Brushless 1/8 HPI Savage

Banden heb ik geen idee van maar voor de shocks kan je volgens mij geen betere hebben dan de standaard big bore van een flux hp.


HD
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik ga morgen naar een modelwinkel voor te kijken voor wielen-shocks:D

kan ik bijvoorbeeld ook revo wielen er op zetten?, of zijn deze gewoon veel te zwak(zag dat ze snel kapot gingen op een revo)
 
Geen revobwielen kopen. Ik zou voor proline trenchers gaan, kosten wat maar zien er super uit en gaan lang mee.

2
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovendien zijnze lekker groot, goed voor het bashen en hebben ze goede grip.

2
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik lees veel dat deze iets te groot en te zwaar zijn, en dan ook de aandrijving kapot trekken.
dit is dan wel op een revo, en niet op de sterkere savage.
wat zijn jouw ervaringen?
 
Il heb ze zelf niet, maar rijd wel een 1/5 Savage zonder problemen. Badlands zijn ook fijne banden, als je groter wilt kun je ook kijken naar de HPI Terrapins, deze zitten standaard op een Savage XL.

2
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zelf geen ervaring mee, maar als je google't dan zie je best vaak die set voorbij komen.

Ik ben zelf mijn XL aan het ombouwen naar een xl flux en ik ga gebruik maken van de flux hp engine mount.

Dat is de originele set van hpi toch? De heb ik ook gezien daar zit alles bij ook de bullletproof diffs en dogbones. Is ook nog een optie die ik open houd. Ben nog niet helemaal uit wat ik ga doen. Nog ff verder googelen en misschien hier nog iemand ideeën?
 
hoi allemaal,

ik heb ook sins kort een savage flux hp.
er zitten 8 shocks op van een x4.6(denk ik), en dirtbonz banden.
en een x4.6 body, verder is hij helemaal origineel.

nu heb ik een paar dagen geleden de pinion vervangen want die was versleten, en alle schroefjes even nagegaan en vastgezet met threatlock.
en alle schokbrekers bijgevuld met 35w.

ik rij met 2 gens ace 2s lipo's van 5800mah, en de originele 27mhz am zender(die ooit nog een keer geüpgrade word)

nu was ik op de 3 rit tegen een paal gereden(het werd al donker...) en toen brak mijn schokbreker.
ik had al gezien dat deze krom was bij het bijvullen en had dus ook niet verwacht dat hij heel lang mee zou gaan.
toen ik langsging bij toprc voor een nieuw schokbreker asje en onderste kapje werd mij verteld dat ze deze niet hadden(terwijl hij er volgensmij geen zin in had om te gaan zoeken), en eenmaal thuis keek ik op mijn computer en zag dat ze alle onderdeeltjes gewoon op voorraad hadden:2gunfire:
ik zal vanaf nu dus ook nooit iets kopen bij toprc, wat een slechte service...

en ik heb toen straks met wat speedruns een dirtbonz band laten klappen.

nu mijn vraag:
welke banden kan ik het best kopen voor mijn savage, het liefst niet al te duur, en ook een beetje stevig:D
de dirtbonz hadden ook al scheurtjes er in, dus het is logies dat die klapte...

en ik kan aluminium veren kopen, dezelfde als de std op de 8veren versie alleen dan alu.
of zouden jullie andere veren aanraden?

alvast bedank:D
speedruns met dirtbonz :banana:gebruik daar gewoon straatbanden voor of de stock flux banden vind ik persoonlijk overal goed voor.

en ik zou gewoon 4 bigbore shocks erop gooien.rij al een paar jaar met de savage en nog geen een krom gereden.
 
deed geen speed runs op straat, dan was het profiel weg geweest, deed het gewoon op gras;)
ik ben ook aan het denken aan de originele, of de trechers, maar ben bang dat mijn aandrijflijn dat niet prettig vind:(
het zijn allebei gewoon all terain banden, de trenchers lijken mij beter, maar ik denk dat de originele beter voor de rest van de auto is;)
 
ben vandaag bij shamrock in Maastricht geweest, en heb hpi dirt claws gekocht:D
deze leeken mij beter dan de dirtbonz banden, omdat deze wat harder zijn.
nu heb ik ook gelezen dat deze niet zouden balloonen onder het rijden:D
heb ook een setje draagarmen gekocht, want de paal had blijkbaar toch wat meer beschadigd dan ik gezien had:(
is maar een klein scheurtje, ik denk dat hij het nog wel even volhoud, zodra hij helemaal breekt vervang ik hem.
ook heb ik 8alu veren gekocht, en nog 4 plastic voor reserve, dus heb ik in totaal 2setjes veren 1 alu en 1 plastic:D
ik ga de dirt claws achter doen en de dirtbonz voor, zodra die kapot gaan vervang ik ze ook door de dirt claws.
 
