Ik vindt het slappe hap. Je moet de kist echt landen als een eitje.
Gooi en smijten alleen in de lucht, niet bij de landing.
Ik had bij de nieuwe kist torsie in de staart. Die is nu weg.... Brak bij veel te ruw landen. Goed gerepareerd.
Anders.... men kan eventueel ook voor een Wildflug Aktivist kiezen. Die wordt niet als competitief in de F5B beschouwd. Romp is echter robuster, koolvezel, en er is ook iets meer kool in de vleugels gebruikt. Over de kwaliteit zijn de meningen verdeeld. Vliegeigenschappen vergelijkbaar met de Hawk. En vast even zo goed uit te trimmen tot de perfectie, als de Hawk... naar wat ik lees?
start wildflug
geplatzte aktivist- fläche - RC-Network
Ik zou de Hawk lekker bouwen en vliegen. Bij iedere reparatie wordt de kist sterker.
De gewichtstoename zal niet enorm zijn. Veel materiaal schuur je weer weg. Na reparatie was de romp meen ik +3 gram zwaarder. Koolstof is licht, maar een stuk sterker dan glas. Dat kleine beetje toevoeging gaf al zoveel extra sterkte. Ooit evalueer je je zelf weer eens... en koop je of een Charter... of een Surprise?
Je moet jezelf echt af en toe iets mogen gunnen.
In dit draadje is overigens een voorbeeld te vinden van iemand die vooraf gaat versterken. Je gaat er dan weer zoveel tijd in steken...
dan maar een surprise aramidevezel-romp zoals Gerben en Gert-Jan aangaven?
New F5b Tiger From Hobby-lobby - Page 37 - RC Groups
Eeuwig draadje... zeker interessant... aan het einde van het draadje heb je rooie ogen.
Of een kopie mal maken, en zelf gaan soppen. Ben je ook wel weer even zoet en vele euro's verder.
Dusssss... na gebruik is de bling bling er snel af... neem het maar voor lief! Gooi de doem scenario's overboord.
De kleuren zijn alle RAL... een nifty lakje is zo weer gevonden.
Zal je vliegprestaties verbeteren... (sprak ik)... zonder stresss...
Noot: volgende week ga ik even Wilco vliegeren op Stompetoren. Kijken hoe het zich ontwikkeld.