Brushless 1/8 HPI Savage

Gisteren en vandaag maar even twee orders gedaan bij Liquid RC;

-Swaybarset.
-8x16x5 mm lagers voor de wielen (van de E-Revo maar besteld aangezien de B085 van HPI niet op voorraad is).
-Proline Ford F650 kap.
-Bodymount washers met leash zodat de clips blijven zitten aan de kap zonder dat je de clips in je broekzak hoeft te doen.
-HPI wielverbredersset.

Ben benieuwd wanneer e.e.a. geleverd word, heb wel al de melding gehad dat morgen alles op de post gaat (eerstvolgende werkdag). Aanzienlijk goedkoper dan in Nederland en 0,97 eurocent verzendkosten.

Eerste keer dat ik daar besteld heb.

:cool:

21cz249.jpg

25f3ygp.jpg

er moeten nog andere shocks op en een body dan vliegt het alu dakje er weer van maar voorlopig zorgt dit voor wat bescherming. wss een fg beetle kap of een hot rod body. vanmiddag 2de testrit
:cool:

Laatst bewerkt:
IS dat die tvps van Alza racing?
en zie ik het goed dat er 2 ESC's op zitten??

jip tvp's van Alza racing: Alza-Racing

flux-1-5-foto_2890536_17456202_18758250.jpg

Er zit 1 esc op hoor en ook de gewone 2200kv motor van castle met 4 cellen en 18/44 gearing. heb wel 2 kleine extra fans bevestigd om de motor wat te koelen. Heb wel nog geen volledige rit kunnen maken want de pinion kwam telkens los (geen threadlock gebruikt) maar de wagen reed wel lekker!

vanmiddag test nr 2 ;)

Gisteren en vandaag maar even twee orders gedaan bij Liquid RC;

-Swaybarset.
-8x16x5 mm lagers voor de wielen (van de E-Revo maar besteld aangezien de B085 van HPI niet op voorraad is).
-Proline Ford F650 kap.
-Bodymount washers met leash zodat de clips blijven zitten aan de kap zonder dat je de clips in je broekzak hoeft te doen.
-HPI wielverbredersset.

Ben benieuwd wanneer e.e.a. geleverd word, heb wel al de melding gehad dat morgen alles op de post gaat (eerstvolgende werkdag). Aanzienlijk goedkoper dan in Nederland en 0,97 eurocent verzendkosten.

Eerste keer dat ik daar besteld heb.

Eerste pakketje vandaag geleverd met de Swaybarkit, de lagers en de bodyclips. Had ik een dag later besteld dan de Prolinebody en de wielverbreders, hoop dat die morgen anders maandag geleverd gaan worden.

Gisteren ook blauwe Dylon gehaald om het setje witte Rulux velgen te gaan verven. De kap word blauw met zilver dus de velgen dan ook maar blauw.

Vanmiddag een ritje gedaan met 2 x 8000mah 2cel lipo's van 20-30c en na max 10min rijd de wagen al in snokjes en plots weer een eindje goed. na 10 minuten al leeg? De cellen zitten op 3,79volt maar na 10minuten al? 8000mah lipo's?

De motor, esc, lipo's zijn totaal niet warm, alsof er niet mee gereden is zelfs... enkel de pluggen van de esc waar de motor draden ingeplugd worden zijn wat warm maar ook nog met de vingers aan te raken. ik rijd ook echt voorzichtig want met die 5b conversie wil ik niets overbelasten, ook geen speedruns dus. alle esc settings staan op minimale belasting voor motor lipos en esc.

ik vroeg me nu af of ik beter af zou zijn met 6cel 5000mah lipo's met een 40c rating of???

miss wat raad aub ;)

Hoeveel mah is er in de lipo's gegaan bij het laden? Dan kun je zien of je ze echt leeg hebt gereden of dat er misshien iets anders aan de hand is.

Eerste pakketje vandaag geleverd met de Swaybarkit, de lagers en de bodyclips. Had ik een dag later besteld dan de Prolinebody en de wielverbreders, hoop dat die morgen anders maandag geleverd gaan worden.

Gisteren ook blauwe Dylon gehaald om het setje witte Rulux velgen te gaan verven. De kap word blauw met zilver dus de velgen dan ook maar blauw.

En tweede pakketje ook zojuist afgeleverd met de verbredingsset en de F650 body. Postbode had ook meteen 4 witte Jconcepts Rulux velgen bij zich :D. Meteen de vrouw naar de Kwantum gestuurd om effe een grote pan te scoren, ga zo de velgen in de Dylon zetten, foto's zal ik wel effe posten.

Twee potjes blauw, eerste twee velgen liggen nu voor 15 minuten in het water, zout is erbij gedaan, foto's van hele proces volgen vanmiddag ;)

ai, je doet ze dus niet allemaal gelijk?
Goed op de tijd letten dan he?
Enne zout? Heb ik nooit gedaan, maar zal wel werken dan.
Ben benieuwd hoe donker je ze gaat maken

Donker;) maar op de foto's straks lijken ze lichter door de flits.

Passen niet alle 4 in de pan dus gaan per twee. Kleurdiepte gaat dus op het oog en controleer ik straks rond de 13 minuten.

De eerste twee zijn klaar en ziet er erg mooi uit iig :D

Zout zorgt voor procesversnelling en beter in trekken in het kunststof naar het schijnt.

auto lipo stond aan maar de cut off per cel stond op 3,5volt ,dat was miss iets te hoog, heb ze nu op 3,2volt gezet.

straks nog eens testen.

Back