, dat kon je niet zeggen van de Truggy's ;).
Zal ff in het grote huddy book kijken hoe of wat.

thnx!

vandaag m`n eerste rondje gereden met de MBX-6T Brushless, maar dat is echt veeel sneller dan een savage Flux. Dus +1 voor Nard ;-)

vandaag m`n eerste rondje gereden met de MBX-6T Brushless, maar dat is echt veeel sneller dan een savage Flux. Dus +1 voor Nard ;-)

Oow, ik geloof ook wel dat een truggy het makkelijk kan winnen van de Savage hoor, die logica snap ik zelf ook nogwel ;).
Wil alleen zeggen dat ik 9/10x het won van de jongens waar ik mee reed.
Zegt niet perse iets over de wagen zelf indd, wel over de rijstijl :p.

Back