Brushless 1/8 HPI Savage

vraagje:

Als ik me Flux breeder wil hebben kan ik dan deze van Savage XL (#86249) gebruiken??

86249_01m.jpg

Hierbij dus ff een paar fotos van mijn savage met baja shocks. Zoals je kan zien ligt die savage ong 10mm tehoog. Net ff rondje gereden. Een schroef van de shock was los geschoten, nu heb ik een lekke shock! Jaaaa nu al! Ik heb langere schroeven nodig dus. Kwa hardheid zijn die shocks perfect! Totaal nie stuiterig op de strand en vangt goed de jumps op. vanavond even kijken waar het lekt en langere schroeven in draaien.

Laatst bewerkt:
Hoe wil je een shaft inkorten met huis en tuin gereedschap? Aan beide kanten van de shaft zitten schroef draden, die kan ik niet zomaar ff opnieuw tappen. Ik heb eerst langere schroeven nodig, dan ga ik kijken waar de shock lekt, ik denk een gebogen shaft. Als rechtbuigen niet lukt, moet ik ook nog eerst een nieuwe shaft kopen. Daarna even de draagarmen onderste boven monteren, als dan nog tehoog is, ga ik kijken naar nieuwe shocktowers. Iemand toevallig ervaring met FLM shocktowers? Zitten daar mountingholes die hoger zijn dan de stock towers?

EDIT: Hpi savage XL clear body: NIET KOPEN! Ik heb mijne 4x mee gereden, hij is al bijna uitmekaar gevallen! Er zitten zulke dikke barsten en scheuren in, ik denk dat die kap max 10 bash sessies mee gaat.

EDIT2: Shaft was krom, heb recht kunnen buigen, veert weer zo soepel als voorheen. Morgen ff bij de gamma ofzo langs voor langer bouten en moeren.

Laatst bewerkt:
Als ik mijn lipo's aansluit op mijn savage 2S en 3S dan krijg ik redelijk vaak een vrij grote stroom knal bij het aansluiten van de laatste plug. Is dit normaal en is er wat aan te doen?

Heb dat ook bij mn vorza en ik gebruik maar 1 pack.. is normaal ik zou het geen grote knal noemen maar je hoort een geluidje en soms kan je miss een vonkje zien..
Volgens mij maakt het niet echt uit, denk dat andere connectoren mss nog wel wat kunnen helpen

Het is bij mij geen geluidje en misschien een vonkje. Het is een beste klets en zeker altijd een Vonk er bij. Maar op zich is dat logisch als je bijna 22 volt aansluit.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik mijn lipo's aansluit op mijn savage 2S en 3S dan krijg ik redelijk vaak een vrij grote stroom knal bij het aansluiten van de laatste plug. Is dit normaal en is er wat aan te doen?

Er is wel wat aan te doen (link) maar op 5s is dat niet nodig.

edit: let wel op, dit schijnt niet te kunnen icm de Mamba Monster regelaar (link)

Laatst bewerkt:
Vonkje heb je toch ook bij de e-revo. Het komt door de mmm, daar zitten transistors ofzo op en die dingen geven dat vonkje.
Langere schroeven heb ik. Nu maar FLM towers kopen en de baja shock mod is compleet.

Vonkje heb je toch ook bij de e-revo. Het komt door de mmm, daar zitten transistors ofzo op en die dingen geven dat vonkje.
Langere schroeven heb ik. Nu nog FLM towers kopen en de baja shock mod is compleet.

volgens mij mocht je die mod van dat linkje niet op een mamba monster doen want dan zou er iets kapot gaan had ik ergens gelezen.volgens mij ergens in het revo topic dacht ik.

je hebt gelijk:

Important Note: Do NOT use a pre-charge resistor on the Castle Creations "Mamba" line of speed controllers. Due to the way these controllers are designed, using a pre-charge resistor may render the unit inoperative. This has been confirmed by Mr. Patrick del Castillo, president of Castle Creations.

Back