Brushless 1/8 HPI Savage

Hmm, Ik kan het mis hebben hoor maar de MM 2200 Kv zit toch standaard in de Flux?
Dus dat zou geen problemen moeten geven lijkt mij?
 
Hmm, Ik kan het mis hebben hoor maar de MM 2200 Kv zit toch standaard in de Flux?
Dus dat zou geen problemen moeten geven lijkt mij?

Intern is het dezelfde motor alleen de behuizing is wat anders, de motor zit vast met twee beugels:

Blur_n_Tork.jpg
 
niet echt. rijdt met de revo toch rondjes om de savage heen als het op handling aan komt. ;)
Mja, ik geef toe dat de Savage meer bedoelt is voor mensen die toch niet kunnen rijden. :p dan kun je hem maar beter gewoon lomp sterk maken, blijft die iig nog heel. :mrgreen:
 
Als je handling wilt koop je gewoon een truggy. De Savage is bedoeld voor mensen die gewoon een sterke MT willen hebben, los van het feit of ze wel of niet kunnen rijden ;)

De kerel in dat filmpje kan iig aardig vliegen. Ik moet nog altijd dat frontflip to backflip proberen, iemand hier dat al eens gedaan / gelukt?
 
Laatst bewerkt:
is niet zo moeilijk. alleen moet je niet te lichte banden er op hebben zitten, dan rolt de body te traag en heb je niet genoeg tijd.

En nee, als je handling wilt koop je neit per definitie een truggy, de revo is ideaal om mee te bashen, en sterk zat.
maargoed, ik denk dat het algemeen bekend is dat jij persoonlijk een hekel hebt aan de Revo, dus kap er maar gewoon mee. ;)


Hier iig plaatjes van m'n eigen Savage. :mrgreen:
DSCN5188.jpg


DSCN5189.jpg


Dit was/is tot nu toe voor zover ik weet nog steeds de enige "bigscale" auto daarmee je out of the box kon springen etc. true, de bumpers passen niet bij de kap, maar wat niet is kan nog worden.
iig zijn de eerste flux delen al besteld. (accubakjes, center gearbox. en moet 1 draagarm vervangen plus voor missen de assen naar de wielen toe. dat is straks iig alvast gefixt.
als die rommel er allemaal in zit, eens even kijken wat ik nodig heb om er een 1717 in te hangen. :)

Voor zover ik tot nu toe heb kunnen zien is die nieuwe 1/5 van HPI ook deze auto. alleen met de XL offset assen en de SC kap ipv de 5t. ofwel iets breder.
Nu moet ik zelf zeggen dat ik het lange ranke model van de 5T zelf mooier vind. vind de Savage 5t om te zien zelfs mooier als de baja 5t, omdat de wielen ook netjes onder de kap zitten, en niet half uit steken.
kan iig eigenlijk niet wachten tot ik ermee kan rijden. :mrgreen:

ps: iemand enig idee wat een 3 speed gearbox van een nitro savage normaal mag kosten?
 
Laatst bewerkt:
Die heb ik er nu in zitten, en wil ik juist kwijt. :) Heb al een gearbox van een Savage flux besteld om in te bouwen. (dan heb ik ook meteen weer een achteruit.)

Zou er op zich wel een bouwverslagje van kunnen maken.. maar voor zover ik heb kunnen zien tot nu toe stelt de savage qua techniek geen drol voor. (gelukkig!)
je kunt alle gearboxen gewoon uitwisselen onderling. misschien dat ik een paar gaatjes moet boren voor de accu bakjes, maar echt modificaties zullen het niet zijn.
 
Die heb ik er nu in zitten, en wil ik juist kwijt. :) Heb al een gearbox van een Savage flux besteld om in te bouwen. (dan heb ik ook meteen weer een achteruit.)

Zou er op zich wel een bouwverslagje van kunnen maken.. maar voor zover ik heb kunnen zien tot nu toe stelt de savage qua techniek geen drol voor. (gelukkig!)
je kunt alle gearboxen gewoon uitwisselen onderling. misschien dat ik een paar gaatjes moet boren voor de accu bakjes, maar echt modificaties zullen het niet zijn.

Lol, dat van die gearbox had ik kunnen weten (nog maar ff een bakje koffie pakken :rolleyes:).

Een apart bouwverslag is idd een beetje overkill...
 
