Brushless 1/8 HPI Savage

Ik rij zoals Micheal al zei, op 5s. Gebruik zelf 1x turnigy 3s 30C en 1x turnigy 2s 30C. Wel allebei 5000mah. Rijdt als een zonnetje. 4s is telaag voor mij en 6s weer teveel...
Je moet wel de softcase variant nemen, anders past die 3s niet in je battery box.

Hm dat is inderdaad ook nog een idee om op 5S te gaan rijden. Ik zal eens even zoeken naar dart setje wat je hierboven noemt. zitten daar nog verschillen in? Want ik lees nu dus ook dat de flux zeker 120a nodig heeft,dat wist ik nog niet.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=9515
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 2S1P 7.4v 30C hardcase pack (DE Warehouse)

Ik denk dat deze 2 de juiste zijn toch? Als ik hier 2 setjes van koop kan ik wel even voorruit. Zou ik ook nog een keer de 2x3s er in kunnen zetten om te kijken hoe dat gaat. Kan dit trouwens zo maar of moet ik daar iets voor aanpassen?
Ja ja, I know zal wel in het boekje staan. maar mijn ervaring door hier te lezen is toch dat niet alles klopt of handig is wat in de officiële handleiding staat.
Zo lees ik ook hier ergens tussen de 190 pagina's dat je het beste de slipper aan kan draaien nieuw uit doos omdat die anders te veel slipt.

edit: ik zie net dat er bij die 3S niet bij staat "DE warehouse" maar wel zo'n euro teken. maakt dat wat uit?
ze hebben zo ver ik zie alleen de 35C variant uit de DE warehouse

Laatst bewerkt:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 3S 30C Lipo Pack
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 2S1P 7.4v 30C hardcase pack (DE Warehouse)

Ik denk dat deze 2 de juiste zijn toch? Als ik hier 2 setjes van koop kan ik wel even voorruit. Zou ik ook nog een keer de 2x3s er in kunnen zetten om te kijken hoe dat gaat. Kan dit trouwens zo maar of moet ik daar iets voor aanpassen?
Ja ja, I know zal wel in het boekje staan. maar mijn ervaring door hier te lezen is toch dat niet alles klopt of handig is wat in de officiële handleiding staat.
Zo lees ik ook hier ergens tussen de 190 pagina's dat je het beste de slipper aan kan draaien nieuw uit doos omdat die anders te veel slipt.

edit: ik zie net dat er bij die 3S niet bij staat "DE warehouse" maar wel zo'n euro teken. maakt dat wat uit?
ze hebben zo ver ik zie alleen de 35C variant uit de DE warehouse

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 3S 30C Lipo Pack (DE Warehouse) Hier staat die 3s in DE wearhouse.
Ja dat setje kan je gebruiken. Slipper moet je zowiezo ff helemaal vast draaien en 1/8ste los draaien. Dan zal het geen probleem zijn voor als je op 6s gaat rijden. Spur en pinion zal ik ook ff nakijken voordat je gaat rijden.

Edit: Na ander halve maand wachten, eindelijk die FLM tpvs binnen. Nog niet mee gereden, heb wel het gevoel dat de gewichts verdeling veel meer naar voren is geschoven.

Laatst bewerkt:
Vergeet niet om je lipos in set te houden.
Beste lijkt me als je 2x 2s en 2x 3s hebt om dan 5s te rijden .
Niet dat de enene lipo vaker is geladen dan de andere.

De geleerden zijn er nog niet uit; de accus in serie laden in serie ontladen ,dit ivm onderlingen cellen voltage,zelf had ik meer rijtijd met de accu's enkel laden en in serie gebruiken dan serie laden en serie ontladen ,wel gebruik ik een laadprogramma waarmee tijdens het enkel laden een groot voltage verschil er uit kan halen dmv balanceering,de accu hangen beide tegerlijkertijd aan de lader.

wat is nu beter:confused::cool:

Laatst bewerkt:
oke bedankt ik heb ze besteld. Mijn lader is "slechts"5A dus kan er toch maar 1 laden tegelijk.
Met 2 volle setjes lipo hou ik het wel een tijdje uit.

oke bedankt ik heb ze besteld. Mijn lader is "slechts"5A dus kan er toch maar 1 laden tegelijk.
Met 2 volle setjes lipo hou ik het wel een tijdje uit.

Met 5a maar 1 tegelijk laden?
Je kan wel 2 tegelijk laden alleen duurd het ffies.
Vraag anders q racing de ins en outs.
Ik weet dat hij zo laad.

Daar gaan we weer...:agrue:

edit: oh heb je snel even je gemene opmerking ge-edit Q
Of krijg ik nu weer een pb.
Never mind gelukkig genoeg mensen die wel gewoon antwoord kunnen geven.

Laatst bewerkt:
heb het weer ff terug gezet, maar welke PB?:confused: je komt niet in het rijtje "verzonden"voor.(pb dan maar)

voor de rest :ontopic: ;)

Laatst bewerkt:
Fijn. Het is ook helemaal niet nodig om kort af te doen tegen elkaar. We zijn hier allemaal omdat we dezelfde hobby hebben. Laten we dat leuke detail met elkaar delen.

voor de rest "On Topic)

Naar wat ik heb gehoord en gezien is die E revo toch wel een wegligginsbeest hoor... zowel op onverhard als verhard.... zal aan mij liggen?? :)

Popeye420, dit is het Savage Flux topic dus echt relevante informatie is het niet. Naast dit, stock versus stock is de handling van de E-Revo een stuk beter dan de Savage. Zet je de E-Revo echter tegen een A-merk truggy dan lijkt de handling helemaal nergens op ;)

Back