Brushless 1/8 HPI Savage

12-14S Hyperion 45-90C Lehner 2280/9 Schulze 40.160kw Savage power:

Laatst bewerkt door een moderator:
wauw.. Ik ben bijna onder indruk. Hij's wel vlot, maar van zo'n extreme setup had ik toch meer verwacht om eerlijk te zijn.

Vooral gevalletje van gebrek aan grip denk ik. Koud weer, klein profiel ... de auto trekt nog lang geen wheelies wat betekend dat er spin plaatst vind. Zo te zien gok ik de eind snelheid op een kilometertje of 80.

Ja zoveel vermogen is overkill op de savage. Met wat bredere banden en/of grotere wielen kan je er misschien wat meer uit halen. Maar dan nog, wat heb je eraan. Dat ding gaat standaard al als een speer. Bij hoge snelheden is hij niet te houden.

Misschien zie je pas echt wat een monster het is als je hem naast een standaard flux zet. Of als je met dit ding gaat touwtrekken met de gewone flux. Als je er dan drie gewone Savage fluxen mee kunt wegslepen laat hij pas echt zien wie de baas is ;):murder:

Je zou het hele bouwverslag eens moeten doorlezen. Hij heeft echt een aparte Savage gebouwd met deels eigen onderdelen. Je kunt je wel afvragen of het zinvol is, maar sommige dingen zijn gewoon leuk om te doen (meestal de dingen die niet zinvol zijn!).

Het grootste nadeel is denk ik het grote gewicht. wel leuk gemaakt, begrijp me niet verkeerd. maar ik denk dat het erg zinloos is. voor acceleratie of snelheid is het iig niet gedaan. Ik denk dat die met een 1515 3d (2200kv) op 6s of een 1717 op 8s net zo snel (als niet sneller) was geweest.

1717 8S gaat denk niet lukken met de standaard regelaar! 6S is al het randje, dus dan moet je nog meer gaan aanpassen en als je dan toch bezig bent is dit van het filmpje ook wel erg gaaf!

1717 met standaard Mamba regelaar en 6S werkt goed, alleen het nadeel is het inbouwen en de beperkte ruimte met de pinion. Heb nu een kleinere spur gevonden (welke in de eerste flux versie`s gemonteerd was en nu helaas niet meer gemaakt worden, wat daar de reden ook van mag zijn?) en daarmee heb je gelukkig wat meer ruimte voor een grotere pinion.

Je kunt ook de chassis platen helemaal aan gaan passen zodat de motor naar buiten steekt, maar dan kom je van het één in het ander en heb je uiteindelijk een project zoals in het filmpje.

(wil je een Savage met 1717 kijk dan even in het te koop gedeelte) ;)

ja, voor 8s moet je dan een andere regelaar hebben. Ik bedoel ook alleen de motor/accu cellen combi daarmee. een 8s pakket zal een stuk lichter zijn dan dat 14s pakket. En ik durf te wedden dat dat net zo snel zal gaan als deze. :)

(ben zelf met een Losi LST bezig. moet alleen nog een MMM regelaar regelen. en een accubakje maken voor 6s. Als het goed is kom ik dan erg goed uit met alles. )

12-14S Hyperion 45-90C Lehner 2280/9 Schulze 40.160kw Savage power:

Vind ik persoonlijk een beetje een overkill situatie

The upcoming small-scale Savage!
238555943.jpg

Under the bodyshell of the small-scale Savage! 1/10th scale brushless electronics should give crazy stunt action!
238559794.jpg

Laatst bewerkt:
New Savage X Limited Edition with Charger body, 2.4GHz, alum. big bore shocks and pipe, bulletproof gears & more!

Mooie shocks!!

238575983.jpg

Laatst bewerkt:
15-oct-2010: Ik FLM gemailt omtrent nieuwe TVP's.
2-nov-2010: Zou binnen 2 weken af zijn.
Nog verschillende mails verstuurd ofwel zonder reactie ofwel: not sure yet when it will be done.
22-jan-2011: Laatste mail van hun dat nog niets klaar is.

Sorry hoor maar een uitstel van 2.5 maand over een ETA van 2 weken vind ik toch wel schandlig slecht. Vond de feedback op de mails sowieso maar slecht. Hier laat FLM in mijn ogen wel toch wel wat puntjes liggen.

hallo allemaal ik heb pas een savage flux hp gekocht maar moet nog lipos halen ik zat te denken aan de startset die pkracing dordrecht levert: PK Model Racing is dit een goede keus of hebben jullie er tog andere ideeen over ik hoor t wel grtz

ja dat begrijp ik
maar ik had ook een vraag over accuus dus vroeg me al af of dit het antwoord was:P
maar wat denken jullie nou over die accuus

is een goede startset volgens mij,

Nard en DH bedoelen dat hobbyking wat goedkoper is en dat ze daar alles weghalen, maar persoonlijk zou ik bij pkracing die set bestellen. want ik vind het niet fijn om mijn spullen aan de andere kant van de wereld weg te halen.

(nu zal ik wel weer tegengesproken worden)

Back