Budget hotliner

Ik vlieg hem met een 17x18 rood op 5 graden, 3200 watt met opgewarmde akkus

35 rakken heb ik met 17x18 goud gevlogen, kan dus misschien nog een rakje extra bij.
 
Bij de GM 17.5x17.5 moet de spinner een stukje naar voren.
Volgens mij past een 18x19 F5B gold ook nog wel (Freudenthaler gaat uit van een 45mm spinner).

GJ
 
pf, die budget kisten krijgen ook steeds meer vermogen!


Na een dutje van zo'n 2 jaar is mijn Hawk ook weer wakker en eerdaags vliegklaar. Durf het bijna niet te hopen, maar wellicht weer eens een wedstrijd vliegen dit jaar? Moet het wel weer lekker weer worden ipv dit herfstweer.
 
Hoi Jitze,

Welkom terug, alles goed met jou en de kleine?

Komend weekeind wordt het prachtig weer en gaan we weer een rondje vliegen in Dalfsen. Als je wilt kun je meerijden...

Groetjes,
Gerben
 
Dag Samen,
Heeft er al iemand ervaringen met de nieuwe Hawk van Staufenbiel?
Weet ieman waar ze goedkoper zijn of is een raketeworm beter een vervanger voor de toch steeds duurder wordende Hawk?

Mvg John
 
In Duitsland zijn ze er zeer tevreden mee, maar die zijn van die knoeiers met Peggy Peppers erin en zo.
De Hawk Evo kost 299 Euro maar ik zou toch eerder gaan kijken naar een gebruikte echte F5B of F5F kist.
Hij is ook nergens goedkoper te vinden.
De Hawk 1 was keuk, zat net op 200 euro.
Maar ik denk dat je voor 350 euro al een gebruikte raketenwurm of anders kan kopen, dat heeft betere prestaties.

GJ
 
De nieuwe Hawk is in principe precies hetzelfde als de oude Hawk. Een klein (en zinloos) verschilletje is de ´skeg´ voor- onder de romp en de luchtinlaten.
Jammer dat hij steeds duurder is geworden, maar je kunt Staufenbiel geen ongelijk geven, ze vliegen nog steeds de deur uit (steeds uitverkocht).

Bij die 300.-- euro komen natuurlijk ook nog de servo´s (bijvoorbeeld 3x Graupner DES428).
Logisch zou je zeggen, maar als je bedenkt dat de duurdere hotliners compleet met ingebouwde servo´s komen is dat al iets minder logisch.
Natuurlijk blijft het verschil met een Speedfire of Avionik erg groot (eventueel een gebruikte), maar scheelt toch alweer 100.-- Euro.

Gerben
 
Erwin is met een pylon/speedmodel bezig a la Ninja Speed en dat zijn totaal andere modellen dan hotliners / F5B.

Er komen geen F5B of hotliner modellen meer van Eisvogel.
Je kan eventueel een mal lenen van de Teaser, dan moet je op RCN bij Yello of Plastikmann zijn.
Maar om 1 model te bouwen ben je al zo'n 600 euro verder aan materiaal.
Dan kan je beter een gebruikte kist kopen of zelfs een nieuwe Speedfire, die vanaf 675 euro te koop is.
http://www.f5b.cz/de/katalog/Modelle/F5B/@produkt/Speedfire-F5B/


GJ
 
Hmm, wat de verschillen zijn.
Het zijn 2 totaal andere vliegtuigen, helemaal dat ding wat Erwin nu aan het bouwen is.
Hij is met een clubracer bezig, houten doosrompje, simpel vleugeltje van styro abachi.
Een pylonracer is tussen 1 en 140cm span, een F5B is op dit moment zo'n 180 a 200cm span.
Een pylonracer vliegt een driehoeksparkoer met de motor aan, zo'n 60 seconden.
Als de motor uitgaat moet hij landen.
Een F5B gebruikt alleen de motor om heel snel te stijgen en dan zwevend tussen rakken vliegen,
Kort door de bocht, een F5B model is een hele snelle electrozwever, een pylonracer is een klein compact snel motorvliegtuig.

GJ
 
Erwin is met een pylon/speedmodel bezig a la Ninja Speed en dat zijn totaal andere modellen dan hotliners / F5B.

Er komen geen F5B of hotliner modellen meer van Eisvogel.
Je kan eventueel een mal lenen van de Teaser, dan moet je op RCN bij Yello of Plastikmann zijn.
Maar om 1 model te bouwen ben je al zo'n 600 euro verder aan materiaal.
Dan kan je beter een gebruikte kist kopen of zelfs een nieuwe Speedfire, die vanaf 675 euro te koop is.
http://www.f5b.cz/de/katalog/Modelle/F5B/@produkt/Speedfire-F5B/


GJ

Dank je zeer. Helaas zijn deze bedragen boven mijn budget.

Gr. Wil
 
Hmm, wat de verschillen zijn.
Het zijn 2 totaal andere vliegtuigen, helemaal dat ding wat Erwin nu aan het bouwen is.
Hij is met een clubracer bezig, houten doosrompje, simpel vleugeltje van styro abachi.
Een pylonracer is tussen 1 en 140cm span, een F5B is op dit moment zo'n 180 a 200cm span.
Een pylonracer vliegt een driehoeksparkoer met de motor aan, zo'n 60 seconden.
Als de motor uitgaat moet hij landen.
Een F5B gebruikt alleen de motor om heel snel te stijgen en dan zwevend tussen rakken vliegen,
Kort door de bocht, een F5B model is een hele snelle electrozwever, een pylonracer is een klein compact snel motorvliegtuig.

GJ

Een wedstrijd zit er voor mij niet in. Wel een beetje "scheuren" met een betaalbaar-, zelfbouw toestel.
 
Een wedstrijd zit er voor mij niet in. Wel een beetje "scheuren" met een betaalbaar-, zelfbouw toestel.

En wedstrijden zijn juist zeer leerzaam, ook al vlieg je altijd als laatste.
Rondscheuren kan elke gek.
Meest gemaakte fout... achter het vliegtuig aan vliegen, dus... het model gaat iets naar rechts, OK, dan ga ik rechts.
Of: ik kan beter linksom dan rechtsom vliegen, ok, dan vlieg ik altijd linksom.
Of: landen.... ach, als ie ergens op het veld ligt is het toch goed?
Dit soort dingen zie je heel vaak bij recreatievliegers en dat leer je af in wedstrijden, je leert dus beter vliegen.

En je kan ook met zelfgebouwde modellen meevliegen, als het maar binnen de reglementen valt.
In pylon is er Quickie 500, dat zijn houten modellen, kan je zelf bouwen.
In Nederland, bij F5B, zou je ook met een zelfgebouwd model mee kunnen vliegen, ik kan me herinneren dat er mensen met een schuimpie meegevloegen hebben.
In F5B is iedereen welkom en letten ze niet zo op de afmetingen en dergelijke.

GJ
 
Back
Top