Brushless 1/8 HPI Savage

Let op met de kershaw set. Ik heb er op savage central veel slechte ervaringen mee gezien, uiteenlopend van scheve tandwielen tot een kromme motorplaat.
 
Oke die set wordt het dan dus niet.
Ik dacht zelf om het volgende te doen:

-HPI 100905 idler gear set
-Tacon 2000kv motor 25v, 6s omvang 39,8mm
-150A esc Turnigy

Iemand nog een goede tip voor een motor mount 39,8 mm?

En alle andere tips voor de ombouw zijn ook welkom hoor;-)

PS iemand ervaring met hobbypartz?
 
Laatst bewerkt:
Alzaracing heeft een mooie middndiff conversie. Misschien dat daar een goede motormount bij zit. Of l8s verkrijgbaar is.

En wat dacht je van de hpi conversie?
 
Klopt maar ik heb hem nog wel via een winkelier kunnen krijgen. Was vorig jaar en duurde wel lang maar uiteindelijk toch gekomen. Anders kijken welke onderdeelnummers er nodig zijn. Kan wel kijken of ik de handleiding van de set nog heb.
 
Dat zou top zijn het frame heb ik al op de kop weten te tikken origineel voor 16 euro:p Met de handleiding kan ik vergelijken welke onderdelen hetzelfde zijn en welke er vervangen moeten worden.
 
Lekker aan het bouwen geweest. Ik had een doos vol spul op marktplaats gekocht. Incl een brushless set. Een nemesis 8xl motor en quark monster pro regelaar. Die doen het zelfs nog :) die zullen binnenkort verhuizen naar een trophy buggy nitro die ik om ga bouwen. Er ligt al een trackstar set gereed om in te bouwen. 150a regelaar en 2350kv motor.

De alu diffhuizen die worden vervangen door savage x plastic versies. Dus wie intresse heeft in de fastlane alu die laat et maar weten. er zat ook nog een flm chassis set in de doos met kershaw motormount en 1cm dikke alu shocktowers dat zal allemaal op mp verkocht worden incl de hoop reserve spul wat ik nog heb liggen. Kan bijna nog een savage bouwen. :)

ffc06b8a80ace6413ddceea42b0aee5b.jpg
c26013f424f39f90027fd2e785b07dfc.jpg
4857ffe29ab1434a1ccaf74c0cadd6e5.jpg
150a59f231ed6d22401c48c591b952e9.jpg
0b634806f5fdba08415786e48864c401.jpg
58a3b9b1d1cd2d16b3aa6a08a3f1fbef.jpg
3de4b644144c3c640656a8edbc62ce9d.jpg
 
Ja dat bumpertje ben ik ook niet zo blij mee. Die gaat er wel weer af. Ik kom 1 kunstof verbindingstukje tekort anders zat er nu al een normale bumper op.

Ook heb ik de progressieve veren van rc raven besteld voor deze shocks. Nu zijn ze veel te zacht.
 
Ik heb nog wel 2 van die verbingsstukjes liggen.
Alleen zijn die van de oudere savages.

Dus moet aan de zijkant van de bulkhead erin geschroefd worden.
Laat maar even weten als je ze wilt hebben.

En stuur me ff een PM met foto's van de FLM spullen als je wilt. Ben wel benieuwd wat je te koop gaat aanbieden.
 
Waarom gaat u terug naar de plastic diff cases?
Die zullen sneller breken neem ik aan, en je vervangt ze moeilijker dan bijvoorbeeld een draagarm?

Maar verder een mooie auto!
Zitten er spoorverbreders op of is een savage altijd zo breed?
 
Ja die stukjes wil ik wel hebben. Het zijn idd de oude die ik moet hebben. Ik heb je pb gestuurd. Laat maar ff wete hoe of wat
 
Meer persoonlijke voorkeur. Ik heb al eerder een brushless savage gehad en rijd veel op het strand. Als je dan je diffs wilt schoonmaken zijn de alu een pain in the ass. De plastic kun je met een paar schroeven al bij je diffs.
 
Zo de plastic diffhuizen zitten erin. Ook gelijk de tranny maar omgebouwd naar flux en gelijk alles geharde tandwielen erin. Ook de onderste twee vervangen. Die nieuwe leken nu wel goed gehard. Diegene op de uitgaande as waren die uitsparingen zelfs dichtgegoten. Hpi heeft deze zeker toch sterker gemaakt.

5180f7c01151adc3261e7c3b1090b51b.jpg
 
Hallo,

Ik heb gister een savage flux op de kop getikt, en heb een vraag over de aandrijf/overbrening.
Is het normaal dat overal speling opzit?
De driveshaft war de spur opzit die kan ik een paar mm heen en weer bewegen.
met het gevolg(in mijn ogen) dat de spur heen en weer beweegt en geen goed contact maakt met de opinion.
ook lijkt het dat de slipperclutch hub een beetje krom is, gebeurt dit vaker met de savage?
Normaal ben ik van het uitshimmen Maar ben niet bekend met de gearbox van HPI.
dus vraag het eerst maar aan de pro's..

gr Jacco
 
Zoveel speling als je op de shaft hebt waar de spur opzit is zeker niet normaal.
Een slipperhub krom? Er zit wel vaak iets van een slag in de spur maar als ik jouw verhaal zo lees heb je een flink afgeragde flux op de kop getikt.
 
nou dat valt denk ik wel mee..
als ik de staat van de auto in het algemeen bekijk..
Maar het word dus even weer investeren..
Zijn er betere aftermarket upgrades?
Of kun je mij iets aanraden?
 
Back
Top