BT nano FPV drone (ladybird)

Fotos?

ff met klein fijltje opschuren. Je moet met solderen snel werken anders is de flux weg, en eerst de tx en het draadje afzonderlijk solderen. Daarna alleen samen smelten.

Ok, zal ik onthouden.
Ik heb geprobeerd wat op te schuren maar ik vind nergens nog geleider terug aan de aansluitpuntjes.Vrees dat er niks meer mee te doen valt. Ik heb nieuw materiaal besteld, volgende keer beter ;)

Kijk eens wat ik nou vind?

5.8GHz transmitter/receiver set

In een Zwitserse webshop dan nog!
Voeding kan met 5 volt en de tx weegt aprox 5 gram. Bij dit dingetje hoef ik niet meer te knoeien met mijn soldeerpen op dat printplaatje. Hoef enkel maar aan de bedrading te werken wat geen enkel probleem is.
Nadeel hier is wel dat de frequenties weer helemaal anders is dan de receiver die ik nu heb, dus zal ik de bijpassende receiver erbij moeten nemen. Denk dat ik deze ga bestellen :D

nog een optie is dit: http://www.foxtechfpv.com/58g-20mw-mini-wireless-tx-with-300000-pixel-cam-palntsc-p-210.html
direct klaar voor gebruik, jammer genoeg maar 55° view angle.

Hoop dat het deze keer gaat lukken want tbegint aardig geld te kosten xd

Laatst bewerkt:
Goed kunnen solderen? Laat me niet lachen :p
Dankzij mijn soldeerkunsten heb ik nu n halve fpv-set in de vuilnisbak waar ik 2 weken op gewacht heb :rolleyes:

Na nog even goed te hebben rondgekeken heb ik besloten volgende te bestellen:

Caméra 4gr 5.8GHz (set complet)

die 4 gram gewicht telt voor camera PLUS vtx.

Het ziet er me een mooi setje uit, en makkelijk tot hier te krijgen vanuit Zwitserland :)
Nadeel is de kostprijs. Maar voor een afgewerkt geheel heb ik het er best voor over.

Met nieuwe moed er terug tegenaan, al is er maar 1 ding waar ik nu echt spijt van heb.. dat ik dit niet eerder gezien had :rolleyes:

groetjes
Robby

Laatst bewerkt:
Dit draadje heeft mij ook aangestoken om een QR Ladybird FPV waardig te maken.

Afgelopen week aan het solderen geweest, en de afgelopen dagen in de avonden in huis FPV gevlogen. Het is erg leuk om te doen! Echter ik heb nog de standaard lens erop zitten, met 55graden FOV. En das wel te weinig. Dus heb nu de wide angle lens bestelt met 110graden FOV. Daarmee zal mijn zicht een stuk gaan verbeteren.

Mijn huidige gebruikte componenten:
QR Ladybird v2 DSM2 Walkera Devention Micro 4ch UFO QR Ladybird BNF Version - BUY NOW@RC711.com
Voltage step-up 5v van Pololu Pololu - Pololu 5V Boost Regulator NCP1402
520 TVL Nano Camera+AUDIO FPV Hobby - 520 TVL Nano Camera+AUDIO
200mw 5.8gHz A/V Transmitter FPV Hobby - 200mw 5.8gHz A/V Transmitter

De Ladybird staat er nu zo bij:
fotokaf.jpg

Ik was wel benieuwd naar het stroom verbruik van dit FPV setje. Dus heb het even gemeten.
Zonder FPV gear verbruikt de QR Ladybird 0,04a. En met FPV gear verbruikt ze 0,69a. Dus de FPV gear gebruikt 0,65a. In verhouding best wel fors. Maar met een Turnigy nano-tech 260mah 1S kan ik 5min vliegen, voordat de LBV ingrijpt. En dan zit er nog 3.3v in de cel. Dus heb nu me timer op 4min ingesteld.

Al met al, is het een leuk ding. De FPV setup geeft wel weer een leuke extra dimentie aan deze Ladybird. :)

Groetjes,
Patrick

Dat ziet er prachtig uit Patrick:thumbsup:. Als we weer eens gaan vliegen moet je hem meebrengen, wil dit wel eens live zien.

mvg. Freddie

prachtig gedaan Patrick :thumbsup:

Zal blij zijn als ik m'n pakje uit Zwitserland en Nederland zal ontvangen hebben :rolleyes:

vandaag is mijn 5gr fpv setje gearriveerd van rc-tech uit Zwitserland. Oorspronkelijk was het een 4gr setje maar vermits er aan de camera een microfoontje toegevoegd werd, is de nieuwe versie een 5 gram setje geworden. Nog steeds heel netjes, en zonder verandering van kostprijs.

Ik heb het materiaal nog niet ingebouwd in een toestel en ik heb mijn videobril nog niet ontvangen,maar heb wel al eens kunnen testen. Het resultaat is zeer goed volgens mij! Alles werkt zoals het hoort. Bij mijn volgende post zullen foto's komen van het geheel, quadcopter + fpv setje.

Hieronder een aantal foto's van de levering, is heel netjes gebeurd :D

vtx1p.jpg

vtx2.jpg

vtx3.jpg

vtx4.jpg

vtx4.jpg

Vandaag ook mijn spullen uit de links van Bas binnen gekregen, ook maar eens aan de soldeer slaan:D

In een ander draadje een Trex 450 via de lap top zien vliegen en dat leek me wel wat aangezien je dan ook captatie kan doen en de beelden kan opnemen
.

Stevo

Back