Budget hotliner

Het is de Planeta waar Gerben ook mee werkt. Ze zaten vroeger op de Keller Pro borstelmotoren. Daar vlogen de Limits vroeger mee. De metalen Planeta's schijnen erg goed te zijn. Punt is dat ze dus niet meer gemaakt worden.
Een ieder weet van het bestaan, en zijn dus gewild. Zelden in de aanbieding.

Heb je dus een betaalbare motor... zit je weer met een dure getriebe.
De AXI reductiekasten zijn niet slecht. AXI maakt geen rommel. Wel geeft men op de site aan tot hoeveel watt ze geschikt zijn.

Een Kontronik 600-38 voor rond de 208 euro is dan niet eens zo een slechte deal... en je kan voortgang maken met de bouw van je kist? Dat is ook het overwegen waard?

Overigens weer prima gevlogen vandaag! Ding vliegt echt vreselijk goed! (Wilco F5B) Gaat eens een beetje tijd worden voor zwaarder geschut.

Laatst bewerkt:
En waarschijnlijk komen er eind dit jaar ook wat gebruikte Neu motoren vrij...
Bas, ik heb nog wel een motor voor je, de WK motor van Guntmar, is dat niks?
Ding is voor 4S, dus dat past wel.
Propje past ook op de Hawk, 17x23

GJ

Moesten we maar eens aan snuiven GJ, op de seizoensafsluiter op Stompetoren... als er bij motor-aan geen knoop in de neus draaid!
Of de zaak gaat ego-trippen... zoals bij Gerben's unit :p en Marks...

Maar ik zit ook te broeden op die Kira 600.
Belangrijk dat ik hem zonder hulp kan wegwerpen. Dat gaat mijn mijn set-uppie zo kinderlijk eenvoudig...

Laatst bewerkt:
Mijn Surprise heeft nu 4000 watt piek, gooi ik zonder te rennen, zelfs zonder te lopen, weg.
Kist in mijn hand, kleine zwaai, net voordat ik hem loslaat motor aan en hij vliegt zo weg.
Dan begin ik maar eens te sturen, de eerste 10 meter vliegt ie gewoon zonder besturing, geen probleem.
Misschien dat je eens met de Hawk van Frank of Mark aan de kabel mag vliegen, dan weet je hoe snel dat is.
Als ik even overleg met iemand mag je misschien ook wel even de Surprise 14 vliegen op 25 september in Stompetoren.
Aan de kabel natuurlijk...

GJ

Kabelstadium? Mweueh.. Wel een beetje voorbij. :evilbat:

Voor het vermogen van Mark niet zo onder de indruk meer. Snelheid went.
Mis de Durchzug... :evilbat:
Kabel is dan eigenlijk meer vanwege de zendermodus...
Gaan met de banaan! :evilbat: Joepie!

Bas,

Je mag wel ff vliegen met mijn Hawkje met de 15x13 prop.
Deze heeft meteen trekkracht, en moet alleen te starten zijn.
( genomen op advies van GJ en Gerben precies voor dit doel )

Ps: Bas vlieg maar niet met de Surprise

Nee, niet zijn motor maar wel exact dat type.
Maar hij lag al ruim 2 maanden in mijn kast, ik kan er toch nog niet mee vliegen.
Hij zit nu in de reservekist van Gerben gebouwd.
Ben nu aan het proberen alles nog voor morgenochtend klaar te hebben, kan ie daar mee testen.

Haha, Bas mag dus niet met de S14 vliegen.
Frank, de Plettenberg zit in de S14 gebouwd... dat is de reservekist voor Gerben voor Bad B.
S14 met S16 romp.

GJ

Joepi! :evilbat:

Alsie daarna maar niet smoked is... :evilbat:

Jongens... ik ga snurken... morgen bijtijds weer aantreden in Odoornse! Wellicht tot morgen.. anders zondag!

Laatst bewerkt:
Toch wel met de Schulze regelaar 18200, want ik vermoed dat de cc180 gaat smelten. ( gaat de kist zo van stinken en dat is zonde )

Gr Frank

Frank, de Plettenberg zit in de S14 gebouwd... dat is de reservekist voor Gerben voor Bad B.
S14 met S16 romp.

GJ[/QUOTE]

Dat word dus een hoge hartslag de komende 2 weken haha.

GR Frank

Tuurlijk met de Schulze.
Dingen zijn niet zo duur, je hebt er maar 1 van nodig tegen de CC180, waar je er een stuk of 3 van verbruikt ;-)

Oh, enige eis die Schulze stelt is dat je of Schulze of Plettenberg stekkers gebruikt, anders heb je geen garantie.
Heb ik vandaag van Mathias Schulze en Ulf Herder vernomen.

GJ

Volgens mij heb ik het al eerder gehoord van Willy.
Maar iemand heeft zijn 18.200 ter controle naar Schulze gestuurd en die kwamen met:
De kabels van de accu naar de regelaar waren te lang, dit mag maximaal 20cm zijn, inclusief de kabels in de accu, incl de logger.
En de stekkers waren niet OK, het waren wel 6mm stekkers maar ik weet niet welk type.
Die stekkers worden beschadigd door het aanpluggen van de accu aan de regelaar en geven daardoor een grote overgangsweerstand.
Je moet de Schulze PP60 stekkers of de Plettenberg 6mm connectors gebruiken.

Ik denk dat dit bij de meeste duitsers ook wel bekend is.

GJ

Blijft een feest, goede stekkers. Ik ben tevreden met de schulze 6mm stekkers oude stijl. Preisliste Ladegeräte / Entladegeräte / Balancer / Equalizer (PP60)

@ Gert-Jan: de redenen voor de keuze voor de Hawk zijn:
1. ""budget"" vanwege de toename van het aantal crashes de laatste tijd, daarom beter niet direct doorstappen naar de RW4 en:
2. de competitie vliegt met de Hawk, ik verwacht de meesten uiteindelijk tussen de 2 en 3 KWatt.
En vooral punt 2 is natuurlijk de leukste aanleiding. Kijken wie het strakste vliegt. En hoe je de Hwak het beste in kan stellen op F5B.

PS mijn uiteindelijke set-up: Kontronik FAI18 (Kv4200), RFM 17*18, 4S V-maxx 4200 45C, mag je met 20A laden volgens het label (mijn PQ 4400 passen net niet).

Laatst bewerkt:
Ik vlieg de hawk met de normale settings zoals ze veschreven staan in de handleiding.

En aar het zwaartepunt ligt ik zal het niet weten.

Bas morgen met de hawk ff sturen ;)

Laatst bewerkt:
Ik moet helaas voor morgen afzeggen de hawk heeft weer een kleine reparatie nodig.
Één van de 2 busjes voor de hoofd bouten zijn dol.
Worden ze dus allebei vervangen.

Ik snap er nu niks meer van.
Vandaag de vlucht gemaakt met mijn nieuwe hawk f5b.
De vorige was in het kanaal terecht gekomen :-(
Na de 2e stijgvlucht een schurend geluid...dus motor uit en meteen landen.
4mm dik motorschot is weer losgekomen. Het was het originele motorschot met carbon versterking.
Nu maar eens met uhu endfest gaan lijmen.......kijken hoe dat gaat.

Indien je er eerst een soort kraag aanlijmt of ''pootjes'' heb je wel meer houvast welke motor heb je er nu trouwens in

gr Andre

Back