Brushless 1/8 HPI Savage

Ik volg dit draadje nu al een tijdje en kan maar 1 ding zeggen, ik blijf wel bij de standaard 2.4ghz zender van hpi gaat ver zat en geen problemen.;)

Ach je wilt wat, een Spektrum zender en een Savox servo.
Je krijgt wat, problemen/uitdaging.
En je wilt wat, oplossing.

Mooie hobby toch? lekker knutselen. :D

maar verder groot gelijk hoor. ;)

Idee?, misschien al gedaan :draai de stekker vanaf de y kabel die in de esc gaat eens om .

Suc6

V1.13.3

Laatst bewerkt door een moderator:
Ff een foto om één en ander aan te geven. Misschien ziet iemand wat ik niet zie?

full

Savox servo is idd ook een probleem in meeste wagens, zijn echte stroomvreters.
Gelukkig was bij mij het met een ubec opgelost.

Nog mensen wezen rijden?
Laatst een stukje getest op 5s en de big joes. Meer op mn dak gelegen dan op de banden ;-) Proline kapje heeft een paar afgeronde hoeken nu
Binnenkort maar eens een echt stukje offroaden ;-) ( en een goede cam ipv iphone :rolleyes:)

Overigens wordt ik er nu wel gek van. Twijfel of de ontvanger nu kapot is. Door het binden waarschijnlijk op het eerste kanaal iets fout gegaan. De servo ging raar doen en uiteindelijk ging de uitslag naar links, kon verder wel gewoon sturen maar als ik het stuurwiel los liet ging ie weer naar links.

Kanaal 1 gereset en weer binden. Niet gelukt. Toen ik de boel zonder bindplug aanzette had ik weer geen lampje (zelfde als met de Y kabel) met de bind plug wel een knipperend lampje.
Wordt er nu wel gek van.

Hoe kom ik er achter of ie kapot is. Binden lukt nu dus weer niet, gebruik de methode (zoals altijd volgens mij) die eerder wel werkte.

Laatst bewerkt:
Savox servo is idd ook een probleem in meeste wagens, zijn echte stroomvreters.
Gelukkig was bij mij het met een ubec opgelost.

Nog mensen wezen rijden?
Laatst een stukje getest op 5s en de big joes. Meer op mn dak gelegen dan op de banden ;-) Proline kapje heeft een paar afgeronde hoeken nu
Binnenkort maar eens een echt stukje offroaden ;-) ( en een goede cam ipv iphone :rolleyes:)
ja volgende keer maar weer eens echt offroaden en goed filmpje schieten.

ff een update, met direct de vraag om HULP!!!

BEC uit de Savage, alleen de plus en min draden zitten nog aan de ESC stekkers en deze afgetaped.
Inmiddels is het zover dat zowel de DX3S met SR300 als de DX3R met SR3100 op geen enkele van mijn drie wagens te binden zijn.

Dat brengt mij bij de gedachte dat de ESC iets met de ontvangers doet en dat elke "nieuwe" ontvanger uiteindelijk ook weer kapot zal gaan.
De output spanning op de ESC stekker (die in de ontvanger gaat) is 5,6 volt met twee 2S lipo's. (Dus 4S)
Zelfde meting bij de Revo gedaan (gelijke omstandigheden) en ook hier 5,6 volt.

Bij de installatie van de BEC ook de output voltage aangepast naar 7,4. Aan de interne BEC heb ik niks gewijzigd.

Tot zover de bevindingen, nu dan de vragen;

1- Hoe contoleer ik of de ontvangers kapot zijn of zijn ze na deze bevindingen al als kapot te beschouwen?
2- Als deze kapot zijn, iemand een idee wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn?
3- De gemeten output spanning lijkt mij goed, heb dan ook geen idee/zekerheid of een nieuwe ontvanger het gaat houden of ook weer kapot zal gaan.
4- Het aanpassen van de output voltage van de externe BEC heeft toch alleen effect op de externe BEC en heeft nu toch verder geen gevolgen?

Hoop echt geholpen te kunnen worden om dit te kunnen oplossen of zekerheid te kunnen krijgen. Kan natuurlijk nieuwe ontvanges aanschaffen, maar ik heb nu geen enkele zekerheid dat die het wel gaan doen/overleven.

Thanks in advance.

Laatst bewerkt:
Ik begin steeds meer twijfels te hebben over jouw aansluit methodes.
Ontvangers gaan niet zomaar stuk namelijk.;-)
foto's van het geheel? aanluitingen etc?

Ik begin steeds meer twijfels te hebben over jouw aansluit methodes.
Ontvangers gaan niet zomaar stuk namelijk.;-)
foto's van het geheel? aanluitingen etc?

Ook ik twijfel aan mijn eigen kunnen, vandaar mijn posts hier. ;)
Dat is opzich goed nieuws dat ze niet snel kapot gaan.

Foto van het geheel;
full

Foto van dichtbij;
full

Toelichting op de foto's;
De ESC stekker heb ik tape omheen gedaan om de rode draad goed in de stekker te houden. "lipje" was afgebroken bij het verwijderen van de rode draad voor de BEC montage.
Op de "achtergrond" de rode en zwarte draden met tape.
Als ik de stekker andersom in de ontvanger steek, doet ie het niet.

Hoop dat het zo duidelijk is.

Ik kan er weinig uit opmaken, behalve dat het een beetje onoverzichtelijk is.
Wat is dat draadje wat van de accu/esc stekker komt? Die rode en zwarte

ik zou je heel graag willen helpen ,maar ik word niet veel wijzer van die foto's.
wat doet hij nou precies niet? alleen binden of helemaal niks meer.
als hij niet wilt binden kan je ook de startup time van de esc verlagen ,had ik ook ooit last van met binden.

Ik kan er weinig uit opmaken, behalve dat het een beetje onoverzichtelijk is.
Wat is dat draadje wat van de accu/esc stekker komt? Die rode en zwarte

Dat zijn de plus en min draden die nodig zijn voor de externe BEC. De BEC heeft deze ook en had ze aan elkaar gemaakt.
Nu dus terug naar de oude situatie zitten ze nog vast aan de ESC stekker gesoldeerd en het andere eind afgetaped.

[URL="
To Wire A RC BEC How To Connect A BEC On Your RC Car or Truck - YouTube[/URL]
is toch echt niet moeilijk.

ik zou je heel graag willen helpen ,maar ik word niet veel wijzer van die foto's.
wat doet hij nou precies niet? alleen binden of helemaal niks meer.
als hij niet wilt binden kan je ook de startup time van de esc verlagen ,had ik ook ooit last van met binden.

Wat ik op de foto kan zien:

- Servo niet aangesloten
- ESC rechtstreeks naar ontvanger (met de rode kabel erin!)
- Externe BEC niet aangesloten
- twee loze draadjes uit de lipos stekkers ivm Externe BEC

Van horen zeggen:

- led knippert op de ontvanger
- esc geeft geluid signalen en blijft piepen ivm bind status

Mijn conclusie:

Ontvanger is goed aangesloten, anders knippert deze niet wanneer hij in de bind modus staat. Rode kabel zit dus goed in de ontvanger anders had hij geen stroom. en dus....? volgens mij kan er weinig anders mis zijn dan dat ie kapot is....? Iemand nog ideeën???

Back