Je hebt dus verschillende banden voor en achter? Vind ik persoonlijk niet zo'n strak plan omdat er geen differentieel tussen zit. De verschillen in omtrek tussen beide handen zal frictie zetten op je complete aandrijflijn, plus je electronica. Op gladde ondergronden is het effect wellicht niet heel groot, maar het is er wel. Mijn advies: koop nog een nieuw setje.

2
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de diameter van de dirtbonz banden is in totaal 1mm kleiner dan de dirt claw banden, alleen het profiel is anders en de breedte is iets groter van de dirt claws.
ik denk niet dat zo een klein verschil de aandrijving kan beschadigen, de voorwielen zitten toch 90% van de tijd in de lucht:D
vind het zonde om de dirtbonz banden weg te gooien als ze nog best even mee kunnen:(
 
Kan mij iemand helpen met de volgende vraag:
De kabel van de esc naar de ontvanger mag ik die verlengen?
Want ik geraak net niet in mijn ontvangerbox.
En kan ik dan best de kabels onderbreken en een stuk tussen zetten of kan ik het beste een verlengstukje halen?

Bedankt heren!
 
Mac, en rijdens baloonen? Je mag het natuurlijk zelf weten.

Ruud, i know, thanks anyway.

Zaman, als je die vraag stelt zou ik een simpel verlengstukje kopen.

2
 
Laatst bewerkt door een moderator:
met balloonen heb je gelijk, maar je hebt toch het zelfde effect als je met 4 dezelfde banden rijd, want als de voorkant omhoog komt balloonen alleen de voorbanden, en dan is de diameter van de voorbanden ook anders als achter, en de tractie is dan ook anders:???:

ik weet het zelf ook niet, en google kan me er ook weinig over vertellen, ik denk dat het niet zoveel uitmaakt, de diameter is nagenoeg gelijk, alleen bij balloonen zal het anders zijn, maar dat is normaal ook zo, denk/hoop dat de banden het eerder op zullen geven dan de aandrijving, en op gras en bosgrond zal het toch niks uit maken:???:
 
heb nu ongeveer 5 keer er mee gereden, en het ging allemaal goed.
maar vandaag brak ik 2 dogbones:confused:
eerst een achterste, en daarna de dogbone die van de midden bak naar het voorste diff gaat.
ze zijn allebei op de naad gebroken, en ze waren niet krom of iets dergelijks:confused:
kan dit komen door de verschillende wielen?
het is 1 achterste en 1 middelste, dus het lijkt me niet, anders was er wel alleen de middelste gebroken, of een tandwiel.
 
Ik kan me zo geen 4wd autos voor de geest halen met verschillende banden voor en achter (behalve zand setups en smallere banden voor maar wel van dezelfde grootte en soort profiel)
Jou banden zien er wel compleet verschillend uit
Zou denkik toch zo snel mogelijk gelijke banden voor en achter zetten om geen risico te lopen..
Grts
 
Wellicht heeft het er niets mee te maken, wellicht ook wel. Zoals ik voorheen al zei zou ik het nooit doen zonder midden differentieel, en dan nog ben ik er geen fan van.

2
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welke tvp's kan ik het beste gebruiken om mijn flux naar Xl om te bouwen?
FLM erg mooi, maar wil eigenlijk ook de ESC lager/tussen de tvp's hebben.
Bij de TCS tvp's kan dat weer wel maar dan weer geen grote skidplate.
Verschillen ze ook nog iets in lengte?
Afgezien van kosten/verzendkosten wat is de beste keuze? Graag jullie advies.

Thanks in advance.
 
Back
Top