ron van sommeren
Forum veteraan
Die vertragingstijd is programmeerbaar Ad. Vijf seconden voor model van een mammoet-tanker?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Die vertragingstijd is programmeerbaar Ad.
Vijf seconden voor model van een mammoet-tanker?
En aantal bladen, en spoed. Of is dat te vliegtuig gedacht? Geen idee wat invloed van straalbuis is.... Er is maar een ding van belang, diameter schroef ...
Houd de meetsnoeren zo kort mogelijk bij het meten van stroom, niet de standaard meetsnoerlengte van 1 meter (x2) gebruiken. Verlengen van kabels tussen accu en regelaar kan je heel snel een borstelloze regelaar kosten. Zie... Na inmiddels 4 proefvaarten is het stroomverbruik (model weegt 53kg) op schaalsnelheid ongeveer 3,6 amp per motor ...
Doordat borstelloze motoren in zoveel Kv varianten beschikbaar zijn, doordat er meer magneetpool<>statorpool combinaties zijn, en verschillende magneetsterktes, is de diameter motor = diameter schroef vuistregel mi.i. niet bruikbaar meer. (Voor de koppelconstante Kt, Newtonmeter per Ampere, geldt: Kt =1/Kv, in SI-eenheden). Toepassing van die vuistregel zou leiden tot overgedimensioneerde motoren, geen probleem, of ondergedimensioneerde motoren/regelaars: barbecue... Het belangrijkste is zoek de juiste motor met de goede Kv en het werkt. ...
... ...
... De regel van diameter schroef is diameter motor gaat hier absoluut NIET op. ...
Verlengen van kabels tussen accu en regelaar kan je heel snel een borstelloze regelaar kosten. Zie
too long battery wires will kill ESC over time: precautions, solutions & workarounds
wij geen ampère slurpers
Dit is een ander probleem dan spanningsverlies t.g.v. langere kabels Vincent. Spanningsverlies bestrijdt je simpelweg door dikkere kabels te gebruiken. Echter, hier gaat niet om de hoogte van de stroom, spanning en de weerstand (in Ohm) van de bedrading.... Dit is voor ons langzaam vaarders niet van toepassing omdat wij niet met van die hoge stromen werken. Bij ons varen we gemiddeld op 12v (met hier en daar een uitzondering), Ook zijn wij geen ampère slurpers zoals de snelle jongens..![]()