Ik denk dat die 5sc van HPI (die ze dus binnekort uit brengen) wel een groot succes zou kunnen worden. Mits die maar goed geprijsd word.
In het principe is het (voor zover ik heb begrepen) eenzelfde auto als dit. dus als die iets meer kost als een Savage Flux zou ok zijn. maar hij moet qua prijs niet in het bereik van een 'echte' bigscale komen, want dan zal die ook floppen denk ik.
van de andere kant.. deze opbouw maakt het wel mogelijk om een lichte 1/5 te maken, waarmee je ook nog goed zou moeten kunnen springen etc. dus het zel me iig benieuwen wat het word.

Iig deze week maar eens even de nitro meuk van deze auto op marktplaats zetten. even wat funds raisen voor het elektro setje wat ervan moet komen. :mrgreen:
 
Klamath, je moet toch toegeven dat kwa handling een truggy superieur is aan een ERBE? Ik vond mijn truggies iig beter dan de ERBE waar ik destijds mee heb gereden en al helemaal beter dan mijn Fluxzor, lol.

Ik ben idd geen grote fan van de ERBE. Het is wellicht een hele leuk wagen voor mensen die een beetje van beide willen: handling en bashen. Al zou ik persoonlijk alsnog voor een truggy kiezen (wanneer financieel mogelijk) aangezien dat heuze tanks zijn (mijn ervaring met RC8T en MBX6T). Voor puur bashen zou ik dan voor een stevigere truck kiezen. Ik zie het marketing aspect van de ERBE wel, maar kan me er niet echt in vinden.

Je Savage is wel bad-ass. Kan me bijna niet voorstellen hoe lang die wel niet is aangezien hij heeeel smal lijkt. Welke TVP's zijn dat? M.b.t. je LiPo's zou ik toch kijken of je ze niet tussen de TVP's kunt zetten ipv in de imo slechte boxes ernaast. Tevens zijn ze dan beter beschermd en betere handling (mits de LiPo's niet te hoog komen). Kies je toch voor de boxes kijk dan wel even het filmpje, daar staat een tip on over het bevestigen. Volgens mij was het iets van langere schroeven, dus wellicht is het niet direct op jou build van toepassing. Ben benieuwd naar de performance, de 1717 is een powerhouse en genoeg voor je build. Zo'n 2028 is meer voor de Baja modellen die toch een "tikkie" zwaarder zijn, voorkeur zou ook gaan naar jou weg. Oja, zet je er ook stabi's op? Heb ze zelf niet maar dat moet de handling ook erg ten goede komen heb ik her en der gelezen.
 
Laatst bewerkt:
Stabi's zitten er al op. :mrgreen:

't is een vrijwel originele Savage 5T, zijn dus de originele TVP's. (is blijkbaar geen echt bekend model. ) de auto is toen tegelijkertijd met de Baja 5T uit gekomen.
(hebben ook exact dezelfde kap.)
Vind hem iig wel erg cool staan. de wielen bijv zijn gewoon de voorwielen van een 5T. dus qua onderdelen is het ook simpel.

Het enige wat me een beetje zorgen baart is de lengte van de voorste center shaft. die is echt onbenullig lang. :lol:
Mja, als die het begeeft maak ik wel een sterkere versie.
 
Ahh relaxt!

Ik dacht dat de originele TVP's zilver waren, nja je ziet de auto niet veel rijden dus ik vergeef mezelf dat ik dat niet wist ;). M.b.t. die shaft, die is inderdaad bangelijk lang. Vond de centerrear axle bij mijn FLM al lang, maar dat is niets vergeleken met die van jou.

Denk dat ik, wanneer ik weer zin/tijd heb ook zo'n 5T conversie ga maken voor op grover terrein te rijden en dan de XS gebruiken voor het "lijpe" bashwerk.
 
Laatst bewerkt:
heb nog wel een kapje voor je dan. :mrgreen: (de originele van m'n Baja 5T, heb er nu zo'n woodster wide body op zitten.) maargoed, eerst maar eens kijken hoe het gaat met de electro ombouw. :)
 
Ik heb niet zoveel met Shortcourse eigenlijk, maar vind die fotos van jou wagen toch erg mooi Klamath..
Vooral de banden en TVP chassis onder de kap zien er ook mooi uit
Grts
 
Back
Top