Brushless 1/8 HPI Savage

Het is de motormount die bij de conversiekit hoort. Ik weet niet meer waar ik de pinion vandaan heb. Ik meen van Tekno... Maar dat zal ik vanavond ook ff checke!

Edit: het was geen 30 maar 28T... Ik heb helaas geen flauw idee welk merk het is.

Laatst bewerkt:
Vandaag iig een RPM voorbumper voor de Baja 5T besteld. wat ik er zo van kon zien moet die aardig mooi in de buurt komen van wat ik nodig heb op m'n Savage 5T. :) zou die einderlijk een fatsoenlijke skidplate/bumper hebben. :mrgreen:

Hoe staat het met je 5T? Kan ik ergens foto's of een bouwverslag vinden?

Ik ga mijn Alza Racing 5B chassis ook voorzien van een 1/5 ProLine Desert Rat 5B->5T conversion body, ziet er toch wel beter uit dan alleen met een kaal chassis rondrijden :cool:.

De schroefjes die de ring gear op de diff cup houden niet te strak aandraaien. Desnoods 1 shim verwijderen onder het tandwiel wat aan je diff outdrive zit.

Laatst bewerkt door een moderator:
De schroefjes die de ring gear op de diff cup houden niet te strak aandraaien. Desnoods 1 shim verwijderen onder het tandwiel wat aan je diff outdrive zit.

Bedankt, heb er al een 2e pakkingtje tussen gedaan met hetzelfde effect.
Toch loopt die voor nog iets anders als achter......
Maargoed ik zal wel een pietlut zijn....
Eerst maar is gaan rijden, uit elkaar kan altijd weer:)

Zijn er mensen die met 1/5 baja wielen/banden rijden op hun savage?
Ik dacht in die richting om ballooning onder controle te houden.

In 't verleden tapete ik mijn banden, maar ervaring leert dat dat toch weer loskomt.

Best voorwielen of achterwielen? De achterwielen veroorzaken meer griproll vermoed ik, maar ook meer grip bij acceleratie.

Op een normale (XL) Savy vind ik het overkill. Wil je toch grotere banden kijk dan een naar de Proline Trenchers.

2

Vandaag de motormount ed gemaakt voor de xl flux. Ik wilde mn 4s lipos uit mn slash ook gebruiken voor de xl zodoende de motor wat hoger. Past allemaal super nu. Een gedeelte van de hogere cog word weer opgeheft door de flux xl tvp's.

d52e96a5-305e-5627.jpg

d52e96a5-306a-daeb.jpg

Zijn er mensen die met 1/5 baja wielen/banden rijden op hun savage?
Ik dacht in die richting om ballooning onder controle te houden.

In 't verleden tapete ik mijn banden, maar ervaring leert dat dat toch weer loskomt.

Best voorwielen of achterwielen? De achterwielen veroorzaken meer griproll vermoed ik, maar ook meer grip bij acceleratie.

Op een normale (XL) Savy vind ik het overkill. Wil je toch grotere banden kijk dan een naar de Proline Trenchers.

2

Je wilt niet groter dan Trenchers of misschien Big Joe's, hier mijn Savage op de Trenchers.
dsc9065.jpg

dsc9064d.jpg

dsc9062f.jpg

Ik heb wel een verlengde versie dmv FLM zijplaten en spoorverbreders. Dus op de standaard Savage staan deze banden in verhouding nog groter!

Vandaag de motormount ed gemaakt voor de xl flux. Ik wilde mn 4s lipos uit mn slash ook gebruiken voor de xl zodoende de motor wat hoger. Past allemaal super nu. Een gedeelte van de hogere cog word weer opgeheft door de flux xl tvp's.

d52e96a5-305e-5627.jpg

d52e96a5-306a-daeb.jpg

Zo heb ik het ook, mooi clean alles binnenboord.
Al is mijn motor een stuk groter;)

hoi, ik heb even een vreemde vraag, ik heb een hpi tork 2200kv motor, hij zit in een revo maar dat even ter zijde...

ik heb een mamba monster 2200kv (zwart) en een hpi tork 2200kv motor, en dat zouden de zelfde motoren zijn... echter merk ik 2 verschillen op.

de mamba heeft behoorlijk wat weerstand als hij uit staat, de tork niet, die kan zo goed als vrij rond draaien. en ze klinken heel anders als ik rem, de tork klinkt net als een ruimteschip van de jetsons (wel cool overigens) de mamba heeft dat veel minder.

de tork zit als het goed is standaard in de savage, dus ik wilde vragen of dat normaal is dat de tork geen weerstand heeft.. en is er misschien verschil tussen de groene en de zwarte mamba, of zijn er 2 verschillende tork motoren?

Groeten Bob

hoi, ik heb even een vreemde vraag, ik heb een hpi tork 2200kv motor, hij zit in een revo maar dat even ter zijde...

ik heb een mamba monster 2200kv (zwart) en een hpi tork 2200kv motor, en dat zouden de zelfde motoren zijn... echter merk ik 2 verschillen op.

de mamba heeft behoorlijk wat weerstand als hij uit staat, de tork niet, die kan zo goed als vrij rond draaien. en ze klinken heel anders als ik rem, de tork klinkt net als een ruimteschip van de jetsons (wel cool overigens) de mamba heeft dat veel minder.

de tork zit als het goed is standaard in de savage, dus ik wilde vragen of dat normaal is dat de tork geen weerstand heeft.. en is er misschien verschil tussen de groene en de zwarte mamba, of zijn er 2 verschillende tork motoren?

Groeten Bob

kan niemand mij vertellen of dit normaal is?

ik heb hem tweedehands van een forum lid overgenomen, die zei dat hij zo goed als nieuw was.. maar dat zegt niets.. prestaties liegen er echter niet om.. en warm word hij ook niet...

Back